Huoltohommia
- desmo
- Viestit: 61
- Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:51
- Moottoripyörän malli: Paris Dakar
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huoltohommia
Jos tarvitset uusia tuppia, sellaiset voisivat löytyä vielä tallista (sopivat lämpökahvallisiin, irroitus ja asennusohjeet löytyvät joko advrider.com tai matkaendurot.net). Yv.
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Vasemman kahvan lämpöongelma löytyi, tankopainon pultti on jumahtanut ja se on pyöritetty "ympäri" sisäholkki on ympäri pyöriessään tuhonnut kaiken tieltään mukaan lukien lämpötupin piuhat. Ei korjaannu taas ilman valuuttaa.. täytyy läheteä yrittämään että saisko sen pultin edes irti siitä painosta, laitoin sen irrotusaineeseen yöksi... johdot saattais saada tinaamalla, ehkä...
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Jepulis.
Kahvapaino purkaantui helposti oltuaan yön yli ruosteenirrotusöölissä. Piuhat pitää vielä tinata. Tekeekö nuilla Bilteman kolveilla mitää, hinta houkuttelee ja eihän ne mitään hävittäjäkoneita oo tekniikaltaan niin saattas toimiakkin Bilteman kasaamana. Omat tarpeetkin on lähinnä joka kolmas vuosi niin ei siihen viittis kalliimpaakaan ostaa.
Investoin uuteen pleksiin, sellasen MRA:n vario pleksin savuna. Istuu ihan hyvin vaaleaan pyörään ja jos vielä toimiikin niin hyvä tuli.
http://www.motoplaza.org/user_data/pix/ ... 7-1025.jpg
Sitten irrottelin jo renkaat, viikolla tilattiin läjä gummeja mynetmotosta, pitää vielä katella että mihin veis vaihdettavaksi.. kuulemma joka pajalta ei löydykkään bemun takavanteelle holkkeja että saa tehtyä. Ostin jarrupalat valmiiksi ja näyttäs nyt kun paremmin näkee että ehkäpä en vielä eteen vaihdakkaan, paksuutta on vielä lähes uuden veroisesti. Takana toinen pala oli kulunu puolta ohkasemmaksi kuin toinen... oisko juminu...
Kahvapaino purkaantui helposti oltuaan yön yli ruosteenirrotusöölissä. Piuhat pitää vielä tinata. Tekeekö nuilla Bilteman kolveilla mitää, hinta houkuttelee ja eihän ne mitään hävittäjäkoneita oo tekniikaltaan niin saattas toimiakkin Bilteman kasaamana. Omat tarpeetkin on lähinnä joka kolmas vuosi niin ei siihen viittis kalliimpaakaan ostaa.
Investoin uuteen pleksiin, sellasen MRA:n vario pleksin savuna. Istuu ihan hyvin vaaleaan pyörään ja jos vielä toimiikin niin hyvä tuli.
http://www.motoplaza.org/user_data/pix/ ... 7-1025.jpg
Sitten irrottelin jo renkaat, viikolla tilattiin läjä gummeja mynetmotosta, pitää vielä katella että mihin veis vaihdettavaksi.. kuulemma joka pajalta ei löydykkään bemun takavanteelle holkkeja että saa tehtyä. Ostin jarrupalat valmiiksi ja näyttäs nyt kun paremmin näkee että ehkäpä en vielä eteen vaihdakkaan, paksuutta on vielä lähes uuden veroisesti. Takana toinen pala oli kulunu puolta ohkasemmaksi kuin toinen... oisko juminu...
R 1100 RS -92
Re: Huoltohommia
Renkaat kannattaa vaihdattaa Kärkkäisellä Limingantullissa.Oli edullisin paikka ainakin kun viime kesänä vaihdatin omaani.Kopf kirjoitti:Jepulis.
Kahvapaino purkaantui helposti oltuaan yön yli ruosteenirrotusöölissä. Piuhat pitää vielä tinata. Tekeekö nuilla Bilteman kolveilla mitää, hinta houkuttelee ja eihän ne mitään hävittäjäkoneita oo tekniikaltaan niin saattas toimiakkin Bilteman kasaamana. Omat tarpeetkin on lähinnä joka kolmas vuosi niin ei siihen viittis kalliimpaakaan ostaa.
