Ismo Vaara kirjoitti:Laskekaahan montako litraa öljyä kulkee suodattimen läpi öljynvaihtovälillä!
Ei mun tartte kun sen on jo laskenut joku ihan palkkansa eteen Mynkkenissä ja väsännyt sitten sen mukaisen suodattimen.
Niitä minä sitten tyhmyyksissäni ostelen, puolusteluna koetan käyttää itselleni sitä (muille minun ei ole tarvinnut näitä perustella), että pelkkä mekaaninen yhteensopivuus ei takaa toiminnallista ja että köyhän ei kannata ostaa halpaa.
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
Laskin vain päässäni, mutta saan tulokseksi n. 200 000 litraa.
Meneeköhän pilkku jo väärään paikkaan?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Mitäs suodattimia ne sitten nämä MP-tarvikeliikkeet myyvät, onko niitä kukaan tutkinut, EMGO, HiFlo, EFC, K & N jne, ei välttämättä ihan tuttuja merkkejä, mutta esim. jonkun näistä saattaa saada kouraansa kun menee ostoksille.
Ja parhaillaanhan näistä huudetaan toistakymppiä.
Taitaapa olla paras kun sijoittaa tähän harrastukseen 10€ vuodessa enemmän ja käyttää tätä: 11421460845 taitas olla sopivakin
Kyllä suodatin kaupoissa kannattaa säästää. Käytettiin reissulta palatessa pyöriä Tampereen Heinolla huollossa. No, kun sitä rouvan pyörää piti taas jäähdytellä pidempään, päätin vähän säästää ja käväisin näppärästi Pirkkalan puolella Motonetissä ostamassa öljyt ja suodattimet syyshuoltoa varten. Sieltä löytyikin edullista öljyä ja halpoja Champion suodattimia, otin kahdet. Nippusiteet olivat aivan Wurthilaisen näköisiä, päätin ostaa ison pakkauksen. SDS-poranterät ne vasta halpoja olikin, varastohyllyjen kiinnittämiseksi juuri sopivia. Ja mikä parasta, suodatinavain sarja, jossa oli sopiva koko BMW:n suodattimelle ja lisäksi repullinen muita, jos joskus tulis tarvetta. Paketti oli tosin sinetöity huolella, etten voinut itse ihailla avainten linjakkaita muotoja, mutta neito kassalla avasi sen ja tarkisti, kaikki ovat tallella.
Ei, kun takaisin Heinolle hyvien kauppojen jälkeen ja sitten muorin saunaa ja grilliä lämmittämään. Samalla oli hyvää aikaa tarkastella laskusta ja työselosteesta mitä ihanaa pyörille huollossa oli tehty: Mitä v****a, se BMW:n suodin on 50 senttiä halvempi Heinolla kuin Motonetin Champion. Mitä siitä, tulihan säästöä muuten ihan nokko, kippis ja kulaus.
Kotiin päästyäni aloin heti kohta kiinnittämään vesiletkua nippusiteillä kaiteeseen. Voi h*****ttu, enempi kuin joka toinen rasahti heti kiristettäessä poikki. Onneksi Sokos Ivalossa on illalla auki yhdeksään, sieltähän niitä sai. Saariselällä Sovella-kiskojen proppaaminen alkoi lupaavasti uusilla terillä, kunnes kolmannella reiällä meno hyytyi ja reikä alkoi savuta. No savusihan se, kun kovapalakärki oli siellä reiän pohjalla ja poravasara jylkytti päälle. Eikun uutta matoa koukkuun... ja sama peli. S*****a. Ivalon Rautiaan 60 km ja ihan ilman ylinopeussakkoja. Sitten Boschin terällä loput sata reikää. Helppoa kun heinän teko. Tämän jälkeen olikin aikaa esitellä Jussille suodatinavainlajitelmaani ja saihan siinä ihailla samalla vähän itsekin. Sieltä vaan ei löytynyt BMW moottoripyörään sopivaa vaihtoehtoa. No ei tietenkään löytynyt, kun se ei kuulu tämän sarjan valikoimaan. Se taas löytyisi siitä toisesta sarjasta, jonka tuotenumero poikkeaa yhdellä numerolla tästä hankkimastani. Sanonko jo? Voi v***u.
Vielä olis jäljellä kaksi kannua hyvää öljyä. Mitäköhän, kait sen voi käyttää teräketjuöljynä ensi keväänä muorille saunapuita sahatessa. Vai mitä mieltä raati on?
Aina ei voi voittaa...
Nuo BMW orkkis varaosien hinnat voivat joskus yllättää kuten tänään, wanhan gessun kaasuvaijerit 31 euroa pari. Ja helppo tilata. Paikallinen BMW-autokorjaamo toimittaa osat hyvin nopeasti ilman erillisiä postimaksuja. Neljä vuotta sitten ostin tarvikevaijerit kalliimmalla.
Tuosta nippusidehommasta ei kannata hätkähtää. Töihin tuli vuosi sitten muistaakseni Wurthilta nippusiteitä. Enempi, kuin joka toinen meni poikki kakkularapsis. Niissä oli vissiin joku valmistevika, sen jälkeen tilatut on kestäneet.
Kovametalliterät (esim. Hilti) kyllä yleensä kestävät poravasarakäytössä, vaikka alla olisi mitä. Eli taisi motonekun terät olla huonoja.