Kun nyt joku kertoisi ensin noviisille, miten BMW:llä vaihdetaan kytkimen kanssa ilman että kaupungilla hävettää kun ohikulkijat ihmettelevät kolahdusta
Eihän R1150RT:n laatikko aivan japanilaisten tasoinen toiminnaltaan ole, vaikka siedettävän täsmällinen toiminnaltaan kylläkin.
Useimmat mopon vaihteistot kyllä sietävät vaihteiden nostelua ylöspäin raakanakin, eikä se laatikko edes ota merkittävästi nokkiinsa kunhan vaihto tehdään siististi eikä väkivalloin. Kysymys on tietysti, mitä hyötyä kytkimettömästä vaihdosta on, ellei sitä tehdä kiireessä täyskaasulla.
Bokserin kanssa alaspäin vaihto ilman kytkintä ei tulisi mielen viereenkään, twinin hirmuisen moottorijarrutuksen vuoksi.
vaihtaminen ilman kytkintä R-bemuissa?
Tänään tarkistin hieman vanteen tasapainotuksia. Etupyörä onnistui pukissa mutta takanen ei. Niinpä laitoin R1200GS:n keskituelle ja vaihteen päälle. Takavanne oli hieman soikea mutta se on asia erikseen. Enemmän alkoi ihmetyttää valtava kolina vaihdelaatikon suunnalta. Hyppäsin pyörän päälle ja vähän testailin. Samanlainen kolina kuuluu myös kaikilla muilla vaihteilla kun pyörittää takapyörää ilman rasitusta. Kun takajarrulla laittaa takapyörälle rasitusta hiljenee kolina.
Olisiko joku R1200GS:n omistaja niin ystävällinen että tekisi samanlaisen testin ja kertoisi koliseeko laatikko. Kesäloma alkaa tän kuun lopussa ja mopolla ollaan reissuun lähdössä, heti perään juhannuksena on toinen reissu Ukrainaan joten kiinnostaa todella onko nyt kyse viasta vai ominaisuudesta. Takuutakin taitaa olla jäljellä enää alle vuosi.
Olisiko joku R1200GS:n omistaja niin ystävällinen että tekisi samanlaisen testin ja kertoisi koliseeko laatikko. Kesäloma alkaa tän kuun lopussa ja mopolla ollaan reissuun lähdössä, heti perään juhannuksena on toinen reissu Ukrainaan joten kiinnostaa todella onko nyt kyse viasta vai ominaisuudesta. Takuutakin taitaa olla jäljellä enää alle vuosi.
Tarkastettu asiaa bmw-huollosta ja kuulemma nou hätä. Asiantuntija kertoi kolinan kuuluvan ilman kuormitusta asiaan ja mainitsi myös kolinan kuuluvan kun kikkailee ykkösellä kaasun ja moottorijarrun välimaastossa ja näinhän tosiaan onkin.
Testatkaa R1200GS:n omistajat onko teillä sama ilmiö ja jos joltain puuttuu kolina on pyörä todennäköisesti rikki
Ilmoitelkaa tänne mikä on testin tulos.
Testatkaa R1200GS:n omistajat onko teillä sama ilmiö ja jos joltain puuttuu kolina on pyörä todennäköisesti rikki
Ilmoitelkaa tänne mikä on testin tulos.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
Vaihtaminen ilman kytkintä R-Bemussa
Kyllä onnistuu varmasti,onnistui muuten 70-luvun alussa jo armeijan vanajallakin,kun oli suorahampainen laatikko,ja valtion vehkeet niin oli helppo vaihtaa.
Mutta kyllähän järki jo sanoo, että laatikko kestää pitempään jos käyttää kytkintä.Ja jos on niin kiire, ettei ehdi käyttää,kannattaa vaihtaa nopeampi pyörä,kuin leikkuupuimuri.
Mutta kyllähän järki jo sanoo, että laatikko kestää pitempään jos käyttää kytkintä.Ja jos on niin kiire, ettei ehdi käyttää,kannattaa vaihtaa nopeampi pyörä,kuin leikkuupuimuri.