1983 R 100. Ajettu noin 70.000. Uusi originaali akku. Silloin tällöin veto katkeaa aivan lyhyeksi hetkeksi. Aivan kuin jonkinlainen kontaktihäiriö sytytyspuolella. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Kiitos vihjeistä!
Pätkäisee - syy??
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Pätkäisee - syy??
Puolan sähköliittimet, tulpanjohdot, virtalukko, tappokatkaisija.brewster kirjoitti:1983 R 100. Ajettu noin 70.000. Uusi originaali akku. Silloin tällöin veto katkeaa aivan lyhyeksi hetkeksi. Aivan kuin jonkinlainen kontaktihäiriö sytytyspuolella. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Kiitos vihjeistä!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Re: Pätkäisee - syy??
Itselläni meni juuri noilla kilometreillä rikki tulpanhattujen sisällä olevat häiriönvaimennusvastukset. Uudet hatut ovat aika arvokkaat (35e /kpl) mutta toista kertaa niitä en laskelmieni mukaan joudu ostamaan
T: Heimari
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Re: Pätkäisee - syy??
Kävin Jäämerellä. 3800km. Häiriö toistui tämän tästä mutta ei pahentunut. Mittasin tulpanjodot ja puolat kylminä mutta niissä oli toisiinsa nähden identtiset arvot (ohmi). Nitkuttelin avainta ja tappokatkaisinta ajon aikana mutta en saanut sillä häiriötä suntymään. Katson ne vikalähteinä pois luetuiksi. Oikean puoleinne tulppa kerää pientä valkoista pistemäistä karstaa jota vasemmassa ei ole.
Pätkäisy ilmenee aina tauon jälkeen liikkeelle lähdettyä 5-10 minuutin ajon jälkeen. Niinkuin liittyisi jotenkin koneen lämpötilamuutoksiin. Sitten hyvin harvoin milloin tahansa ajon aikana. Ei koskaan kestä enempää kuin puoli sekuntia. Miten todennäköinen on se musta lätty (Bosch) tankin alla johon menee nivaska johtoja? Entäs itse anturi siellä nokka-akselin päässä?
Olisko vielä halukkaita osallistujia joilla kokemusta näistä 2V koneiden sytyksistä. Itsellä on aiemmin ollut pari kärjillä varustettua mallia (90S ja 80/7) eikä niissä ollut koskaan mitään vikaa sytytyksen kanssa.
Pätkäisy ilmenee aina tauon jälkeen liikkeelle lähdettyä 5-10 minuutin ajon jälkeen. Niinkuin liittyisi jotenkin koneen lämpötilamuutoksiin. Sitten hyvin harvoin milloin tahansa ajon aikana. Ei koskaan kestä enempää kuin puoli sekuntia. Miten todennäköinen on se musta lätty (Bosch) tankin alla johon menee nivaska johtoja? Entäs itse anturi siellä nokka-akselin päässä?
Olisko vielä halukkaita osallistujia joilla kokemusta näistä 2V koneiden sytyksistä. Itsellä on aiemmin ollut pari kärjillä varustettua mallia (90S ja 80/7) eikä niissä ollut koskaan mitään vikaa sytytyksen kanssa.
Re: Pätkäisee - syy??
Näihin näyttää olevan neuvot vähissä. Mutta ei se mitään. Tuo edellä annettu neuvo tulpanhatuista/johdoista osui oikeaan. Ostin varaosaliikkeesta tulpanhatut ja johtoa (15E) . Asensin ne. Eilen ajoin noin 300km lenkin jonka aikana kone kävi täysin häiriöttömästi.
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Re: Pätkäisee - syy??
Itsekin ajoin yhden kesän vanhalla tipparenun tulpanjohto/hattu yhdistelmällä alkuperäisen hajottua, ei ongelmia.
Rupesi kuitenkin vaivaamaan kun enmuistamistä kuulin ettei sytkäyksikkö välttämättä tykkää vastuksettomista tulpanhatuista. Puolan toisiovirta ja samalla sytkäyksiköstä tuleva ensiövirta on suurempi kuin vastuksellisia hattuja käytettäessä. Ymmärrän tämän ohmin lakiin perustuvan väittämän, niipä investoin alkuperäisiin hattuihin. Tieto lisää tuskaa
T: Heimari
Rupesi kuitenkin vaivaamaan kun enmuistamistä kuulin ettei sytkäyksikkö välttämättä tykkää vastuksettomista tulpanhatuista. Puolan toisiovirta ja samalla sytkäyksiköstä tuleva ensiövirta on suurempi kuin vastuksellisia hattuja käytettäessä. Ymmärrän tämän ohmin lakiin perustuvan väittämän, niipä investoin alkuperäisiin hattuihin. Tieto lisää tuskaa
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Re: Pätkäisee - syy??
Niin varmaan toimii noillavastuksettomillakin. Laitoin kylläkin tollaset NGK 50kOhm hatut. Minusta ne ovat kauniimmatkin kuin nuo ufon näköiseet alkuperäishatut. No vanhat säilytin jotta ei tule sanomista aikanaan museokatsastuksessa. Tänään tapahtui ko ajokin rekisteröintikatsastus. Olikin melkoista vääntöä että sai katsastuskonttorilta ajan moiseen hommaan tälleen keskellä kesää. Jonot oli ulos asti.