BMW G450X

Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Ajattelin aloittaa ketjun tosta enduropyörästä ja tähän saa ihan vapaasti kirjoitella kommentteja, kokemuksia, ideoita, haukkuja, kehuja, linkkejä, ... ajatuksena että ihan mitä vaan pyörään liittyvää tai ei liittyvää voi suoltaa, saa vapaasti avautua.

Vielä ei ole paljoa tarvikepalaa pyörään tarjolla, mitä nyt jotakin speedbrainilta, turhatekiltä ja adventure specsiltä löytyy.

http://www.speedbrain.de/
http://www.touratech.de
http://www.adventure-spec.com/

Race Kitin lisäksi on tullut pientä shoppaamista harrastettua, kuten Hyden muoviset runkosuojat (jotka kerrankin sopivat paikoilleen kuin valettu), taittuva kytkinkahva jota en vielä ole saanut paikoilleen ja etuputkien paineenpoistoventtiilit.

Guard-iT alumiininen pohjapanssari on tulossa kuten myös GPR4 ohjausiskari.

Pohjapanssari suojaa myös hieman paremmin moottorin sivuja, toivottavasti ei pahemmin jää kengän kärki panssarin reunaan kiinni kun pitäisi äkkiä jarruttaa. Kerran tullessani alas jyrkempää rinnettä jäi kenkä alkuperäisen muovisen panssarin ja jarrupolkimen väliin, tultiin siis alas saakka jarru pohjassa ilman säätelymahdollisuuksia, parempi tietty näin kuin ilman jarruja :D

Ohjausiskarista ei ole kokemuksia muuta kuin että isommalla gessulla olis mutaliejussa sellaiselle ollut tarvetta, katsotaan joutuuko vaihtamaan tankoa matalampaan malliin jos iskari korottaa alkuperäistä liikaa, voihan se olla että ohjausiskarin asetus tulee olemaan minimillä suuremman osan ajasta, saa nähdä.

Yleisesti pyörästä voin sanoa sen että minä ainakin pidän sen korkeudesta ja kapeasta olemuksesta. Olen ehkä hieman keskivertoa pidempi niin korkeus ei haittaa. Ratastusta pitää kyllä vaihtaa alkuperäisestä mikäli haluaa oikeasti pyörällä rymytä ja hieman alakierrosten epätasainen ja nykivä meno häiritsee, siitä tietty pääsee eroon kun käyttää enemmän kaasua :twisted:

Valokytkimen osalta kannatta kaivertaa kolo kytkimeen että saa valot myös pois, eli vipu irti ja kaivertamaan. Jarrupolkimesta pienellä viilauksella terävä osa pois että ei kaatuessa painu moottorin kylkeen.

Siinä nyt lyhyt aloitus, antaa palaa!
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Lisätankkia pitäis myös suunnitella kun ei pääse pohjosissa enään pois korvesta jos menovesi loppuu. Ylimääräisiä pakkausviritelmiä ei viitsisi kiinnittää pyörään, vaikka kaikenlaista bensapulloa ja kanisteria on tarjolla, sieltä se takana tuleva niitä kuiteskin joutuu keräileen (jos sattuu huomaamaan).

Safari Tanks on valmistamassa perinteisen näköistä tankkia eteen ja ilmeisesti myös taakse lisätankkia, on vain siirtynyt myyntiintulopäivä jo yli puolella vuodella. Onkohan tankin muoto ongelmana tai ehkä se miten liittää lisätankki alkuperäiseen tankkiin tai bensansyöttöön, on BMW-mäinen ratkaisu tuon bensatankin/bensapumpun yhdistäminen :oops:
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Safari Tanksin lisätankit on nyt hinnoiteltu tuolla jenkkilässä http://www.justgastanks.com sivuilla, eniten kiinnostava takatankki maksaa 450 US dollaria.

Toinen vaihtoehto olisi tietty tuolta http://www.g450xrallye.com/index.php?a=26&lang=eng

Tai sitten väsätä oma. Ei kukaan ole sattumoisin sellaista jo omatoimisesti tehnyt?

