ruiskuongelmia

K-sarjan pyörät
vihaan salasanoja
Viestit: 31
Liittynyt: 28 Helmi 2006 20:10

ruiskuongelmia

Viesti Kirjoittaja vihaan salasanoja »

onko kellään bemaristilla tietoa ohjaako jäähdytyspuhaltimen toimintaa lämpömittarin anturi tai moottorin jäähdytysnesteen lämpötilaa valvova anturi. Pyörä on K 100 rs, ruisku motronic 2.2 ma.

olisi toinenkin kysymys. mikä on jäähdytysnesteen lämpötilaa mittavan anturin resistanssi lämpötilassa +10 astetta ja mikä on resistanssi lämpötilassa +95 - 100 astetta, jotakuinkin samoja osia on volkkarissa mutta sieltäkään ei asiaan ole saatu vastausta. Jos jollakin on vastaava anturi pyötälaatikossa, sen arvot kävisin mielelläni mittaamassa.

nykimiset ja muut on saatu raivokkaalla työllä kuriin, mutta nyt on menossa loppurutistukset, ja tietoa kaivattaisiin, koska näyttää bosch olevan synonyymi sanalle salatiede ja luotettavaa infoa ei ole saatavissa tai sitä ei jaeta ainakaan maahantuojan toimesta.

kysyy åke
Avatar
ppjv
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Touko 2006 17:48

Viesti Kirjoittaja ppjv »

eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Asensin talvella pyörääni alkuperäisen lämpömittarin. Ei tarvinut laittaa uutta/toista anturia koska lämpömittari ottaa samasta anturista tietonsa kuin merkkivalo mittaristossa joka käsittääkseni ohjaa myös puhallinta.. Korjatkoon joku väittämääni jos ei pidä paikkaansa..

Minkälaisia ongelmia pyörässäsi on ollut ja mitä osia olet vaihtanut poistaaksesi nämä nykimys ongelmat??
vihaan salasanoja
Viestit: 31
Liittynyt: 28 Helmi 2006 20:10

Viesti Kirjoittaja vihaan salasanoja »

eizzi kirjoitti:Asensin talvella pyörääni alkuperäisen lämpömittarin. Ei tarvinut laittaa uutta/toista anturia koska lämpömittari ottaa samasta anturista tietonsa kuin merkkivalo mittaristossa joka käsittääkseni ohjaa myös puhallinta.. Korjatkoon joku väittämääni jos ei pidä paikkaansa..

Minkälaisia ongelmia pyörässäsi on ollut ja mitä osia olet vaihtanut poistaaksesi nämä nykimys ongelmat??
joo taas on edistytty, näkyy flekti menevän päälle vastuksen arvolla 90 ohmia, ja varoitusvalo syttyy arvolla 85 ohmia. sitä puhallinta ja varoitusvaloa ohjataan sillä jäähdyttimen alla olevalla tietokoneelle tietoa antavalla vastuksella. asensin rinnan ko. vastuksen kanssa säätöpotikan, nyt saan säädettyä flektin käynnistymään millä tahansa lämpötilalla... liikennevaloissa ja ruuhkassa esiintynyt lämpöongelma on poistunut. samassa yhteydessä kattilakivestä johtuva anturin antama väärä arvo on poistanut alakierroksilla esiintyneen korkean co arvon, ainoa ongelma on ryypyn saaminen päälle konetta käynnistettäessä koska alakierroksilla koneelle ai enää anneta ylimääräistä polttoainetta, sen korjaan ylimääräisellä katkaisijalla jolla tietokoneelle annetaan se alkuperäinen väärä arvo korkeammasta co vaateesta. muuten kulutus näillä säädöillä oli parhaimmillaan 4,7 l/100km tesiajossa turuntiellä nopeudella tasainen 120 km/h, ja kone alkoi tasaisesti vetämään 1500 1/min viitosella.

åke
vihaan salasanoja
Viestit: 31
Liittynyt: 28 Helmi 2006 20:10

ruiskun säädäntä

Viesti Kirjoittaja vihaan salasanoja »

vihaan salasanoja kirjoitti:
eizzi kirjoitti:Asensin talvella pyörääni alkuperäisen lämpömittarin. Ei tarvinut laittaa uutta/toista anturia koska lämpömittari ottaa samasta anturista tietonsa kuin merkkivalo mittaristossa joka käsittääkseni ohjaa myös puhallinta.. Korjatkoon joku väittämääni jos ei pidä paikkaansa..

Minkälaisia ongelmia pyörässäsi on ollut ja mitä osia olet vaihtanut poistaaksesi nämä nykimys ongelmat??
joo taas on edistytty, näkyy flekti menevän päälle vastuksen arvolla 90 ohmia, ja varoitusvalo syttyy arvolla 85 ohmia. sitä puhallinta ja varoitusvaloa ohjataan sillä jäähdyttimen alla olevalla tietokoneelle tietoa antavalla vastuksella. asensin rinnan ko. vastuksen kanssa säätöpotikan, nyt saan säädettyä flektin käynnistymään millä tahansa lämpötilalla... liikennevaloissa ja ruuhkassa esiintynyt lämpöongelma on poistunut. samassa yhteydessä kattilakivestä johtuva anturin antama väärä arvo on poistanut alakierroksilla esiintyneen korkean co arvon, ainoa ongelma on ryypyn saaminen päälle konetta käynnistettäessä koska alakierroksilla koneelle ai enää anneta ylimääräistä polttoainetta, sen korjaan ylimääräisellä katkaisijalla jolla tietokoneelle annetaan se alkuperäinen väärä arvo korkeammasta co vaateesta. muuten kulutus näillä säädöillä oli parhaimmillaan 4,7 l/100km tesiajossa turuntiellä nopeudella tasainen 120 km/h, ja kone alkoi tasaisesti vetämään 1500 1/min viitosella.

åke
näyttää säädöt onnistuneen, laite toimii kuin enkeli. seuraavana ohjelmassa on tutun omistaman boxerin nykimisen poistamisen yrittäminen.

olemme koeajaneet ko. boxeria erilaisilla ruiskutuspaineilla ja nostamalla paine 3,1 kiloon tehtaan ilmoittaman 3 kilon asemasta......... vaikutus on ollut tyrmistyttävä. moottori kiertää joka vaihteella raikkaasti rajoittimiin, mm. 4 vaihteella kulkee reippaasti 200km/h. nyt ei tosin haeta nopeutta vaan moottorin käynnin joustavuutta, jolloin ajaminen ruuhkassa ja pienissä nopeuksissa kävisi ilman jatkuvaa vaihtamista.

ongelmana on että kone aamuisin toimii nykimättä, ja sään lämmetessä erityisesti iltapäivisin alkaa joko paukkumaan tai sitten nykimään erityisesti konejarrutuksissa, siis laihalle mennään ja rajusti. se joko johtuu tästä vaatimattoman polttoarvon omaavasta kauppalaatuisesta bensiinistä tai sitten jostain muusta, asia on tutkinnassa ja ongelma varmaan selviää lähiaikoina.

åke
Vastaa Viestiin