K100 ongelma .org:ssa

K-sarjan pyörät
Avatar
Teppo Ronkainen
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
Moottoripyörän malli: R1100S
Paikkakunta: Kajaani

K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja Teppo Ronkainen »

stroke Offline
Suzuki PV



Ryhmä: Noviisi
Paikkakunta: Pyhäjärvi,ol
Sukupuoli:
Liittyi: Helmi. 2008
Lähetti: Heinä. 16 2009,23:01
Moro vaan,vaihdoin leiriä kuun vaihteessa tänne bemu puolelle,pihassa K 100 rs -84. reilu 1500 km on takana,hyvin pelannu tähän asti,kunnes nyt illalla,vauhdista pelit seis.Ei käy.. Testailtuani tien poskessa,pa-pumppu pyörii,käy vaivalloisesti 1/4 ja täys kaasulla,täys kaasulla savu sinistä... Siten temppuillen pääsin kotiin,loppu matkasta kyllä ampaisi välillä ihan oikein,muuten nykivää ja vaikeaa... Ekaks ajattelin ilmanmäärä mittaria,mut miks käy osa ja täys kaasulla vaivoin...?? kaasu-läppä tunnistin,tuskin kekis noin..? pa-suodatin,miks kuitenkin käy kaasulla..?pa-paineen tasaaja,se vois oireilla noin..?? mut onko ali-paine ohjattu moinen häksätin?? Ei kehtais kuitenkaa koko vuosmallia purkaa pihalle,mut jostain on aloitettava...... Olisko jollain ollu samanlaisia ongelmia..??
Back to top
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Miten niin se ei voisi olla potentiometri? Noilla tiedoilla vikamahdollisuuksia on todella paljon. Katso kuitenkin sähköliittimet ensin.

PS: .org:ssa "asiantuntijat" ehdottaa eräässä viestiketjussa K100:n kampuran takimmaista stefaa vaihdettavaksi! Missähän sekin on!! :lol: :lol: :lol:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
K1200LT
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Touko 2009 22:27

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja K1200LT »

Älä Ismo ihmettele, sillä minäkin olen joskus myynyt Jammuun kampiakselin alapään stefan!
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

K1200LT kirjoitti:Älä Ismo ihmettele, sillä minäkin olen joskus myynyt Jammuun kampiakselin alapään stefan!
Eihän sitä pitäis ihmetellä, mutta oikein hirvittää, kun joku(ilmeisesti tahallaan) antaa vääriä tietoja moottoriöljyn täytöstä... joku kehoittaa vaihtamaan olemattoman stefan... kolmas itkee öljynkastelemaa taka-akselia, akselittomassa perässä...jne!!! :shock:
Joku voi lukea noita hyvässä uskossa, vai voiko?? Huumoriako?? :roll:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Ismo Vaara kirjoitti:Eihän sitä pitäis ihmetellä, mutta oikein hirvittää, kun joku(ilmeisesti tahallaan) antaa vääriä tietoja moottoriöljyn täytöstä... joku kehoittaa vaihtamaan olemattoman stefan... kolmas itkee öljynkastelemaa taka-akselia, akselittomassa perässä...jne!!! :shock:
Joku voi lukea noita hyvässä uskossa, vai voiko?? Huumoriako?? :roll:
Noh, eihän sitä voi arvata, ettei se nro 6 stefa olekaan kampuran päässä, ainakaan jos ei hoksaa ihmetellä sylinterilinjan suhdetta tuohon akseliin... ;)

Vähän tulee mieleen eräs toinen, toisen alan, foorumi, jossa on kovasti paljon asiaakin, mutta sen huuhtominen roskatonnien seasta on vain liian työlästä. Sääli sinänsä.

