Tuuliohjain K100RS
Tuuliohjain K100RS
Heips!
Onko kenelläkään kokemuksia baehrin (www.baehr.fi) tuuliohaimista.
Eli toimiko miten K100RS mallissa?
Pekka Anttonen
Onko kenelläkään kokemuksia baehrin (www.baehr.fi) tuuliohaimista.
Eli toimiko miten K100RS mallissa?
Pekka Anttonen
Tilasin tuolta myös k100lt malliin ohjaimen, tuohon minun pyörään ei ollut sopivaan joten valitsin kuvien perusteella ohjaimen. Ja sopimaton ohjainhan sitten ensin olikin kun otin k1100lt ohjaimen. Tämä oli tietty minun mokaa. Mutta ystävällisesti vaihto kuitenkin onnistui k100rt mallin ohjaimeen. kyselin tällä kertaa kuitenkin mitat kiinnitys kohdille kun kuvan perusteella valitseminen osoittautui oikeastaan mahdottomaksi. Ohjain tuli ja eihän kaarevuus sopinut vieläkään, mutta saunottamalla pleksiä ja löylyjä kuumailmapuhaltimella tehostaen kaarevuus löytyi täsmälleen. Tosin vaivaa ei kai olisi ollut juuri enempää taivutella suorasta pleksin palasesta ohjain ja tarrakiinnitykset käydä tarvike liikkeestä. Hintaa tulisi tee-itse tyylillä tuskin 10euroa enempää. Mutta tämä laminar lip ohjain toimii hyvin minulla ja olen oikein tyytyväinen hankintaan.
Tuuliohjaimet
Sen minkä n. kolmenkymmenen vuoden ajokokemuksella voisin sanoa on se että homma riippuu...ensinnäkin ilman ennakoimattomista liikkeistä, eikä ne ole aivan vähäisiä! Kaikkihan toimii jos virtaus on tasainen ja kuski on "sopivan mittainen", sopivan mittaisilla ruumiinosilla varustettu. Ja jos vielä on hyvä kypärä, eikä liian iso, näin yleensä näin taitaa olla...Homma on niin senttipeliä, kaiken kaikkiaan, että hyvään tulokseen pääsee vain kokeilemalla. Sitten vielä on huomioitava se rouva takana...muutokset ilman virtaukseen vaikuttavat sinnekin...usein jopa enemmän kuin kuskille. Katteelliset BMW-pyörät ovat tuulitunnelissa testatut, mutta näitäkin tuloksia voi joissakin tapauksissa parantaa. Se maksaa rahaa, mutta laji on mielenkiintoinen. Jos puhutaan formula 1-autoista, aerodynamiikan hallitseminen on siellä enemmän kuin kilo voita...
No niin, nyt on Laminar Lip asennettu K1100rs:ään ja koeajettu n.100km.
Toimii yllättävän hyvin, tosin tuulettomaksi kypärän kohta ei tule, mutta huomattavasti vähensi sitä.
Takamatkustajan kokemuksia en ole vielä päässyt testaamaan!
Pitää vielä testata säätämällä sitä alkuperäistä spoileria eri asennoissa!
Pois en antaisi!
Toimii yllättävän hyvin, tosin tuulettomaksi kypärän kohta ei tule, mutta huomattavasti vähensi sitä.
Takamatkustajan kokemuksia en ole vielä päässyt testaamaan!
Pitää vielä testata säätämällä sitä alkuperäistä spoileria eri asennoissa!
Pois en antaisi!
Tuuliohjain K100RS
Heips jälleen!
Nyt on kokemusta AeroFlown Tuulisuojasta. (http://www.aeroflowscreens.com/k100_110 ... airing.htm)
Olen ajanut sen kanssa muutaman tuhat kilometriä jo kokemukset ovat seuraavanlaisia.
Kypärämelu on poissa (ja korvatulpat myös). Kypäräpuhelimia voi käyttää myös moottoritienopeuksissa. Ajoviima käsivarsiin on lähes olematon.
