R 1150 RT:hen parempi satula ?

R-sarjan pyörät
kp33sb
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2009 21:59
Moottoripyörän malli: R1200GSAF650GSD

R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Onkos kellään kokemusta noista tarvikesatuloista? Tuo alkuperäinen ei kyllä ainakaan minulle käy, puutuu persaus ja muutenkin liian eteen viettävä.
Netistä selaillut jos jonkinlaisia ja hintaisia, mutta kokemuksia satuloista ja tietoa hankintapaikoista tarvitaan.
Mieluusti hankkisin sellaisen, ettei ainakaan etukäteen tarvitsisi nykyistä satulaa lähettää minnekkään, kun ajo ilman satulaa on vähän niin ja näin...
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Tuttu juttu, alkuperäinen alkuperäinen satula on varmaan suunniteltu jossain inkvisition kidutuskellareissa. Siinä satulassa kun istuu niin totuus kyllä kirpoaa kuulusteltavan huulilta. Pidemmän ajon jälkeen oli nahka verillä kun satula vietti alaspäin ja joutui koko ajan korjaamaan asentoa. Se muoto ei meikäläiselle kertakaikkiaan sopinut.
Oman pyörän satula rakennettiin uusiksi viime maanantaina Turussa erittäin ammattitaitoisen antiikkiautoverhoilijan pajalla. Yksi korjaus piti vielä tehdä mutta nyt toimii, ainakin meikäläisen hanurin alla. Koeajon jälkeen voi vaan todeta että taas veri kiertää jaloissa...
Etsin netistä miten muut ovat ongelman ratkaisseet ja annoin kaverille kuvia malliksi. Ja kustannus oli erittäin kohtuullinen verrattuna jenkkisatuloihin.
Ilmeisesti asut kauempana Turusta (jos tuo kp33sb kertoo sitä mitä luulen....). Mutta eiköhän näitä tekijöitä ole muuallakin Suomessa. Varmaan joku palstan lukija osaa antaa vinkkejä muista pajoista.
Niin ja kunhan kerkiän niin jyrsin alumiinista korotuspalat ohjaustangon alle jotta ajoasento muuttuu vielä paremmaksi.

-Kaitsu-
-Kaitsu-
K1600GTL
petoi
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Helmi 2006 09:04
Moottoripyörän malli: R1100RT
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja petoi »

Kyllä satula on eteenpäin viettävä. Olen laittanut satulan etukiinnitysmekanismin alle n. 10 mm vaneripalat, auttoi jonkin verran.
Suurin parannus tuli kuitenkin ilmatyynypehmusteella, siihen olen tottunut. Siinä voi helposti vaihtaa istuma-asentoa, suosittelen.
Mulla vaan on 1100 Rt mutta lienee samanlainen.
-petoi-
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Mikä firma niitä ilmatyynyjä myy? Kyselin aiemmin parista paikasta mutta tuijottivat kuin marsilaista. Liian nuoria myyjiä kaupassa...
-Kaitsu-
K1600GTL
kp33sb
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2009 21:59
Moottoripyörän malli: R1200GSAF650GSD

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Mulla kanssa vajaa 10mm koroketta edessä. Aukaisin verhoilun ja hioin pois takaosasta hieman. Parani, mutta ei voi ottaa liikaa kun päällysnahkan muotoilu ei sitten enää käy.
Minkähänlaisia lienevät Baehr Zentauro, Wunderlich Ergo tai Top Sellerien satulat? Olis kiva koeistua, ennenkuin alkaa mitään tilailemaan.
Jos olet Kaitsu harrastanut esim. radiohommia, kp33sb kertoo kyllä jotain mitä arvelet...
kp33sb
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2009 21:59
Moottoripyörän malli: R1200GSAF650GSD

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

mm. AIRHAWK Sitzkissen löytyy Wunderlichen sivuilta ja Suomessa lienee jälleenmyyjiä...
http://www.wunderlich.de/Online-Shop/R8 ... -Zubehoer/
petoi
Viestit: 25
Liittynyt: 20 Helmi 2006 09:04
Moottoripyörän malli: R1100RT
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja petoi »

Ostin Kuvan moottoriliikkeestä Jyväskylastä, pehmusteen merkki on AIRHAWK. Hintaa en muista.

-petoi-
EERO I
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:47
Moottoripyörän malli: R90/6

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja EERO I »

Itse olen paininut pitkään noiden satulan mukavuusongelmien kanssa. Bemarin satula on kyllä OK mutta muiden pyörieni ei. Airhawkia kokeilin vähän aikaa. Se ei parantanut tilannetta. AH muuttuu kivikovaksi, kun sen päälle istuu. Nou hyvä! Seuraavaksi otin ilmatyynyn pois ja leikkasin AHn sisään eri materiaaleista tehtyjä pehmusteita. Parhaiten tuntuu toimivan kova vaahtomuovi/solumuovi "runkona" ja pehmeä muovi pinnassa poistamaan pintakovuuden. Vaahtomuovilevyjen muotoilulla saa istuimeen haluttavat ominaisuudet (esim. edestä kapea, takaa leveä).
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja Pate »

kaitsu kirjoitti:Mikä firma niitä ilmatyynyjä myy? Kyselin aiemmin parista paikasta mutta tuijottivat kuin marsilaista. Liian nuoria myyjiä kaupassa...
Oulussa ainakin Euro Motor Center myy tuota AirHawkia.
Itselläni on tuo käytössä ja hyväksi on osoittautunut.
kp33sb
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2009 21:59
Moottoripyörän malli: R1200GSAF650GSD

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Tilasimpa sitten satulan tuolta: http://www.topsellerie.com/@EN-FR/seats ... ooter.html
Tuli viikossa. Lyhyen testin jälkeen tuntuu hyvälle ja laatukin on hyvä. Ei tunnu sijoitus menneen hukkaan vaikka menikin päin p....tä.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

kp33sb kirjoitti:Tilasimpa sitten satulan tuolta: http://www.topsellerie.com/@EN-FR/seats ... ooter.html
Tuli viikossa. Lyhyen testin jälkeen tuntuu hyvälle ja laatukin on hyvä. Ei tunnu sijoitus menneen hukkaan vaikka menikin päin p....tä.
Hyvän näköisiä satuloita. Kuuluuko pelkääjän satula myös samaan hintaan? Ilmeisesti haluavat vanhan "pohjan" vaihdossa.
-Kaitsu-
K1600GTL
kp33sb
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2009 21:59
Moottoripyörän malli: R1200GSAF650GSD

Re: R 1150 RT:hen parempi satula ?

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Hintaan kuuluu molemmat satulat. Itse voi valita ottaako satulan runkoineen, vai lähettääkö entisen satulan valmistajalle sen jälkeen kun uusi on saapunut.
Eli ilman satulaa ei tarvitse olla.
Jos ottaa pelkät "verhoilut" niin vanha on oltava tehtaalla 45 päivän kuluessa siitä, kun ovat uuden lähettäneet. Elleivät siihen mennessä saa vanhaa, veloittavat myöskin rungon.(jotenkin näin...)
Ite otin runkoineen, jääpähän varuilta entinen itelle. Mainostivat että varastosa löytyy valmiina 1 kpl tavallista ja yksi geelillä. Otin geelillä...Maanantaina tilasin ja seur. maanantaina oli satula mulla. Olen tyytyväinen.
Vastaa Viestiin