Kokeilin muuten ihan mielenkiinnosta Bilteman itsekiinnittyvää hiilikuituarkkia suojaamaan kengän aiheuttamaa hankausta vastaan ja yllättävän hyvä kiinnitys eikä ulkonäkökään paha. Katsotaan miten tarrakiinnitys kestää kylmää kun lähdetään jäälle ajelemaan.

Aika naftisti pyörii muuten Trelleborgin nastarengas ja syö pikkasen takaiskarin suojamuovia, pitää katsoa jos ketjuissa pikkasen varaa siirtää rengasta taaksepäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Mukavaa että on kunnon talvi ja pääsee jäälle ajelemaan :P
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kopf
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kopf »

Perskules, ja me muut odotellaan kevättä että pääsee ajamaan :?

Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan :lol: on mukavan näköstä menoa.
R 1100 RS -92
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Kopf kirjoitti:Perskules, ja me muut odotellaan kevättä että pääsee ajamaan :?

Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan :lol: on mukavan näköstä menoa.
Ei se kalusto, vaan oikea asenne. Takavuosina ajoin talvet läpeensä K100-kalustolla, perus ja LT:llä, soolona. Parin viikon päästä olis Talviralli Vammalassa ja joulukuussa oli Frostkadettreffen Ruotsissa. Maaliskuun eka vkl:na Viron Talviralli. Nyt on kuitenkin sivari alla, no koiran takia tietenkin, sille kun tulee talvella kylmä soolopyörän kyydissä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Terve tuloa Ismo vaan tänne Tyrväälle ja muutkin kerholaiset!

Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Eiköhän tule lähdettyä talviralliin, jos nyt ei aivan älytön pakkanen iske Kehutaan siellä sitten VIELÄ enempi bemuja!

T.Ile
Wanhaparta
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Maalis 2009 17:36
Moottoripyörän malli: K100

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Wanhaparta »

Mikki kirjoitti:Terve tuloa Ismo vaan tänne Tyrväälle ja muutkin kerholaiset!

Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.
Laittaisitko Mikki koordinaatit ja tarkan ajan tuosta Tyrvään talvirallista. Vaikka K75-mies olenkin, niin kukaties olen mökillä Karkusa samoihin aikoihin - poikkeaisin mukaan.
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Jaa koortinaatit :shock:

Emmää noista naateista tiä oikein ku lautasella...

Auttaisikohan tää yhtään: http://mp69.fi/index.php?sivu=talviralli
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Mikki »

...jaa, emmää taira osata tätäkää oikein: Ei toi linkki toimikkaa :( , mutta copy-pastellahan siitä pääsee eteenpäin!
Avatar
Mikki
Viestit: 264
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Mikki »

...tuli muuten ittelle hiukan vastusta ralliin: Kahret hautajaiset :cry:

onneks oon kuitenki kantajana, en kannettavana...

saatan päästä poikkeamaan.

Mutta tosiaan:
Lämmintä tallitilaa ja jotakin työkaluja löytyy,
jos haluaa, niin numero talteen: 0400 496865
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

8 litran lisätankki kiinni ja ohjausiskari asennettu, nyt ei tarvii joka välissä tankata tuolla Allroad tapahtumassa ja voi vaikka kokeilla tota ohjausiskaria siellä Harjavallan pehmeellä hiekalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Hienosti toimi takatankki ja ohjausiskari viikon reissulla Lapissa.

Pehmeässä ja kivikossa uskalsi työntää menemään aika roimasti ilman että tanko olisi lähtenyt käsistä ja ainoastaan kerran jouduin letkulla imeskelemään bensaa kaverin Rally -pyörän tankista.

Käväsin vielä hakemassa pehmeämmän 2010 mallin istuimen (145 EUR) Biketeamista ja sekin oli ihan hyvä ostos, vaikka ei sitä paljoa kerinny takamusta penkissä pitää kun maasto oli välillä aika haastavaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Vastaa Viestiin