Terve.
Tuli tossa toukokuussa joku ihme kohtaus ja vaihdoin LT:n Jammun FJR:än.
No nyt on lol sellanen, että jumankekka, onhan tätä matkantekoa paljon mukavampaa tehdä lepotuolista, joten Jammu vaihtuu takaisin LT:hen heinäkuussa.
No onhan Jammussa tehoja ja muutenkin mukava matkapyötä, ei puudu takapuoli, mutta mielestäni LT on kuitenkin matkantekoon MUKAVAMPI, olkoonkin, että painoa on enemmän.
Joten ruoho ei ollut vihrempää aidan toisella puolella, ainakaan minun mielestäni.
t. Kimmo
Yamaha FJR / LT
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Yamaha FJR / LT
Heh, sattuuhan noita vahinkoja joskus...
Itsekin olen aina tilaisuuden tullen koettanut saada koeajaa kavereiden pyöriä erilaisten reissujen yhteydessä, kun tuo LoTja sattuu olemaan ihan eka oma pyörä. Kokeiltu on R 1200 GS, K 1200 GT (uusi ja vanha), R 1200 RT ja joku Yamahan iso customi. Niinpä niin, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, itse vissiin sitten isoäidistä kun ei noista pyöristä ollut alkuunkaan oman mopon kilpailijaksi.
Tässä keväällä käytiin yhden kollegan kanssa päiväseltään Iisalmessa (n 850 km). Tällä oli parin vuoden takainen FJR ja olin jo etukäteen suunnitellut, että nyt sitten sekin pitää kokaista jollakin sopivalla välillä.
Sattuikin sitten aika kolea keli, (ilma siinä +6-+8 huitteilla) ja kun itsellä oli aika mukava olo Gerbingin sähköpuvussa lämpökahvojen ja välillä lämpöpenkinkin avustaessa, niin mukavuudenhalu voitti ja annoin kaverin värjötellä Yamahallaan perässä enkä tullut ehdottaneeksi mopon vaihtoa.
Niin se jäi FJR koeajamatta, pahus vieköön...
t. pozo
Itsekin olen aina tilaisuuden tullen koettanut saada koeajaa kavereiden pyöriä erilaisten reissujen yhteydessä, kun tuo LoTja sattuu olemaan ihan eka oma pyörä. Kokeiltu on R 1200 GS, K 1200 GT (uusi ja vanha), R 1200 RT ja joku Yamahan iso customi. Niinpä niin, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, itse vissiin sitten isoäidistä kun ei noista pyöristä ollut alkuunkaan oman mopon kilpailijaksi.
Tässä keväällä käytiin yhden kollegan kanssa päiväseltään Iisalmessa (n 850 km). Tällä oli parin vuoden takainen FJR ja olin jo etukäteen suunnitellut, että nyt sitten sekin pitää kokaista jollakin sopivalla välillä.
Sattuikin sitten aika kolea keli, (ilma siinä +6-+8 huitteilla) ja kun itsellä oli aika mukava olo Gerbingin sähköpuvussa lämpökahvojen ja välillä lämpöpenkinkin avustaessa, niin mukavuudenhalu voitti ja annoin kaverin värjötellä Yamahallaan perässä enkä tullut ehdottaneeksi mopon vaihtoa.
Niin se jäi FJR koeajamatta, pahus vieköön...
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: Yamaha FJR / LT
Terve.
Nyt taas ajellaan LTllä ja kaikki hyvin.
Tosin ensin tuntui, että kulkeekos tämä mihinkään, kunnes taas tajusin, että eihän tässä masiinassa vauhti TUNNU. Meno on vaan tasasen varmaa ja rauhallista.
Nyt pitäisi jostain saada navi ja BMWn kypäräpuhelinsarjaa. Ja lipputanko, jalusta jo onkin.
t. Kimmo
Nyt taas ajellaan LTllä ja kaikki hyvin.
Tosin ensin tuntui, että kulkeekos tämä mihinkään, kunnes taas tajusin, että eihän tässä masiinassa vauhti TUNNU. Meno on vaan tasasen varmaa ja rauhallista.
Nyt pitäisi jostain saada navi ja BMWn kypäräpuhelinsarjaa. Ja lipputanko, jalusta jo onkin.
t. Kimmo
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Yamaha FJR / LT
No navigaattoreitahan taitaa tänä päivänä olla vähän joka lähtöön, Garminin Zumo tai TomTom lienee yleisimmät mopokäyttöön passelit.
Onko sulla pyörässä BMW:n oma intercom? En tiedä mistä siiehn saa kypäräsettejä, tehdas kun lopetti noiden "omien" intercomien myymisen / tukemisen jo aika paljon ennen kuin lopettivat koko LoTjan valmistuksen. Jos se kypräräjohdon pinnijärjestys vain olisi selvillä, niin kyllähän tuohon jonkin toisenkin merkkisen kypäräsetin väkästelisi.
