K100 ongelma .org:ssa
- Teppo Ronkainen
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
- Moottoripyörän malli: R1100S
- Paikkakunta: Kajaani
K100 ongelma .org:ssa
stroke Offline
Suzuki PV
Ryhmä: Noviisi
Paikkakunta: Pyhäjärvi,ol
Sukupuoli:
Liittyi: Helmi. 2008
Lähetti: Heinä. 16 2009,23:01
Moro vaan,vaihdoin leiriä kuun vaihteessa tänne bemu puolelle,pihassa K 100 rs -84. reilu 1500 km on takana,hyvin pelannu tähän asti,kunnes nyt illalla,vauhdista pelit seis.Ei käy.. Testailtuani tien poskessa,pa-pumppu pyörii,käy vaivalloisesti 1/4 ja täys kaasulla,täys kaasulla savu sinistä... Siten temppuillen pääsin kotiin,loppu matkasta kyllä ampaisi välillä ihan oikein,muuten nykivää ja vaikeaa... Ekaks ajattelin ilmanmäärä mittaria,mut miks käy osa ja täys kaasulla vaivoin...?? kaasu-läppä tunnistin,tuskin kekis noin..? pa-suodatin,miks kuitenkin käy kaasulla..?pa-paineen tasaaja,se vois oireilla noin..?? mut onko ali-paine ohjattu moinen häksätin?? Ei kehtais kuitenkaa koko vuosmallia purkaa pihalle,mut jostain on aloitettava...... Olisko jollain ollu samanlaisia ongelmia..??
Back to top
Suzuki PV
Ryhmä: Noviisi
Paikkakunta: Pyhäjärvi,ol
Sukupuoli:
Liittyi: Helmi. 2008
Lähetti: Heinä. 16 2009,23:01
Moro vaan,vaihdoin leiriä kuun vaihteessa tänne bemu puolelle,pihassa K 100 rs -84. reilu 1500 km on takana,hyvin pelannu tähän asti,kunnes nyt illalla,vauhdista pelit seis.Ei käy.. Testailtuani tien poskessa,pa-pumppu pyörii,käy vaivalloisesti 1/4 ja täys kaasulla,täys kaasulla savu sinistä... Siten temppuillen pääsin kotiin,loppu matkasta kyllä ampaisi välillä ihan oikein,muuten nykivää ja vaikeaa... Ekaks ajattelin ilmanmäärä mittaria,mut miks käy osa ja täys kaasulla vaivoin...?? kaasu-läppä tunnistin,tuskin kekis noin..? pa-suodatin,miks kuitenkin käy kaasulla..?pa-paineen tasaaja,se vois oireilla noin..?? mut onko ali-paine ohjattu moinen häksätin?? Ei kehtais kuitenkaa koko vuosmallia purkaa pihalle,mut jostain on aloitettava...... Olisko jollain ollu samanlaisia ongelmia..??
Back to top
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100 ongelma .org:ssa
Miten niin se ei voisi olla potentiometri? Noilla tiedoilla vikamahdollisuuksia on todella paljon. Katso kuitenkin sähköliittimet ensin.
PS: .org:ssa "asiantuntijat" ehdottaa eräässä viestiketjussa K100:n kampuran takimmaista stefaa vaihdettavaksi! Missähän sekin on!!
PS: .org:ssa "asiantuntijat" ehdottaa eräässä viestiketjussa K100:n kampuran takimmaista stefaa vaihdettavaksi! Missähän sekin on!!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K100 ongelma .org:ssa
Älä Ismo ihmettele, sillä minäkin olen joskus myynyt Jammuun kampiakselin alapään stefan!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100 ongelma .org:ssa
Eihän sitä pitäis ihmetellä, mutta oikein hirvittää, kun joku(ilmeisesti tahallaan) antaa vääriä tietoja moottoriöljyn täytöstä... joku kehoittaa vaihtamaan olemattoman stefan... kolmas itkee öljynkastelemaa taka-akselia, akselittomassa perässä...jne!!!K1200LT kirjoitti:Älä Ismo ihmettele, sillä minäkin olen joskus myynyt Jammuun kampiakselin alapään stefan!
Joku voi lukea noita hyvässä uskossa, vai voiko?? Huumoriako??
