K75 lukitus

K-sarjan pyörät
Wanhaparta
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Maalis 2009 17:36
Moottoripyörän malli: K100

K75 lukitus

Viesti Kirjoittaja Wanhaparta »

Lukkoa olin ostamassa K75 vm -87. Yllättävä mutka tuli matkaan:

Reliatecissä todettiin pyörän vierellä, että malliini eivät sovi nämä Xenan vai minkä Zenan hälyttävät lukot, koska etujarrulevyssä ei ole riittävän isoja aukkoja ja takana on se rumpujarru.

Mitä siis konkarit neuvotte tämän mallin lukkovaihtoehdoiksi?

Onko vakuutusehtojen korvaavuuden kannalta väliä? Ainakaan Tapiolan kaskon ehdoista en löytänyt tästä mitään suuntaan tai toiseen.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K75 lukitus

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Väännä levyn reikään sopiva lattateräs mutkalle toisesta päästä ja toiseen päähän poraat jarrulevylukolle sopivan reijän. Sen jälkeen karkaiset tekeleen. VOILA! :wink:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Re: K75 lukitus

Viesti Kirjoittaja mclean »

Ihan perus"räkärauta", kolomiseiska,ei juuri karkene. Joissakin esim. maatalouden vekottimissa on helposti lämpökäsiteltäviä materiaaleja terälappuina yms. Otappa vaikka ruohonleikkurin "puukkoterä". Avot että on hyvää aihiota. Ei kun romulaanille kilistelemään tai siellä maalikylissä oikein teräskauppaan.
Helpoimpia sopivasti jousikarkeaksi käyviä pyöreitä aihioita olen muuten saanut automoottorien venttiilinnostintangoista.....siis niistä vanhanaikaisista, joissa nenäakseli oli vielä lohkossa.
Ps. älkää vain menkö hehkuttamaan jotain vanhan Mersun venttiilinvartta. Olen nähnyt kokeilun...siellä oli joku silmilletuleva täyte.
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: K75 lukitus

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Muistaakseni vanhoissa Mersuissa on natrium täytteiset venttiilit. Korjauskäsikirjassa neuvottiin, että jos venttiilissä on halkeama, sitä ei saa viedä vesiastian lähelle. Vesi ja natrium reagoi räjähdyksenomaisesti.

T.Ile
Vastaa Viestiin