BMW G450X
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
BMW G450X
Ajattelin aloittaa ketjun tosta enduropyörästä ja tähän saa ihan vapaasti kirjoitella kommentteja, kokemuksia, ideoita, haukkuja, kehuja, linkkejä, ... ajatuksena että ihan mitä vaan pyörään liittyvää tai ei liittyvää voi suoltaa, saa vapaasti avautua.
Vielä ei ole paljoa tarvikepalaa pyörään tarjolla, mitä nyt jotakin speedbrainilta, turhatekiltä ja adventure specsiltä löytyy.
http://www.speedbrain.de/
http://www.touratech.de
http://www.adventure-spec.com/
Race Kitin lisäksi on tullut pientä shoppaamista harrastettua, kuten Hyden muoviset runkosuojat (jotka kerrankin sopivat paikoilleen kuin valettu), taittuva kytkinkahva jota en vielä ole saanut paikoilleen ja etuputkien paineenpoistoventtiilit.
Guard-iT alumiininen pohjapanssari on tulossa kuten myös GPR4 ohjausiskari.
Pohjapanssari suojaa myös hieman paremmin moottorin sivuja, toivottavasti ei pahemmin jää kengän kärki panssarin reunaan kiinni kun pitäisi äkkiä jarruttaa. Kerran tullessani alas jyrkempää rinnettä jäi kenkä alkuperäisen muovisen panssarin ja jarrupolkimen väliin, tultiin siis alas saakka jarru pohjassa ilman säätelymahdollisuuksia, parempi tietty näin kuin ilman jarruja
Ohjausiskarista ei ole kokemuksia muuta kuin että isommalla gessulla olis mutaliejussa sellaiselle ollut tarvetta, katsotaan joutuuko vaihtamaan tankoa matalampaan malliin jos iskari korottaa alkuperäistä liikaa, voihan se olla että ohjausiskarin asetus tulee olemaan minimillä suuremman osan ajasta, saa nähdä.
Yleisesti pyörästä voin sanoa sen että minä ainakin pidän sen korkeudesta ja kapeasta olemuksesta. Olen ehkä hieman keskivertoa pidempi niin korkeus ei haittaa. Ratastusta pitää kyllä vaihtaa alkuperäisestä mikäli haluaa oikeasti pyörällä rymytä ja hieman alakierrosten epätasainen ja nykivä meno häiritsee, siitä tietty pääsee eroon kun käyttää enemmän kaasua
Valokytkimen osalta kannatta kaivertaa kolo kytkimeen että saa valot myös pois, eli vipu irti ja kaivertamaan. Jarrupolkimesta pienellä viilauksella terävä osa pois että ei kaatuessa painu moottorin kylkeen.
Siinä nyt lyhyt aloitus, antaa palaa!
Vielä ei ole paljoa tarvikepalaa pyörään tarjolla, mitä nyt jotakin speedbrainilta, turhatekiltä ja adventure specsiltä löytyy.
http://www.speedbrain.de/
http://www.touratech.de
http://www.adventure-spec.com/
Race Kitin lisäksi on tullut pientä shoppaamista harrastettua, kuten Hyden muoviset runkosuojat (jotka kerrankin sopivat paikoilleen kuin valettu), taittuva kytkinkahva jota en vielä ole saanut paikoilleen ja etuputkien paineenpoistoventtiilit.
Guard-iT alumiininen pohjapanssari on tulossa kuten myös GPR4 ohjausiskari.
Pohjapanssari suojaa myös hieman paremmin moottorin sivuja, toivottavasti ei pahemmin jää kengän kärki panssarin reunaan kiinni kun pitäisi äkkiä jarruttaa. Kerran tullessani alas jyrkempää rinnettä jäi kenkä alkuperäisen muovisen panssarin ja jarrupolkimen väliin, tultiin siis alas saakka jarru pohjassa ilman säätelymahdollisuuksia, parempi tietty näin kuin ilman jarruja
Ohjausiskarista ei ole kokemuksia muuta kuin että isommalla gessulla olis mutaliejussa sellaiselle ollut tarvetta, katsotaan joutuuko vaihtamaan tankoa matalampaan malliin jos iskari korottaa alkuperäistä liikaa, voihan se olla että ohjausiskarin asetus tulee olemaan minimillä suuremman osan ajasta, saa nähdä.