Itse tuohon ongelmaan: tsekkaamaan, josko sattumalta kaksi pytyistä paljastuisi pimeiksi, vaikka sitten pakosarjaa tunnustelemalla ja sitten tutkimaan sitä kuuluisaa Puolan johtoa...
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Ajattelin sitten kirjautua tänne,jos täällä olis enemmän apuja... Elikkä viesti ketjun alkuperäinen ongelma vaivaa.
On vaihdettu bensan suodatin,tankki putsattu,johtimet ja liittimet näkyvin osin ok.Silti,ongelma ei poistu,sen verran uutta tietoa että ainakin rikkaalla käy,kun suostuu käymään röpeltäen ja vain kaasu auki.Käytin apuna bosch esitronicin vian haku ohjetta kyseiselle pyörälle.Lämpö anturi rajoissa,ilamanmäärä mittarin ainakin toinen arvo kans ok,kaasuläppä tunnistin,tyhjä-käynti katkaisin toimii,mutta asento lukua ei tule,osa näyttää kerran purettavalta,eli sulatettu kasaan...
Olisko kellään irrallaan moista hilavitkutinta,ja voisiko mitata näyttääkö se mitä arvoja navoista 18-3 ?
Ilamanmäärämittarissa näyttää olevan lämpötunnistin,sille ei ollu mitta ohjetta,onks kellää muuta tietoa..??
(alkaa pikkuhiljaa kyrsiä,kun vaihdoin pyörää,ei minusta tunnu luotettavalle pelille)
Avatar
manne
Viestit: 32
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:05
Paikkakunta: NURMES

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja manne »

Kaverilla oli just samanlainen ongelma,niin lämpöanturin vaihtamalla korjaantu.
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Jos meinaat vesilämpö-anturia,se on vastus arvoiltaan ihan rajoissa.Käytin vian haku ohjeena täällä forumilla olevalla linkillä.Imuilman lämpö-anturi jäi vielä merkkaamatta muistiin,muistelen että rajoissa sekin,määrä anturi sen sijaan näytti 367,sen ohjeen mukaan pitäis käydä,mutta läppää liikuttamalla hitaasti arvo hyppii 300-600-800....


Pin 7-5 Pin 7-8 Pin 8-5 Pin 8-9 Status
Vane closed(value changes with vane position) Vane closed(value changes with vane position) Constant (not affected by vane position) air temperature
152 403 361 207 Have problem starting the bike with this unit
82 334 363 207 OK
93 358 360 202 OK
76.6 334 360 205 OK
66 161 33 132 Bike doesn't start

mittasin navat 7-8..
Jotkut kertoo putsanneensa ilmanmäärä mittarin,miten? Vastus langat sisältä johon kynsi hankaa??
Joku jossain täällä mainitsi että nyky autoja on hankala korjata (can-väylä),itse olen eri mieltä,paljon helpompaa kun testerin kautta näkee arvot joita yksikkö lukee... vanhemmat on ongelmallisia.... Vikakoodeillahan ei paljoa ole merkitystä,kertoo vain vian mikä se olis yksikön oletuksesta.Itse käytän mitta-arvo vertailuja vian haussa..
Vielä pyörään liittyen,laitoin ennen tätä ongelman alkua tankkiin sellaista lyijyn korvaus ainetta (lead replacement Redex fuel additive) mielessä käyny ettei tämä aine sovi injection laitteille,purkissa lukee vain(no catalytic converter) eikai suuttimet jumi....?????
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