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K100 ongelma .org:ssa
Noh, eihän sitä voi arvata, ettei se nro 6 stefa olekaan kampuran päässä, ainakaan jos ei hoksaa ihmetellä sylinterilinjan suhdetta tuohon akseliin...Ismo Vaara kirjoitti:Eihän sitä pitäis ihmetellä, mutta oikein hirvittää, kun joku(ilmeisesti tahallaan) antaa vääriä tietoja moottoriöljyn täytöstä... joku kehoittaa vaihtamaan olemattoman stefan... kolmas itkee öljynkastelemaa taka-akselia, akselittomassa perässä...jne!!!
Joku voi lukea noita hyvässä uskossa, vai voiko?? Huumoriako??
Vähän tulee mieleen eräs toinen, toisen alan, foorumi, jossa on kovasti paljon asiaakin, mutta sen huuhtominen roskatonnien seasta on vain liian työlästä. Sääli sinänsä.
Itse tuohon ongelmaan: tsekkaamaan, josko sattumalta kaksi pytyistä paljastuisi pimeiksi, vaikka sitten pakosarjaa tunnustelemalla ja sitten tutkimaan sitä kuuluisaa Puolan johtoa...
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
- Moottoripyörän malli: k 100 RS
- Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol
Re: K100 ongelma .org:ssa
Ajattelin sitten kirjautua tänne,jos täällä olis enemmän apuja... Elikkä viesti ketjun alkuperäinen ongelma vaivaa.
On vaihdettu bensan suodatin,tankki putsattu,johtimet ja liittimet näkyvin osin ok.Silti,ongelma ei poistu,sen verran uutta tietoa että ainakin rikkaalla käy,kun suostuu käymään röpeltäen ja vain kaasu auki.Käytin apuna bosch esitronicin vian haku ohjetta kyseiselle pyörälle.Lämpö anturi rajoissa,ilamanmäärä mittarin ainakin toinen arvo kans ok,kaasuläppä tunnistin,tyhjä-käynti katkaisin toimii,mutta asento lukua ei tule,osa näyttää kerran purettavalta,eli sulatettu kasaan...
Olisko kellään irrallaan moista hilavitkutinta,ja voisiko mitata näyttääkö se mitä arvoja navoista 18-3 ?
Ilamanmäärämittarissa näyttää olevan lämpötunnistin,sille ei ollu mitta ohjetta,onks kellää muuta tietoa..??
(alkaa pikkuhiljaa kyrsiä,kun vaihdoin pyörää,ei minusta tunnu luotettavalle pelille)
On vaihdettu bensan suodatin,tankki putsattu,johtimet ja liittimet näkyvin osin ok.Silti,ongelma ei poistu,sen verran uutta tietoa että ainakin rikkaalla käy,kun suostuu käymään röpeltäen ja vain kaasu auki.Käytin apuna bosch esitronicin vian haku ohjetta kyseiselle pyörälle.Lämpö anturi rajoissa,ilamanmäärä mittarin ainakin toinen arvo kans ok,kaasuläppä tunnistin,tyhjä-käynti katkaisin toimii,mutta asento lukua ei tule,osa näyttää kerran purettavalta,eli sulatettu kasaan...
Olisko kellään irrallaan moista hilavitkutinta,ja voisiko mitata näyttääkö se mitä arvoja navoista 18-3 ?
Ilamanmäärämittarissa näyttää olevan lämpötunnistin,sille ei ollu mitta ohjetta,onks kellää muuta tietoa..??
(alkaa pikkuhiljaa kyrsiä,kun vaihdoin pyörää,ei minusta tunnu luotettavalle pelille)
Re: K100 ongelma .org:ssa
Kaverilla oli just samanlainen ongelma,niin lämpöanturin vaihtamalla korjaantu.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
- Moottoripyörän malli: k 100 RS
- Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol
Re: K100 ongelma .org:ssa
Jos meinaat vesilämpö-anturia,se on vastus arvoiltaan ihan rajoissa.Käytin vian haku ohjeena täällä forumilla olevalla linkillä.Imuilman lämpö-anturi jäi vielä merkkaamatta muistiin,muistelen että rajoissa sekin,määrä anturi sen sijaan näytti 367,sen ohjeen mukaan pitäis käydä,mutta läppää liikuttamalla hitaasti arvo hyppii 300-600-800....
