Mersulta äreähkö S100
Mersulta äreähkö S100
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Re: Mersulta äreähkö S100
...onpa mersesteri yllättävän paljon oman K-satasen näköinen...
Bemarissa onneksi on tuo keuliminen saatu haltuun
§
Bemarissa onneksi on tuo keuliminen saatu haltuun
§
Re: Mersulta äreähkö S100
Tsoukkuhommaa...Keuluva pyörä ei ole k-Bemari. Onpahan vain saman värinen. Mersubemarissa ei ole turboa eikä näytä olevan ilokaasulaitteistoakaan. Vapaasti hengittäväksi viritetyksi koneeksi K-mallin koneet eivät ole järkeenkäypiä. Toki niistä saadaan jonkinlaisia lisäheppoja mutta ei sellaisia että parista sadasta saadaan keula ylös. Siihen vaaditaan turbo. K-mallin koneet ovat hyvin pitkäiskuisia joten lisätehon saamiseksi täytyisi nostaa kierroslukua. Siinä hommassa nousee pitkäiskuisen koneen männännopeus hallitsemattomiin lukemiin joten tsoukkia koko homma. Eikä K-mallien kytkinkään kestä lisätehoja...MOT.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Mersulta äreähkö S100
Tsoukki ja tsoukki?!kaliffi kirjoitti:Tsoukkuhommaa...Keuluva pyörä ei ole k-Bemari. Onpahan vain saman värinen. Mersubemarissa ei ole turboa eikä näytä olevan ilokaasulaitteistoakaan. Vapaasti hengittäväksi viritetyksi koneeksi K-mallin koneet eivät ole järkeenkäypiä. Toki niistä saadaan jonkinlaisia lisäheppoja mutta ei sellaisia että parista sadasta saadaan keula ylös. Siihen vaaditaan turbo. K-mallin koneet ovat hyvin pitkäiskuisia joten lisätehon saamiseksi täytyisi nostaa kierroslukua. Siinä hommassa nousee pitkäiskuisen koneen männännopeus hallitsemattomiin lukemiin joten tsoukkia koko homma. Eikä K-mallien kytkinkään kestä lisätehoja...MOT.
Vielä ainakin muutama vuosi sitten viritetyllä, mutta vapaastihengittävällä 2v k100:lla oli hallussaan maanopeusennätys jossain luokassa.
Burt Monroe tehtaili -20-luvun Indianillaan nopeusennätyksiä vielä -60-70 taitteessa. Kulki liki 300kmh.
Eikä keulimiseen mitään tehoja tarvita, vaan taitoa. Nyykvisti keuli wingilläkin.
Kaliffi voi itse kokeilla mitä tapahtuu, kun ajat k100:lla kaks'rahaa vedät kytkimen pohjaan kaasun jäädessä täysille. Sitten samanaikaisesti nouset tapeille seisomaan, tempaiset tangosta ylöspäin ja päästät kytkimen...
Tuolla mun nettisaiteilla: www.finnbike.com/boxer löytyy kuva Suomalaisesta K100 RS turbosta. Diesel-mersun käytetty turbo, kone muuten vakiosäädöissään. Jättää FZR Jammun kuin seisomaan. Kustannukset kuulemma n.300€. Kulkisi vielä paremmin, jos säätäisi ruiskutusta lisää.
Re: Mersulta äreähkö S100
Kulkeehan vehkeet lujaakin kun ilmanvastus on pieni ja välitys on pitkä. Tietenkin siinäkin vaaditaan tehoa mutta 50 kuutioiset TT-pyörät kulkivat vajaalla kahdelläkymmenellä hepoisella paritsadat. Jos ajatellaan että nopeuden kaksinkertaistaminen lisää ilmanvastusta nelinkertaisesti ja niin muodoin tehontarvetta niin sadalla hepalla päästään jonkin verran yli kolmensadan...äkkiä laskien.
Saahan turbolla K 100 koneesta tehoja ulos kunnioitettavia tehoja mutta se ei ole olellista. Tuo kuvan Mersubemari näyttää vakiolta eli turboa siinä ei ainakaan ole. Virityskohde normaalina atmo-koneena k 100 on vitsi. Ensiksikin kone on tehty miellyttäväksi ajaa vakiona. Vääntöä on mukavasti alakierroksillakin jonka kaikki tietää. Se johtuu pitkästä iskusta. Laskin että 8000 kierroksella minuutissa koneen männännopeus on jo vajaat 19 metriä sekunnissa. Jos viritetään sitä ja nostetaan kierroksia 12 000 kierrokseen minuutissa niin männän nopeus nousee jo 28 metriin sekunnissa. Se on mahdoton yhtälö. K 100:n pytyt ovat pitkät ja kapeat ja vapaasti hengittävänä täytöstä on hankala saada kunnolliseksi joten ei toimi.
Mainittakoon että nykyaikaisen formula ykkösen männännopeus 19 000 kierroksella minuutissa on "vain" 25 metriä sekunnissa.