Investoin uuteen pleksiin, sellasen MRA:n vario pleksin savuna. Istuu ihan hyvin vaaleaan pyörään ja jos vielä toimiikin niin hyvä tuli.
http://www.motoplaza.org/user_data/pix/ ... 7-1025.jpg
Sitten irrottelin jo renkaat, viikolla tilattiin läjä gummeja mynetmotosta, pitää vielä katella että mihin veis vaihdettavaksi.. kuulemma joka pajalta ei löydykkään bemun takavanteelle holkkeja että saa tehtyä. Ostin jarrupalat valmiiksi ja näyttäs nyt kun paremmin näkee että ehkäpä en vielä eteen vaihdakkaan, paksuutta on vielä lähes uuden veroisesti. Takana toinen pala oli kulunu puolta ohkasemmaksi kuin toinen... oisko juminu...
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Onko kärkkäisellä vielä toimintaa näissä puitteissa... luulin että se ois lopettanu.
EMC ilmoitti hinnaksi 25€ / kpl tasapainotuksineen.
EMC ilmoitti hinnaksi 25€ / kpl tasapainotuksineen.
R 1100 RS -92
Re: Huoltohommia
Oikeassa olet.Tarkistin juuri ja lopettaneet onKopf kirjoitti:Onko kärkkäisellä vielä toimintaa näissä puitteissa... luulin että se ois lopettanu.
EMC ilmoitti hinnaksi 25€ / kpl tasapainotuksineen.
Harmi kyllä että näin on käynyt.Hinnoittelu oli tosi kuluttajaystävällinen.
Minäkin maksoin muiden ostosten yhteydessä renkaan vaihdosta ja tasapainotuksesta alle kympin.
Myös osien hinnat oli kohdallaan mm. akku oli kaupungin edullisin.
Edit:Tuo rengaskin oli muuten muualta ostettu.
Viimeksi muokannut Pate, 18 Maalis 2010 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
No tuo alle kymppi ois tosiaan hyvä hinta... saas nähdä löydänkö muuta kuin EMC:n
Liekkö se edullinen hinta tappanu kärkkäisen moottorin toiminnan.
Liekkö se edullinen hinta tappanu kärkkäisen moottorin toiminnan.
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Aika rientää ja kevät tulee
Uudet ME880:t on nyt alla. Vein ne sitten loppujen lopuksi EMC:lle kun en jaksanu kysellä pajoja sen enempää... 50€/pari työt. Etujarrupaloja en sitten vaihtanu, niissä oli sen verran pintaa että menee ainakin tämän kesän...varsinkin mun köröttelyllä Putsasin kaikki mahdollisen etunavalta ja töhräsin uudet vaseliinit sisään.
Takapalat oli tosi helppo vaihtaa samalla kun kerran sylkky oli jo renkaan irroituksen takia käsissä.
Teleskooppiöljyt meni samoten helposti kun eturengas oli irti.. alpäästä laski vaan astiaan ja yläpäästä uutta tilalle.
Tinasin sitten sen vasemman lämpökahvan piuhat.. saas nähdä miten tulee kestämään, ainakin nyt lämpes kun olin pultannu kahvapainon kiinni... vielä pitäs asentaa kahvasuojat.. no eihän ne ehkä hirveen nätit oo mutta se mitä hyötyä niistä on niin vie voiton
Kohtapa se alkas olla homma tehty... mitä sitä ens talvena tekee.... Nooh ajellaanpas tämä tuleva kesä eka
Uudet ME880:t on nyt alla. Vein ne sitten loppujen lopuksi EMC:lle kun en jaksanu kysellä pajoja sen enempää... 50€/pari työt. Etujarrupaloja en sitten vaihtanu, niissä oli sen verran pintaa että menee ainakin tämän kesän...varsinkin mun köröttelyllä Putsasin kaikki mahdollisen etunavalta ja töhräsin uudet vaseliinit sisään.
Takapalat oli tosi helppo vaihtaa samalla kun kerran sylkky oli jo renkaan irroituksen takia käsissä.
Teleskooppiöljyt meni samoten helposti kun eturengas oli irti.. alpäästä laski vaan astiaan ja yläpäästä uutta tilalle.
Tinasin sitten sen vasemman lämpökahvan piuhat.. saas nähdä miten tulee kestämään, ainakin nyt lämpes kun olin pultannu kahvapainon kiinni... vielä pitäs asentaa kahvasuojat.. no eihän ne ehkä hirveen nätit oo mutta se mitä hyötyä niistä on niin vie voiton
Kohtapa se alkas olla homma tehty... mitä sitä ens talvena tekee.... Nooh ajellaanpas tämä tuleva kesä eka
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Nonnii
Torstai iltana tuli kauhia into laittaa pyörä nippuun. Samalla katoin läppärunkojen synkan... no kyllä ne kohdillaan taitaa olla, täytyy sitten kun pääsee kunnolla tiellä tunnustella onko vielä sitä kuuluisaa mitäsenytolikaan tautia ja säätää sitten tarvittaessa lisää.