Pin 7-5 Pin 7-8 Pin 8-5 Pin 8-9 Status
Vane closed(value changes with vane position) Vane closed(value changes with vane position) Constant (not affected by vane position) air temperature
152 403 361 207 Have problem starting the bike with this unit
82 334 363 207 OK
93 358 360 202 OK
76.6 334 360 205 OK
66 161 33 132 Bike doesn't start
mittasin navat 7-8..
Jotkut kertoo putsanneensa ilmanmäärä mittarin,miten? Vastus langat sisältä johon kynsi hankaa??
Joku jossain täällä mainitsi että nyky autoja on hankala korjata (can-väylä),itse olen eri mieltä,paljon helpompaa kun testerin kautta näkee arvot joita yksikkö lukee... vanhemmat on ongelmallisia.... Vikakoodeillahan ei paljoa ole merkitystä,kertoo vain vian mikä se olis yksikön oletuksesta.Itse käytän mitta-arvo vertailuja vian haussa..
Vielä pyörään liittyen,laitoin ennen tätä ongelman alkua tankkiin sellaista lyijyn korvaus ainetta (lead replacement Redex fuel additive) mielessä käyny ettei tämä aine sovi injection laitteille,purkissa lukee vain(no catalytic converter) eikai suuttimet jumi....?????
Pin 7-5 Pin 7-8 Pin 8-5 Pin 8-9 Status
Vane closed(value changes with vane position) Vane closed(value changes with vane position) Constant (not affected by vane position) air temperature
152 403 361 207 Have problem starting the bike with this unit
82 334 363 207 OK
93 358 360 202 OK
76.6 334 360 205 OK
66 161 33 132 Bike doesn't start
mittasin navat 7-8..
Jotkut kertoo putsanneensa ilmanmäärä mittarin,miten? Vastus langat sisältä johon kynsi hankaa??
Joku jossain täällä mainitsi että nyky autoja on hankala korjata (can-väylä),itse olen eri mieltä,paljon helpompaa kun testerin kautta näkee arvot joita yksikkö lukee... vanhemmat on ongelmallisia.... Vikakoodeillahan ei paljoa ole merkitystä,kertoo vain vian mikä se olis yksikön oletuksesta.Itse käytän mitta-arvo vertailuja vian haussa..
Vielä pyörään liittyen,laitoin ennen tätä ongelman alkua tankkiin sellaista lyijyn korvaus ainetta (lead replacement Redex fuel additive) mielessä käyny ettei tämä aine sovi injection laitteille,purkissa lukee vain(no catalytic converter) eikai suuttimet jumi....?????
Re: K100 ongelma .org:ssa
Itse olen käyttänyt myös venttiilien suoja-ainetta, kun sitä näemmä -85 vuoteen asti K100:sessa suositellaan käytettäväksi, eikä ainakaan mitään sivuoireita ole ilmaantunut.4stroke kirjoitti: Vielä pyörään liittyen,laitoin ennen tätä ongelman alkua tankkiin sellaista lyijyn korvaus ainetta (lead replacement Redex fuel additive) mielessä käyny ettei tämä aine sovi injection laitteille,purkissa lukee vain(no catalytic converter) eikai suuttimet jumi....?????
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
- Moottoripyörän malli: k 100 RS
- Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol
Re: K100 ongelma .org:ssa
Nyt on taas 4 tuntia rassailtu... Kävin tankin alta johto-sarjat ja liittimet uudelleen läpi,vain runkoputkea vasten oleva ruisku-yksikölle menevä virta-lämpötila-kierros liittimessä hieman hapettumista... Ei vaikutusta...
Sattumalta huomasin tulppia taas kuivatessa että niistä puuttuu ne "kierre-hatut",kurkkasin tulpanhattuun ja olivat aika hapettuneet/palaneet.Laitoin hatut tulppiin ja putsasin häiriösuojat sisästä raaputtamalla. Kokeilemaan käyntiin ja kävi huonosti kolmella sekä savua riittämiin,tämä vain kaasua antamalla reilusti.Mittasin pakosarjojen alut infrapuna mittarilla,hokasin että 3 pytty kylmä.. Seuraavaks tulppa pois,oli kuiva. Suuttimet irti ja katsomaan tuleeko ainetta miten,3 ei lainkaan.. Sähköliitin irti ja sieltä paljastu aika pahoin hapettuneet liittimet.Rapsutin puhtaaks ja wd:tä päälle ,totesin että kaikista suihkuaa,aika näkyvästi kyllä.. Sitten kokeilemaan mut ei ,välillä aina putoaa joku pytty pois pelistä ja rikasta on seos....
