K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

K-sarjan pyörät
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Alkoi K100 vuotaa öljyä vaihteiston ja koneen välistä. Tiputtaa muutaman tipan silloin tällöin
ja keskijalka öljyyntyy. Hajusta ja väristä päätellen moottoriöljyä. Käytän mobil delvac 15-40.
Ajattelin aloittaa korjaukasen ja kysyn onko mitään erityis humioitavaa purettaessa. Laatikon
saa mielestäni pois takapäästä purettaessa perä ym. muut pois ja sitten laatikko ja kytkin asetelma
pois ja ilmeisesti kytkimen takana akselilla oleva stefa vuotaa?
Kiitos etukäteen mahdollisista huomioitavista vinkeistä.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Moto Guzzi
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
Moottoripyörän malli: K100 RS
Paikkakunta: Skogås (Sverige)

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja Moto Guzzi »

Kurkista tänne. http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
Löytyy kaikenlaista niksiä ja ohjetta.
Ittelle ei muuta tuu mieleen kuin, että älä päästä swingiä roikkumaan vapaasti kun olet irrottanut iskunvaimentimen. Pidä se jos mahdollista vaakatasossa, rikkoo muuten kumipalkeen lootan ja haarukan väliltä.
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kiitos vinkistä, paljon siellä on näköjään asiaa. Ei vaan ole tuo lontoon murre
vahvimpia, mutta kyllä aina jotain saa selviteyksi kun oikein pinnistää .
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Moto Guzzi
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
Moottoripyörän malli: K100 RS
Paikkakunta: Skogås (Sverige)

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja Moto Guzzi »

Käytä Googlen käännösohjelmaa. Ei se suju oikein itteltäkään, mutta ainakin tähän kotimaan kieleen kääntäen tulee aika ymmärrettävää. :D (Ruotsi)
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Juu, sitä on tullut käytettyä joskus ja kerran tuli mukava käännös saksankielest:
bokser moottori kääntyi nyrkeilijämoottoriksi.....:)
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Moto Guzzi
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
Moottoripyörän malli: K100 RS
Paikkakunta: Skogås (Sverige)

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja Moto Guzzi »

:D No, vähän saa kyllä joustaa, kyllä siitä pikku kärsivällisyydellä jotain tolkkua ottaa.
Ittellä samat hommat odottamassa ensi talvena, ajattelin laittaa tuon oman täysin palikoiksi ja maalia myöten kaikki kulunut uusiksi.
On taas eteisessä ahdasta. :D
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja pertsa »

No sulla on sitten ainakin puuhastelua talvi-iltoina. mulla toi on toiminut muuten hyvin lukuunottamatta nyt tuota pientä vuotoa joka alkoi kesällä Tanskan matkalla. Jonkinlainen resonanssi ääni tulee noin 80-kympin nopeudessa. luin joskus täältä kerhon sivuilta että se on se
tankin alla oleva venttiili, tilasin sen venttiilin ja yllätys kun otin nyt tankin pois ja ajattelin
vaihtaa sen niin sitäpä ei ollutkaan ollenkaan?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
ssutinen

Re: K100 öljyvuoto ja vaihteiston irroitus

Viesti Kirjoittaja ssutinen »

01/86 lähtien tankin alla ei enää ole sitä narisevaa paluuventtiiliä.

Venttiilillä varustetuissa tankeissakin venttiililn jousesta luovuttiin ja nykyään venttiileissä on omalla painollaan venttiilin sulkeva kuula sisällä estämässä takaisinvuotoa.

§
Vastaa Viestiin