Perjantaina sitten kävinkin jo tuossa kylän raitilla ja kasitiellä sotkemassa pyörän
Kyllä se siitä.
Sen mitä tuossa parin kilsan 80:n vauhdissa ehti tunnustella niin pleksi taita toimia aika hyvin... ei tietenkään RT:n veroisesti mutta kuitenkin. laitan sitten lisää tuloksia kun pääsee oikeesti tielle. Samoin kahvasuojat tuntu suojaavan aika hyvin, avokäsin +7 astetta ja ei isommin palellu (hanskat unohtu)
Tavanomainen ABS jarrujen heräämisongelma oli kuitenkin, eli tarkistus ei mee läpi heti... täytyy vähän temppuilla tuon kanssa, akkua en lähde ihan heti vaihtamaan... no eihän se kovin kallis investointi olis, mutta sitä kytkennän muutosta tässä mietin että jos tekin sen.... Ja ainahan nuo akut on vähän aikaa "sekaisin" talvehtimisen jälkeen ja heräävät siinä pikkuhiljaa. Joskus tuntuu siltä että nuo ylläpitolaturit on siitä huonoja että ne kohtelee akkuja liian hellävaroin vaikka tarvis raakaa latausta
Muuten... kyllän ABS on aika makee keksintö, tuossa kun hiekoitetulla asfaltilla kokeilee 60:stä ja vetäsee jarrut kiinni niin avot! siisti pysähtyminen eikä merkkiäkään mistää vikuroinnista, vaikka kotitie on sellainen kapea sian selkä
Torstai iltana tuli kauhia into laittaa pyörä nippuun. Samalla katoin läppärunkojen synkan... no kyllä ne kohdillaan taitaa olla, täytyy sitten kun pääsee kunnolla tiellä tunnustella onko vielä sitä kuuluisaa mitäsenytolikaan tautia ja säätää sitten tarvittaessa lisää.
Perjantaina sitten kävinkin jo tuossa kylän raitilla ja kasitiellä sotkemassa pyörän
Kyllä se siitä.
Sen mitä tuossa parin kilsan 80:n vauhdissa ehti tunnustella niin pleksi taita toimia aika hyvin... ei tietenkään RT:n veroisesti mutta kuitenkin. laitan sitten lisää tuloksia kun pääsee oikeesti tielle. Samoin kahvasuojat tuntu suojaavan aika hyvin, avokäsin +7 astetta ja ei isommin palellu (hanskat unohtu)
Tavanomainen ABS jarrujen heräämisongelma oli kuitenkin, eli tarkistus ei mee läpi heti... täytyy vähän temppuilla tuon kanssa, akkua en lähde ihan heti vaihtamaan... no eihän se kovin kallis investointi olis, mutta sitä kytkennän muutosta tässä mietin että jos tekin sen.... Ja ainahan nuo akut on vähän aikaa "sekaisin" talvehtimisen jälkeen ja heräävät siinä pikkuhiljaa. Joskus tuntuu siltä että nuo ylläpitolaturit on siitä huonoja että ne kohtelee akkuja liian hellävaroin vaikka tarvis raakaa latausta
Muuten... kyllän ABS on aika makee keksintö, tuossa kun hiekoitetulla asfaltilla kokeilee 60:stä ja vetäsee jarrut kiinni niin avot! siisti pysähtyminen eikä merkkiäkään mistää vikuroinnista, vaikka kotitie on sellainen kapea sian selkä
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Nonnii tota..
Ajelut on jo päässy kunnollakin vauhtiin, jotain 400 kilsaa takana ja pyörä toimii hyvin joten en oo sitä onnistunu isommin huoltohommillani särkemään.
Vaihtelin tosiaan vielä ne moottori, vaihteisto ja peräöljyt, eikä sieltäkään mitään ylläreitä propun reiästä tullut niin eiköhän tuolla tohdi körötellä
Tämän talvikauden huoltohommat on tehty.. toivotaan että en joudu avaamaan keskustelua otsikolla remonttihommia
Ajelut on jo päässy kunnollakin vauhtiin, jotain 400 kilsaa takana ja pyörä toimii hyvin joten en oo sitä onnistunu isommin huoltohommillani särkemään.