Uusia tulppia ei tälle päivälle saanu,huomiselle vasta,vois todeta onko ne kärsiny huonosta virrasta ja rikkaasta seoksesta....
On ongelma peli............
Sattumalta huomasin tulppia taas kuivatessa että niistä puuttuu ne "kierre-hatut",kurkkasin tulpanhattuun ja olivat aika hapettuneet/palaneet.Laitoin hatut tulppiin ja putsasin häiriösuojat sisästä raaputtamalla. Kokeilemaan käyntiin ja kävi huonosti kolmella sekä savua riittämiin,tämä vain kaasua antamalla reilusti.Mittasin pakosarjojen alut infrapuna mittarilla,hokasin että 3 pytty kylmä.. Seuraavaks tulppa pois,oli kuiva. Suuttimet irti ja katsomaan tuleeko ainetta miten,3 ei lainkaan.. Sähköliitin irti ja sieltä paljastu aika pahoin hapettuneet liittimet.Rapsutin puhtaaks ja wd:tä päälle ,totesin että kaikista suihkuaa,aika näkyvästi kyllä.. Sitten kokeilemaan mut ei ,välillä aina putoaa joku pytty pois pelistä ja rikasta on seos....
Uusia tulppia ei tälle päivälle saanu,huomiselle vasta,vois todeta onko ne kärsiny huonosta virrasta ja rikkaasta seoksesta....
On ongelma peli............
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
- Moottoripyörän malli: k 100 RS
- Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol
Re: K100 ongelma .org:ssa
Tulpat on vaihdettu,ja lopullinen vika paikallistettu.....
Ostetaan K100 malliin ilmanmäärä-mittari.Tietäiskö kukaan mistä sellaisen sais...??
Ostetaan K100 malliin ilmanmäärä-mittari.Tietäiskö kukaan mistä sellaisen sais...??
- Teppo Ronkainen
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
- Moottoripyörän malli: R1100S
- Paikkakunta: Kajaani
Re: K100 ongelma .org:ssa
Tuossa olisi yksi.4stroke kirjoitti:Tulpat on vaihdettu,ja lopullinen vika paikallistettu.....
Ostetaan K100 malliin ilmanmäärä-mittari.Tietäiskö kukaan mistä sellaisen sais...??
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100 ongelma .org:ssa
Joko pelittää?
Siinä ilmamäärämittarissa on muuten ruuvi, josta voi säätää seosta.
Siinä ilmamäärämittarissa on muuten ruuvi, josta voi säätää seosta.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
- Moottoripyörän malli: k 100 RS
- Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol
Re: K100 ongelma .org:ssa
Ei pelitä... Taas käytellyt par päivää,välillä "herää" käymään oikein ja kestää kaasua hyvin,sitä iloa kestää pari sekuntia.. Sit taas röpeltää vaikeasti ja alkaa savuttaa sinistä,eikä kestä kaasua ollenkaan,tukehtuu.. Kohtahan tuo on kesäloma ohi,enkä oo lomalla ajanu metriäkään,saanu vain pään särkyä moisesta. Saa loman jälkeen jäähä tuohon,jollei joku halua ostaa,on palattava luotettavaan japanilaiseen...
Töissä sitä on liikaa testeriin tottunu,on "helppoa" löytää vika kun näkee testerin kautta mikä komponentti vaivaa.Näkee mitä yksikkö mittaa ja antaa......
Töissä sitä on liikaa testeriin tottunu,on "helppoa" löytää vika kun näkee testerin kautta mikä komponentti vaivaa.Näkee mitä yksikkö mittaa ja antaa......
Re: K100 ongelma .org:ssa
Niitä ilmamäärämittarin mittauslukemia vertailtuamme olen vähän sitä mieltä, ettei vika ole siellä.4stroke kirjoitti:välillä "herää" käymään oikein ja kestää kaasua hyvin,sitä iloa kestää pari sekuntia.. Sit taas röpeltää vaikeasti ja alkaa savuttaa sinistä,eikä kestä kaasua ollenkaan,tukehtuu..
Tuli vaan mieleen, että eihän nyt boksiin jäisi rikastinkartta päälle?
Toimiiko muuten mittaristossa rikastimen merkkivalo?
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."