Mitä tulee siihen että jos vetäisen kahdensadan vauhdissa K 100:n sarvista niin nehän katkeavat tai ainakin vääntyvät ja lennän hatelikkoon...Kaikenmaailman Youtuben Ghostriderit kyllä keulivat hirveällä teholla tietenkin taitoakin pitää olla mutta ennen kaikkea teholla. Sitä löytyy heillä 300-500 hepoista...
Saahan turbolla K 100 koneesta tehoja ulos kunnioitettavia tehoja mutta se ei ole olellista. Tuo kuvan Mersubemari näyttää vakiolta eli turboa siinä ei ainakaan ole. Virityskohde normaalina atmo-koneena k 100 on vitsi. Ensiksikin kone on tehty miellyttäväksi ajaa vakiona. Vääntöä on mukavasti alakierroksillakin jonka kaikki tietää. Se johtuu pitkästä iskusta. Laskin että 8000 kierroksella minuutissa koneen männännopeus on jo vajaat 19 metriä sekunnissa. Jos viritetään sitä ja nostetaan kierroksia 12 000 kierrokseen minuutissa niin männän nopeus nousee jo 28 metriin sekunnissa. Se on mahdoton yhtälö. K 100:n pytyt ovat pitkät ja kapeat ja vapaasti hengittävänä täytöstä on hankala saada kunnolliseksi joten ei toimi.
Mainittakoon että nykyaikaisen formula ykkösen männännopeus 19 000 kierroksella minuutissa on "vain" 25 metriä sekunnissa.
Mitä tulee siihen että jos vetäisen kahdensadan vauhdissa K 100:n sarvista niin nehän katkeavat tai ainakin vääntyvät ja lennän hatelikkoon...Kaikenmaailman Youtuben Ghostriderit kyllä keulivat hirveällä teholla tietenkin taitoakin pitää olla mutta ennen kaikkea teholla. Sitä löytyy heillä 300-500 hepoista...
Re: Mersulta äreähkö S100
Ihan omalla luvalla lainaan tuosta tuon kuvan:Ismo Vaara kirjoitti:Tuolla mun nettisaiteilla: http://www.finnbike.com/boxer löytyy kuva Suomalaisesta K100 RS turbosta. Diesel-mersun käytetty turbo, kone muuten vakiosäädöissään. Jättää FZR Jammun kuin seisomaan. Kustannukset kuulemma n.300€. Kulkisi vielä paremmin, jos säätäisi ruiskutusta lisää.
On melko härövän näköinen viritys, lisäoptiona taitaa tulla kohtuullisen tehokas penkinlämmitys...
Entäpäs sitten K1200RS turbolla ja yhdellä lisärenkaalla varustettuna:
http://www.rbracing-rsr.com/grinnall.html
Ensitalven rojekti?
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Re: Mersulta äreähkö S100
Jos haluaa koneestaan lisätehoa niin ahtaminen antaa sitä kaikkein halvimmalla. Rovaniemen pojat väsäilivät Katanoitaan takavuosina ja monessa niissä oli kunnostetut Toyota Hiacen ahtimet. Palikat toimiessaan antoivat hyvät kyydit...Nostan hattua sille joka tänä päivänä lähtee virittelemään konettaan ilman turboa tai ilokaasua. Sitten kun voitan Lotosta lupaan kokeilla...
Re: Mersulta äreähkö S100
Kysyin tuolta videon tekijältä vähän faktaa, jotta ei tartte arvailla. Vastaus oli tällainen:
...
Sorry to say the footage of the prancing and wheelies are stolen from another file. The fast bike is a 500hp hayabusa streetfigther
...
Että tämmönen tapaus...
§
...
Sorry to say the footage of the prancing and wheelies are stolen from another file. The fast bike is a 500hp hayabusa streetfigther
...
Että tämmönen tapaus...
§
- HeikkiL
- Viestit: 69
- Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
- Moottoripyörän malli: R100RT
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Mersulta äreähkö S100
Keulimapyöränä taisi olla ruåttalaisen Ghost Riderin Turbo-Hayabusa.ssutinen kirjoitti:Kysyin tuolta videon tekijältä vähän faktaa, jotta ei tartte arvailla. Vastaus oli tällainen:
...
Sorry to say the footage of the prancing and wheelies are stolen from another file. The fast bike is a 500hp hayabusa streetfigther
...
Re: Mersulta äreähkö S100
Taitaa olla monen bemaristin märkäuni bmwhayabusaHeikkiL kirjoitti:Keulimapyöränä taisi olla ruåttalaisen Ghost Riderin Turbo-Hayabusa.ssutinen kirjoitti:Kysyin tuolta videon tekijältä vähän faktaa, jotta ei tartte arvailla. Vastaus oli tällainen:
...
Sorry to say the footage of the prancing and wheelies are stolen from another file. The fast bike is a 500hp hayabusa streetfigther
...