Vaihtelin tosiaan vielä ne moottori, vaihteisto ja peräöljyt, eikä sieltäkään mitään ylläreitä propun reiästä tullut niin eiköhän tuolla tohdi körötellä
Tämän talvikauden huoltohommat on tehty.. toivotaan että en joudu avaamaan keskustelua otsikolla remonttihommia
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Jokos sitä alkais heräilemään kun aurinkokin paistaa nuin komiasti
Viime kesän ajelut meni mukavasti ja pisin reissu oli Norjassa... geiranger ja trollstigen. No siellä sitten kauimmaisessa pisteessä startti hajos ja kaverit joutu työntämään mut aina käyntiin... hikistä puuhaa ajokamppeet päällä
Samaisella reissulla alko oik puolen kannentiiviste räpistellä häiritsevästi öljyä kengälle... tai ihan varmaan ei olle että onko se kannentiiviste vai kiristäjän vuoto kun se öljy sinne leviää sillai ettei siitä selvää saanu. Kelit oli kyllä tosi lämpimät ja mäkistä hiljaista ajoa joten kuumana kävi.... aattelin varmuuden vuoksi käyttää kannen irti ja vaihtaa molemmat... vai onko jollain kokeneella vinkkiä että kantsiiko?
Viime kesän ajelut meni mukavasti ja pisin reissu oli Norjassa... geiranger ja trollstigen. No siellä sitten kauimmaisessa pisteessä startti hajos ja kaverit joutu työntämään mut aina käyntiin... hikistä puuhaa ajokamppeet päällä
Samaisella reissulla alko oik puolen kannentiiviste räpistellä häiritsevästi öljyä kengälle... tai ihan varmaan ei olle että onko se kannentiiviste vai kiristäjän vuoto kun se öljy sinne leviää sillai ettei siitä selvää saanu. Kelit oli kyllä tosi lämpimät ja mäkistä hiljaista ajoa joten kuumana kävi.... aattelin varmuuden vuoksi käyttää kannen irti ja vaihtaa molemmat... vai onko jollain kokeneella vinkkiä että kantsiiko?
R 1100 RS -92
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Huoltohommia
Kannattaa ja varsinkin jos aukaisee niin uudet tiivisteet, ne kovettuu ja eivät enään jousta kiristettäessä ja muista momentit että et kiristä liikaa, kierteet menee todella helposti.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Nonni..kannentiiviste on nyt sitten vaihdettu, ei se ainakaan nyt kokeillessa näyttäny mistään vuotavan... kesä näyttää sitten miten kävi. Ainut mitä hommassa särky oli yks pakopuken pinnapultti jonka nysän sain onneksi helposti pois kannesta. Tein hommaa pikku erissä mutta sanosinpa päivän riittävän tuohon hommaan kokonaisuudessaa.
Clymeri oli taas paikallaan... montakohan kiristysmomenttia tuossaki piti kattoa
Nyt ei sitten ois enään kuin vaihteisto ja peräöljyjen vaihto sekä kypärän visiirin kiillotus ja sitten ajamaan
Clymeri oli taas paikallaan... montakohan kiristysmomenttia tuossaki piti kattoa
Nyt ei sitten ois enään kuin vaihteisto ja peräöljyjen vaihto sekä kypärän visiirin kiillotus ja sitten ajamaan
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Olihan mulla yks korjauskohdekin... etujarrun jarruvalon mikrokytkin pimeni viime kesänä ja kattelin tuossa alkuperäsen herkullista hintaa, eli hinta luokka oli 40 - 45 egeä... Nappasin kytkimen käteen ja marssin paikalliseen Elfa elektroniikka liikkeeseen ja sieltä löyty yks malli joka makso 12 egeä... se meni kuiteski tilaukseen ja ny se ois siellä haettavana nii saas nähdä tuleeko tässä oppirahoja vai käykö se suoraan... ainakin se lattavipu oli hiukan liian pitkä mutta sivareilla se lyhenee
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Jeps kovaa ajoa vailla taas
Elfalta ostamani katkaisija sopi kuin nakutettu. Samoin pakoputken kannatin kumi sieltä alta oli poikki ja kävin sellasen Tasannolta kahdeksalla eurolla... ei aina kannata tosiaankaan ostaa merkkiosaa.
Elfalta ostamani katkaisija sopi kuin nakutettu. Samoin pakoputken kannatin kumi sieltä alta oli poikki ja kävin sellasen Tasannolta kahdeksalla eurolla... ei aina kannata tosiaankaan ostaa merkkiosaa.
R 1100 RS -92