Yleisesti pyörästä voin sanoa sen että minä ainakin pidän sen korkeudesta ja kapeasta olemuksesta. Olen ehkä hieman keskivertoa pidempi niin korkeus ei haittaa. Ratastusta pitää kyllä vaihtaa alkuperäisestä mikäli haluaa oikeasti pyörällä rymytä ja hieman alakierrosten epätasainen ja nykivä meno häiritsee, siitä tietty pääsee eroon kun käyttää enemmän kaasua
Valokytkimen osalta kannatta kaivertaa kolo kytkimeen että saa valot myös pois, eli vipu irti ja kaivertamaan. Jarrupolkimesta pienellä viilauksella terävä osa pois että ei kaatuessa painu moottorin kylkeen.
Siinä nyt lyhyt aloitus, antaa palaa!
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Lisätankkia pitäis myös suunnitella kun ei pääse pohjosissa enään pois korvesta jos menovesi loppuu. Ylimääräisiä pakkausviritelmiä ei viitsisi kiinnittää pyörään, vaikka kaikenlaista bensapulloa ja kanisteria on tarjolla, sieltä se takana tuleva niitä kuiteskin joutuu keräileen (jos sattuu huomaamaan).
Safari Tanks on valmistamassa perinteisen näköistä tankkia eteen ja ilmeisesti myös taakse lisätankkia, on vain siirtynyt myyntiintulopäivä jo yli puolella vuodella. Onkohan tankin muoto ongelmana tai ehkä se miten liittää lisätankki alkuperäiseen tankkiin tai bensansyöttöön, on BMW-mäinen ratkaisu tuon bensatankin/bensapumpun yhdistäminen
Safari Tanks on valmistamassa perinteisen näköistä tankkia eteen ja ilmeisesti myös taakse lisätankkia, on vain siirtynyt myyntiintulopäivä jo yli puolella vuodella. Onkohan tankin muoto ongelmana tai ehkä se miten liittää lisätankki alkuperäiseen tankkiin tai bensansyöttöön, on BMW-mäinen ratkaisu tuon bensatankin/bensapumpun yhdistäminen
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Safari Tanksin lisätankit on nyt hinnoiteltu tuolla jenkkilässä http://www.justgastanks.com sivuilla, eniten kiinnostava takatankki maksaa 450 US dollaria.
Toinen vaihtoehto olisi tietty tuolta http://www.g450xrallye.com/index.php?a=26&lang=eng
Tai sitten väsätä oma. Ei kukaan ole sattumoisin sellaista jo omatoimisesti tehnyt?
Kokeilin muuten ihan mielenkiinnosta Bilteman itsekiinnittyvää hiilikuituarkkia suojaamaan kengän aiheuttamaa hankausta vastaan ja yllättävän hyvä kiinnitys eikä ulkonäkökään paha. Katsotaan miten tarrakiinnitys kestää kylmää kun lähdetään jäälle ajelemaan.
Aika naftisti pyörii muuten Trelleborgin nastarengas ja syö pikkasen takaiskarin suojamuovia, pitää katsoa jos ketjuissa pikkasen varaa siirtää rengasta taaksepäin.
Toinen vaihtoehto olisi tietty tuolta http://www.g450xrallye.com/index.php?a=26&lang=eng
Tai sitten väsätä oma. Ei kukaan ole sattumoisin sellaista jo omatoimisesti tehnyt?
Kokeilin muuten ihan mielenkiinnosta Bilteman itsekiinnittyvää hiilikuituarkkia suojaamaan kengän aiheuttamaa hankausta vastaan ja yllättävän hyvä kiinnitys eikä ulkonäkökään paha. Katsotaan miten tarrakiinnitys kestää kylmää kun lähdetään jäälle ajelemaan.
Aika naftisti pyörii muuten Trelleborgin nastarengas ja syö pikkasen takaiskarin suojamuovia, pitää katsoa jos ketjuissa pikkasen varaa siirtää rengasta taaksepäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Mukavaa että on kunnon talvi ja pääsee jäälle ajelemaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: BMW G450X
Perskules, ja me muut odotellaan kevättä että pääsee ajamaan
Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan on mukavan näköstä menoa.
Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan on mukavan näköstä menoa.
