K100 virtalukko
K100 virtalukko
Fillarini on pari kertaa tehnyt tällaisen "vian" ajossa ja paikallaankin. Täysin satunnaisesti moottori sammuu ja kaikki muutkin sammuu... Kun käännän avaimista pois ja päälle niin taas meno maistuu...??? Paikallaan vian tullessa ronklasin virtalukolta tulevaa johtonippua ja sähköt katosi ja tulivat takaisin heti. Putsasin virtalukkoa tuollaisella elektroniikan puhdistusaineella ja vikaa ei ole ilmennyt nyt viikkoon...
Onko siis virtalukko vain likainen vai kulunut..?? Johtosarjaa olen käännellyt sen verran että jos sieltä olisi joku johto poikki niin luulisin sen vian sieltä löytyvän. Voiko virtalukkoon vaihtaa sen sähköpohjan erikseen kuten bemarin autoissa?
Onko siis virtalukko vain likainen vai kulunut..?? Johtosarjaa olen käännellyt sen verran että jos sieltä olisi joku johto poikki niin luulisin sen vian sieltä löytyvän. Voiko virtalukkoon vaihtaa sen sähköpohjan erikseen kuten bemarin autoissa?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Siinä sen "sielunelämä"! http://www.easternbeaver.com/Home/Main/ ... witch.html
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Siis nämä 2kpl "tulppia" (cap 31421457133 varaosakuvassa) suoraan yläpuolelta katsottuna virtalukon kummallakin puolella.. Varaosakuvassa ymmärsin että virtalukko olisi kiinnitetty kahdella M8 (fracture bolt 51252313544) pultilla, mutta onko näin??? Saisiko virtalukon irti muutenkin vai pitääkö nämä alkuperäiset pultit tai niiden kannat/tulpat porata tosiaan pois ja tilata uudet tilalle..??
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
K100rs 16v -91 on pyöräni..
Tuossa aiemmassa linkissä jonka ppjv laittoi oli ilmeisesti purettu k75 virtalukko, mutta onko se samanlainen??
Clymerin kirjassa neuvotaan irroittamaan tankki, sit se muovilevy jossa on napit abs:lle, lämppäreille ja hätävilkut. Sit pitäisi kummaltakin puolelta virtalukkoa vapauttaa kynnet ja painaa virtalukko alas ja virtalukon runko jäisi kiinni kolmiopalaan ulman minkään pulttien irroittamista, mutta onko irroitus noin vielä -91 mallisessakin..??
Tuossa aiemmassa linkissä jonka ppjv laittoi oli ilmeisesti purettu k75 virtalukko, mutta onko se samanlainen??
Clymerin kirjassa neuvotaan irroittamaan tankki, sit se muovilevy jossa on napit abs:lle, lämppäreille ja hätävilkut. Sit pitäisi kummaltakin puolelta virtalukkoa vapauttaa kynnet ja painaa virtalukko alas ja virtalukon runko jäisi kiinni kolmiopalaan ulman minkään pulttien irroittamista, mutta onko irroitus noin vielä -91 mallisessakin..??
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Luulen että ppjv:n antaman linkin ohjeet ei toimi "ohjauslukkomallissa"? Oikaiskaa jos olen väärässä!
Löysin äsken hyllystä 4v K100:sen uuden yläkolmion. Mukana on virtalukon katkaisupultit. Melkoinen mestari tarvitaan joka katkaistut pultit pois poraa!
Katkaistusta pultista jää poraussuuntaan kartio, joka vie poranterän aina sivuun kannasta!
Löysin äsken hyllystä 4v K100:sen uuden yläkolmion. Mukana on virtalukon katkaisupultit. Melkoinen mestari tarvitaan joka katkaistut pultit pois poraa!
Katkaistusta pultista jää poraussuuntaan kartio, joka vie poranterän aina sivuun kannasta!
Onko tämä ainoa tapa ottaa tuo lukko irti pyörästä?? Voiko alkuperäiset pultit sitten korvata jollain toisilla pulteilla jos tuon irti joskus saan?? JOs voi niin olisko jollain tietoa minkälaisilla??Ismo Vaara kirjoitti:En nyt ihan tarkkaan muista millaiset ruuvit siellä on. Varkaiden takia homma on tehty mahdollisimman vaikeaksi.
Kannat porataan pois, virtalukko veke, pihdeillä kierretään loput ruuveista ulos.
Ja niin koitti se päivä että bemarin virtalukko sai uuden elämän..
Eilis iltana pora kauniiseen käteen ja ensin 3.2mm reikä pultin kantaan ja sen jälkeen 4.8mm reikä niin syvälle ja keskelle kuin mahdollista. Sain lainaan hieman erilaisen kuin perinteisen vastakierretappisarjan. Tuossa sarjassa lyödään tappi porattuun reikään jossa on muutama "haitta". Sitten tappiin sarjassa oleva mutteri joka tarraa tappiin kiinni ja sitten vääntämään. Heti aukesi ilman ongelmia. Virtalukko ei vielä mahtunut tulemaan alakautta pois vaan piti irroittaa lampun pitimen yksi 10mm kannalla oleva pultti oikealta puolelta. Ja sarvet käännettynä oikealle ja tulihan se sieltä välistä pois. Virtalukko veks ja puhtaalle pöydälle purkamaan. Ainoaksi viaksi en muuta löytänyt kuin todella likaiset kontaktit ja pieniä hapettumisen merkkejä kontakteissa. Perinteinen putsaus ja kasaan joka onnistui kertaheitolla. Kokeilin lukkoa monesti ennen kiinnitystä ja tuntui toimivan.
Rautakaupasta olin hakenut kuusiokokokannalla M8*40 pultit ja maksoi kokonaista 0.40e mutta tuohon riittäisi sentin lyhyemmätkin..
Koko hommaan meni kaikkineen kolmisen tuntia joka on tietysti sivu seikka..
Ainakaan eilisen koeajon perusteella virrat pysyivät päällä koko ajan eikä ongelmia ilmennyt..
Eilis iltana pora kauniiseen käteen ja ensin 3.2mm reikä pultin kantaan ja sen jälkeen 4.8mm reikä niin syvälle ja keskelle kuin mahdollista. Sain lainaan hieman erilaisen kuin perinteisen vastakierretappisarjan. Tuossa sarjassa lyödään tappi porattuun reikään jossa on muutama "haitta". Sitten tappiin sarjassa oleva mutteri joka tarraa tappiin kiinni ja sitten vääntämään. Heti aukesi ilman ongelmia. Virtalukko ei vielä mahtunut tulemaan alakautta pois vaan piti irroittaa lampun pitimen yksi 10mm kannalla oleva pultti oikealta puolelta. Ja sarvet käännettynä oikealle ja tulihan se sieltä välistä pois. Virtalukko veks ja puhtaalle pöydälle purkamaan. Ainoaksi viaksi en muuta löytänyt kuin todella likaiset kontaktit ja pieniä hapettumisen merkkejä kontakteissa. Perinteinen putsaus ja kasaan joka onnistui kertaheitolla. Kokeilin lukkoa monesti ennen kiinnitystä ja tuntui toimivan.
Rautakaupasta olin hakenut kuusiokokokannalla M8*40 pultit ja maksoi kokonaista 0.40e mutta tuohon riittäisi sentin lyhyemmätkin..
Koko hommaan meni kaikkineen kolmisen tuntia joka on tietysti sivu seikka..
Ainakaan eilisen koeajon perusteella virrat pysyivät päällä koko ajan eikä ongelmia ilmennyt..