Jos homma haisee yhtäänkään rakentelulta, niin koetapa kysyä Tampereelta RXTX-tuotteelta Latea puhelimeen, josko hän voisi jeesata. Tai sitten Lamminahon Juha Baehrilta...
Yksi kohtalaisen viksu lipputanko löytyy Wingikauppa Arekasta Järvenpäästä. Mokoma on aika kallis ( jotain 65 e) varsinkin, kun siitä joutuu sahaamaan sen Wingiin tarkoitetun kiinnikkeen poikki ja sitten pähkäilemaan oman kiinnityksen ( ja mahdollisesti jatkon) , mutta se on kyllä ihan lipputangoksi tehty. Tuossa vähän tarinaa omastani, joka tosin on tuon kiinnityksen osalta jo vanhentunut.
http://picasaweb.google.fi/pozoizquierdo/FLAGPOLE#
Saksasta löytyy myös ihan valmiiksi asti tehtyjä lipputankoja
http://www.fahnenstammler.de/shop/produ ... 00-LT.html
ja noiden viidenkympin hinta (+rahti ) eli kuulosta pahalta. Tilatessa pitää vaan ilmoittaa, onko se antennijalustan kaula 26 vai 30 millinen.
t. pozo
Onko sulla pyörässä BMW:n oma intercom? En tiedä mistä siiehn saa kypäräsettejä, tehdas kun lopetti noiden "omien" intercomien myymisen / tukemisen jo aika paljon ennen kuin lopettivat koko LoTjan valmistuksen. Jos se kypräräjohdon pinnijärjestys vain olisi selvillä, niin kyllähän tuohon jonkin toisenkin merkkisen kypäräsetin väkästelisi.
Jos homma haisee yhtäänkään rakentelulta, niin koetapa kysyä Tampereelta RXTX-tuotteelta Latea puhelimeen, josko hän voisi jeesata. Tai sitten Lamminahon Juha Baehrilta...
Yksi kohtalaisen viksu lipputanko löytyy Wingikauppa Arekasta Järvenpäästä. Mokoma on aika kallis ( jotain 65 e) varsinkin, kun siitä joutuu sahaamaan sen Wingiin tarkoitetun kiinnikkeen poikki ja sitten pähkäilemaan oman kiinnityksen ( ja mahdollisesti jatkon) , mutta se on kyllä ihan lipputangoksi tehty. Tuossa vähän tarinaa omastani, joka tosin on tuon kiinnityksen osalta jo vanhentunut.
http://picasaweb.google.fi/pozoizquierdo/FLAGPOLE#
Saksasta löytyy myös ihan valmiiksi asti tehtyjä lipputankoja
http://www.fahnenstammler.de/shop/produ ... 00-LT.html
ja noiden viidenkympin hinta (+rahti ) eli kuulosta pahalta. Tilatessa pitää vaan ilmoittaa, onko se antennijalustan kaula 26 vai 30 millinen.
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: Yamaha FJR / LT
Terve.
Kiitos vinkeistä.
LTssäni on BMWn oma Intercom ja tankin vieressä vasemmalla puolella n.6-napainen? (täytyy tarkistaa) pyöreä liitin.
Matkustajalle ei liitintä olekaan, joten kaipa tällä on vaan joku lonely rider tehnyt matkaa.
Täytyy ottaa yhteyttä Tampereelle. Onko tuo Baehr Tampereella päin myös?
Saiskohan siihen värkättyä jonkinlaisen mokkulan bluetoothia varten?
t. Kimmo
Kiitos vinkeistä.
LTssäni on BMWn oma Intercom ja tankin vieressä vasemmalla puolella n.6-napainen? (täytyy tarkistaa) pyöreä liitin.
Matkustajalle ei liitintä olekaan, joten kaipa tällä on vaan joku lonely rider tehnyt matkaa.
Täytyy ottaa yhteyttä Tampereelle. Onko tuo Baehr Tampereella päin myös?
Saiskohan siihen värkättyä jonkinlaisen mokkulan bluetoothia varten?
t. Kimmo
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Yamaha FJR / LT
Ihme homma, jollei löydy matkustajan pistoketta mistään... Kyllä siinä BMW:n omassa Intercomissa (sitähän tuo nimikin jo tarkoittaa) pitäisi matkustajallekin pistoke löytyä...Oletkos kuinka paljon pyörää purkanut, josko se vaikka jostan taka- tai etupenkin alta tai akun takaa vaikka löytyisi?
BMW rypi aikoinaan aika pahasti noiden "omien " intercomiensa kanssa. Syynä oli osin murheet alihankkijan kanssa ja sitten laitteiden hankala huollettavuus, joka teki simppeleistäkin huolto- tai vianetsintähommista tolkuttoman kalliita projekteja joko valmistajalle takuuaikana tai sitten omistajalle myöhemmin. Pyörä kun pitää riisua aika lailla, jotta tuohon radiohässäkkään edes pääsee käsiksi. Esimerkiksi v. 2004 omaa mopoa tilatessani mulle ei edes suostuttu myymään BMW:n intercomia, koska edellisvuotiset olivat tuottaneet niin suurta murhetta jälleenmyyjälle. Sittemmin tehdas taas aloitti uusitun VOICE II:n myynnin vähäksi aikaa, kunnes sekin taas poistettiin valikoimista...
Nuo intercomit kun ovat aika lailla erikoisosaamista vaativia laitteita, joten sen alan asiantuntemus ei luonnostaan asu BMW-jälleenmyyjällä.
Ja jos vielä saan "esitelmöidä" noista LT:n intercomeista ja bluetooth- himmeleistä...
Nimittäin LT:stä ei sähkö hevin lopu kesken ja muutenkin lisäkytkentöjen tekeminen on känniväylän puuttuessa aika helppoa. Oman kokemukseni mukaan ainoa bluetooth-laite mitä LT:ssä tarvitsee (ja on hyödyllinen) on kännykän kytkeminen Intercomiin (Baehr tai Autocom). Siinä se on kätevä, mutta esim langattomissa kypäräpuhelimissa en näe oikeassa matkapyörässä oikein käyttöä. Ne akut loppuu kumminkin kesken ajon ja sitten niiden latailusta pitää murehtia reissun päällä kun olisi paljon muutakin murehdittavaa...Ne on varmaan OK kykkypyörissä tai muissa, missä ei ole tiloja intercomin keskusyksikölle tai joissa käyttö on satunnaista tms.
Navigaattoreitakin tehdään bluetooth-varustuksella ja niidenkin osalta tuntuu, että kehitys on vielä vaiheessa. Joissakin saat kännykän pelittämään navigaattorin kanssa bluetoothilla ja navi näyttää soittajat ynnä puhelinnumerot jne. Mutta sitten saattaakin äänenlaatu olla aivan ala-arvoista tai vain yhdensuuntaista jne.
Mutta...nuo ammattimaiset intercom-myyjät osaavat varmasti jeesata eteenpäin - tai sitten pahimmassa tapauksessa eivät suostu koskemaan BMW:n intercomiin metriä lyhyemmällä tikulla...
Kysyä kannattaa aina. Tuo Baehr (eli J. Lamminaho) sijaitsee muuten Espoon Pitkäjärventiellä.
t. pozo
BMW rypi aikoinaan aika pahasti noiden "omien " intercomiensa kanssa. Syynä oli osin murheet alihankkijan kanssa ja sitten laitteiden hankala huollettavuus, joka teki simppeleistäkin huolto- tai vianetsintähommista tolkuttoman kalliita projekteja joko valmistajalle takuuaikana tai sitten omistajalle myöhemmin. Pyörä kun pitää riisua aika lailla, jotta tuohon radiohässäkkään edes pääsee käsiksi. Esimerkiksi v. 2004 omaa mopoa tilatessani mulle ei edes suostuttu myymään BMW:n intercomia, koska edellisvuotiset olivat tuottaneet niin suurta murhetta jälleenmyyjälle. Sittemmin tehdas taas aloitti uusitun VOICE II:n myynnin vähäksi aikaa, kunnes sekin taas poistettiin valikoimista...
Nuo intercomit kun ovat aika lailla erikoisosaamista vaativia laitteita, joten sen alan asiantuntemus ei luonnostaan asu BMW-jälleenmyyjällä.
Ja jos vielä saan "esitelmöidä" noista LT:n intercomeista ja bluetooth- himmeleistä...
Nimittäin LT:stä ei sähkö hevin lopu kesken ja muutenkin lisäkytkentöjen tekeminen on känniväylän puuttuessa aika helppoa. Oman kokemukseni mukaan ainoa bluetooth-laite mitä LT:ssä tarvitsee (ja on hyödyllinen) on kännykän kytkeminen Intercomiin (Baehr tai Autocom). Siinä se on kätevä, mutta esim langattomissa kypäräpuhelimissa en näe oikeassa matkapyörässä oikein käyttöä. Ne akut loppuu kumminkin kesken ajon ja sitten niiden latailusta pitää murehtia reissun päällä kun olisi paljon muutakin murehdittavaa...Ne on varmaan OK kykkypyörissä tai muissa, missä ei ole tiloja intercomin keskusyksikölle tai joissa käyttö on satunnaista tms.
Navigaattoreitakin tehdään bluetooth-varustuksella ja niidenkin osalta tuntuu, että kehitys on vielä vaiheessa. Joissakin saat kännykän pelittämään navigaattorin kanssa bluetoothilla ja navi näyttää soittajat ynnä puhelinnumerot jne. Mutta sitten saattaakin äänenlaatu olla aivan ala-arvoista tai vain yhdensuuntaista jne.
Mutta...nuo ammattimaiset intercom-myyjät osaavat varmasti jeesata eteenpäin - tai sitten pahimmassa tapauksessa eivät suostu koskemaan BMW:n intercomiin metriä lyhyemmällä tikulla...
Kysyä kannattaa aina. Tuo Baehr (eli J. Lamminaho) sijaitsee muuten Espoon Pitkäjärventiellä.
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/