R 1100 RS -92
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: BMW G450X
Ei se kalusto, vaan oikea asenne. Takavuosina ajoin talvet läpeensä K100-kalustolla, perus ja LT:llä, soolona. Parin viikon päästä olis Talviralli Vammalassa ja joulukuussa oli Frostkadettreffen Ruotsissa. Maaliskuun eka vkl:na Viron Talviralli. Nyt on kuitenkin sivari alla, no koiran takia tietenkin, sille kun tulee talvella kylmä soolopyörän kyydissä.Kopf kirjoitti:Perskules, ja me muut odotellaan kevättä että pääsee ajamaan
Kaluston valinta kysymyshän tämä näyttäs olevan on mukavan näköstä menoa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW G450X
Terve tuloa Ismo vaan tänne Tyrväälle ja muutkin kerholaiset!
Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.
Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.
Re: BMW G450X
Eiköhän tule lähdettyä talviralliin, jos nyt ei aivan älytön pakkanen iske Kehutaan siellä sitten VIELÄ enempi bemuja!
T.Ile
T.Ile
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 31 Maalis 2009 17:36
- Moottoripyörän malli: K100
Re: BMW G450X
Laittaisitko Mikki koordinaatit ja tarkan ajan tuosta Tyrvään talvirallista. Vaikka K75-mies olenkin, niin kukaties olen mökillä Karkusa samoihin aikoihin - poikkeaisin mukaan.Mikki kirjoitti:Terve tuloa Ismo vaan tänne Tyrväälle ja muutkin kerholaiset!
Ralli on tossa reilun parin kilsan päässä, mulla pieni talli Bemuja täynnä, mut jos jonkun kalustoa tarvii sulatella, niin tuupataan pari pihalle niin sopii vilustunut orhi sisälle.
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW G450X
Jaa koortinaatit
Emmää noista naateista tiä oikein ku lautasella...
Auttaisikohan tää yhtään: http://mp69.fi/index.php?sivu=talviralli
Emmää noista naateista tiä oikein ku lautasella...
Auttaisikohan tää yhtään: http://mp69.fi/index.php?sivu=talviralli
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW G450X
...jaa, emmää taira osata tätäkää oikein: Ei toi linkki toimikkaa , mutta copy-pastellahan siitä pääsee eteenpäin!
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: BMW G450X
...tuli muuten ittelle hiukan vastusta ralliin: Kahret hautajaiset
onneks oon kuitenki kantajana, en kannettavana...
saatan päästä poikkeamaan.
Mutta tosiaan:
Lämmintä tallitilaa ja jotakin työkaluja löytyy,
jos haluaa, niin numero talteen: 0400 496865
onneks oon kuitenki kantajana, en kannettavana...
saatan päästä poikkeamaan.
Mutta tosiaan:
Lämmintä tallitilaa ja jotakin työkaluja löytyy,
jos haluaa, niin numero talteen: 0400 496865
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
8 litran lisätankki kiinni ja ohjausiskari asennettu, nyt ei tarvii joka välissä tankata tuolla Allroad tapahtumassa ja voi vaikka kokeilla tota ohjausiskaria siellä Harjavallan pehmeellä hiekalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: BMW G450X
Hienosti toimi takatankki ja ohjausiskari viikon reissulla Lapissa.
Pehmeässä ja kivikossa uskalsi työntää menemään aika roimasti ilman että tanko olisi lähtenyt käsistä ja ainoastaan kerran jouduin letkulla imeskelemään bensaa kaverin Rally -pyörän tankista.
Käväsin vielä hakemassa pehmeämmän 2010 mallin istuimen (145 EUR) Biketeamista ja sekin oli ihan hyvä ostos, vaikka ei sitä paljoa kerinny takamusta penkissä pitää kun maasto oli välillä aika haastavaa.
Pehmeässä ja kivikossa uskalsi työntää menemään aika roimasti ilman että tanko olisi lähtenyt käsistä ja ainoastaan kerran jouduin letkulla imeskelemään bensaa kaverin Rally -pyörän tankista.
Käväsin vielä hakemassa pehmeämmän 2010 mallin istuimen (145 EUR) Biketeamista ja sekin oli ihan hyvä ostos, vaikka ei sitä paljoa kerinny takamusta penkissä pitää kun maasto oli välillä aika haastavaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA