Varaosie hinnoittelusta!?

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Teuski1
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2007 01:07

Varaosie hinnoittelusta!?

Viesti Kirjoittaja Teuski1 »

:evil: Pyörästäni,joka on vm.2000 R110RT meni,ainakin mittauksen mukaan puola ja aloin soittelemaan BMW liikkeisiin tilatakseni uuden. Ensinnäkin:Oli todella vaikeata päästä yhteenkään läpi,ensin hälyytti js sitten alkoi tuuttaamaan varattua tai numero ei vastannut. Kun sitten viimein pääsin erääseen,(jääköön nimi mainitsematta) ja esitin asiani,eihän sitä osaa tietenkään hyllyssä ollut. Kysyin hintaa ja toimitusaikaa,johon vastattiin hinta 380 erkkiä ja kestää vähintään viikon,-onneksi olin valmiiksi istuallani!!!! Sanoin että unohdetaan koko juttu,olin nimittäin varma,että jostakin sen halvemmallakin saisin. Lopetin puhelun ja hetken kulutua minulle soitettiin toisesta liikkeestä johon en ollut hetkeä aiemmin saanut yhteyttä. Samat lorut sinne ja vastaus:Hinta 97 egua ja toimitus keskiviikkona,siis minä soittelin perjantaina.
Kysymys:Voivatko liikkeet pyytää varaosillaan ihan mitä tahansa??? :shock:
Avatar
emali
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Elo 2006 11:24
Moottoripyörän malli: R1100GS
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Varaosie hinnoittelusta!?

Viesti Kirjoittaja emali »

Vastaus: Ei nuo varaosat ole minkään hintasäännöstelyn alaisia. Kauppias pyytää niin paljon kuin kehtaa. Me asiakkaat äänestämme sitten jaloillamme, joka on kyllä sinun kertomuksesi mukaan hieman hankalaa. Koska "eräitä" mp-liikkeitä, joihin ei kannattaisi mennä asioimaan ainakaan tuon hintatason puolesta, on Suomessa paljon. Toisaalta noita "toisia", joista jopa otetaan yhteyttä on onneksi olemassa.
Ongelma vain on, ettemme me asiakkaat koskaan opi löytämään näitä liikkeitä ellei niiden nimeä, paikkakuntaa tms. kerro. Ja nyt en tarkoita mitään "mustamaalausta" tai armotonta hypetysta jostain liikkeestä vaan kylmää asiatietoa.
Luulisin, että kilpailu ja asiakasvirrat alkaisivat ohjaamaan tuota hintatasoakin järkevämpään suuntaan "eräissä" liikkeissä.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Varaosie hinnoittelusta!?

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Sama tavara voi maksaa BMW organisaation kautta ostettuna kymmenkertaisesti, mutta se maksaa jälleenmyyjälle myös paljon.
Vähän googletin ja tulos oli: 49€(42£)+ toim.kulut, Britanniassa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Varaosie hinnoittelusta!?

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Moto-Bins kaupassa näyttävät tosiaan olevan hinnat aika kohdallaan.
http://www.motobins.co.uk/

Pekka
:shock: :shock: :shock:
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Re: Varaosie hinnoittelusta!?

Viesti Kirjoittaja mclean »

Ja toimitukset pelaa Binsiltä. Soitin "erääseen" suomalaiseen ns. viralliseen merkkiliikkeeseen ostaakseni vanhaan Bemuun takapyörän vetoboorin...sen rengasmaisen boorikappaleen, josta perä pyörittää takaratasta. Osan tai tiedon siitä pitäisi käsitykseni mukaan kuulua ihan rutiiniin. Mitä hulluja. Soittelin kuukauden päivät ja kyselin ja liikkeessä varmaan vieläkin mietitään, saako ko.osaa mistä ja mikä ko.osa on?
No tympäännyin ja "googletin" minäkin. Sitten pari klikkausta sunnuntai-iltapäivänä ja osa oli minulla seuraavana torstaiaamuna postilaatikossa....siis kolmessa työpäivässä Englannista.
Tilaamani vetoboorin vastakappaleen...sen isomman osan(liekö sitten vetokruunu tjsp), toimitti Ismo Vaara nopeasti ja täsmällisesti. Kiitos siitä.
Vastaa Viestiin