4stroke kirjoitti: Vielä pyörään liittyen,laitoin ennen tätä ongelman alkua tankkiin sellaista lyijyn korvaus ainetta (lead replacement Redex fuel additive) mielessä käyny ettei tämä aine sovi injection laitteille,purkissa lukee vain(no catalytic converter) eikai suuttimet jumi....?????
Itse olen käyttänyt myös venttiilien suoja-ainetta, kun sitä näemmä -85 vuoteen asti K100:sessa suositellaan käytettäväksi, eikä ainakaan mitään sivuoireita ole ilmaantunut.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Nyt on taas 4 tuntia rassailtu... Kävin tankin alta johto-sarjat ja liittimet uudelleen läpi,vain runkoputkea vasten oleva ruisku-yksikölle menevä virta-lämpötila-kierros liittimessä hieman hapettumista... Ei vaikutusta...
Sattumalta huomasin tulppia taas kuivatessa että niistä puuttuu ne "kierre-hatut",kurkkasin tulpanhattuun ja olivat aika hapettuneet/palaneet.Laitoin hatut tulppiin ja putsasin häiriösuojat sisästä raaputtamalla. Kokeilemaan käyntiin ja kävi huonosti kolmella sekä savua riittämiin,tämä vain kaasua antamalla reilusti.Mittasin pakosarjojen alut infrapuna mittarilla,hokasin että 3 pytty kylmä.. Seuraavaks tulppa pois,oli kuiva. Suuttimet irti ja katsomaan tuleeko ainetta miten,3 ei lainkaan.. Sähköliitin irti ja sieltä paljastu aika pahoin hapettuneet liittimet.Rapsutin puhtaaks ja wd:tä päälle ,totesin että kaikista suihkuaa,aika näkyvästi kyllä.. Sitten kokeilemaan mut ei ,välillä aina putoaa joku pytty pois pelistä ja rikasta on seos....
Uusia tulppia ei tälle päivälle saanu,huomiselle vasta,vois todeta onko ne kärsiny huonosta virrasta ja rikkaasta seoksesta....
On ongelma peli............ :evil:
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Tulpat on vaihdettu,ja lopullinen vika paikallistettu.....


Ostetaan K100 malliin ilmanmäärä-mittari.Tietäiskö kukaan mistä sellaisen sais...??
Avatar
Teppo Ronkainen
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Marras 2008 16:44
Moottoripyörän malli: R1100S
Paikkakunta: Kajaani

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja Teppo Ronkainen »

4stroke kirjoitti:Tulpat on vaihdettu,ja lopullinen vika paikallistettu.....


Ostetaan K100 malliin ilmanmäärä-mittari.Tietäiskö kukaan mistä sellaisen sais...??
Tuossa olisi yksi.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Joko pelittää?

Siinä ilmamäärämittarissa on muuten ruuvi, josta voi säätää seosta.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
4stroke
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2009 21:27
Moottoripyörän malli: k 100 RS
Paikkakunta: Pyhäjärvi Ol

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

Ei pelitä... Taas käytellyt par päivää,välillä "herää" käymään oikein ja kestää kaasua hyvin,sitä iloa kestää pari sekuntia.. Sit taas röpeltää vaikeasti ja alkaa savuttaa sinistä,eikä kestä kaasua ollenkaan,tukehtuu.. Kohtahan tuo on kesäloma ohi,enkä oo lomalla ajanu metriäkään,saanu vain pään särkyä moisesta. Saa loman jälkeen jäähä tuohon,jollei joku halua ostaa,on palattava luotettavaan japanilaiseen... :roll:
Töissä sitä on liikaa testeriin tottunu,on "helppoa" löytää vika kun näkee testerin kautta mikä komponentti vaivaa.Näkee mitä yksikkö mittaa ja antaa......
MarkoJ
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Touko 2008 14:32

Re: K100 ongelma .org:ssa

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

4stroke kirjoitti:välillä "herää" käymään oikein ja kestää kaasua hyvin,sitä iloa kestää pari sekuntia.. Sit taas röpeltää vaikeasti ja alkaa savuttaa sinistä,eikä kestä kaasua ollenkaan,tukehtuu..
Niitä ilmamäärämittarin mittauslukemia vertailtuamme olen vähän sitä mieltä, ettei vika ole siellä.
Tuli vaan mieleen, että eihän nyt boksiin jäisi rikastinkartta päälle?
Toimiiko muuten mittaristossa rikastimen merkkivalo?
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Vastaa Viestiin