Yllätyin myös siitä että pyörän sivutuuliherkkyys poistui lähes kokonaan. Myös kaksin ajettaessa ja lisänä erilaisia "nyssäköitä" takalaukun päällä sivupintaa lisäämässä. Kypärän visiiri pysyy puhtaana, koska suurin osa moskaa jää pleksiin. Polttoaineenkulutusta en aiemmin ole kovin tarkaan seurannut, mutta arvioisin, että se on pienetynyt luokkaa 0,5 l/100 km.
Laitteen tilasin tanskasta. (http://www.kok-mc.dk) Hinta oli alle 300€ postikuluineen.
Eli kuten näkyy, olen tyytyväinen käyttäjä; suosittelen
TV Pekka Anttonen
Nyt on kokemusta AeroFlown Tuulisuojasta. (http://www.aeroflowscreens.com/k100_110 ... airing.htm)
Olen ajanut sen kanssa muutaman tuhat kilometriä jo kokemukset ovat seuraavanlaisia.
Kypärämelu on poissa (ja korvatulpat myös). Kypäräpuhelimia voi käyttää myös moottoritienopeuksissa. Ajoviima käsivarsiin on lähes olematon.
Yllätyin myös siitä että pyörän sivutuuliherkkyys poistui lähes kokonaan. Myös kaksin ajettaessa ja lisänä erilaisia "nyssäköitä" takalaukun päällä sivupintaa lisäämässä. Kypärän visiiri pysyy puhtaana, koska suurin osa moskaa jää pleksiin. Polttoaineenkulutusta en aiemmin ole kovin tarkaan seurannut, mutta arvioisin, että se on pienetynyt luokkaa 0,5 l/100 km.
Laitteen tilasin tanskasta. (http://www.kok-mc.dk) Hinta oli alle 300€ postikuluineen.
Eli kuten näkyy, olen tyytyväinen käyttäjä; suosittelen
TV Pekka Anttonen
Tuuliohjain K100RS
Moi
Minulla on toisenlaiset kokemukset Aeroflow tuuliohjaimesta. Kypärämelu ei poistunut vaan lisääntyi eli ilmanvirtaus edelleen liian suuri kypärän kohdalla. Vasta kun "mene kasaan" ja katselen ohjaimen läpi se toimii mutta en halua tuulilasia eteeni. Olen n. 1,79 m pitkä ja minun Aeroflow tuuliojain on se lyhyempi malli (joka olisi pitänyt riittä valmistajan ohjeiden mukaan).
Tarkoitus on kokeilla omia sovellutuksia sekä siirtää ohjaustankoa pikkaisen ylös ja taaksepäin. Katsotaan lonnistuuko.
Pyöräni on K100RS -91.
Hyvää kesän jatkoa.
Minulla on toisenlaiset kokemukset Aeroflow tuuliohjaimesta. Kypärämelu ei poistunut vaan lisääntyi eli ilmanvirtaus edelleen liian suuri kypärän kohdalla. Vasta kun "mene kasaan" ja katselen ohjaimen läpi se toimii mutta en halua tuulilasia eteeni. Olen n. 1,79 m pitkä ja minun Aeroflow tuuliojain on se lyhyempi malli (joka olisi pitänyt riittä valmistajan ohjeiden mukaan).
Tarkoitus on kokeilla omia sovellutuksia sekä siirtää ohjaustankoa pikkaisen ylös ja taaksepäin. Katsotaan lonnistuuko.
Pyöräni on K100RS -91.
Hyvää kesän jatkoa.
Re: Tuuliohjain K100RS
Hei!viking kirjoitti:Moi
Minulla on toisenlaiset kokemukset Aeroflow tuuliohjaimesta. Kypärämelu ei poistunut vaan lisääntyi eli ilmanvirtaus edelleen liian suuri kypärän kohdalla. Vasta kun "mene kasaan" ja katselen ohjaimen läpi se toimii mutta en halua tuulilasia eteeni. Olen n. 1,79 m pitkä ja minun Aeroflow tuuliojain on se lyhyempi malli (joka olisi pitänyt riittä valmistajan ohjeiden mukaan).
Tarkoitus on kokeilla omia sovellutuksia sekä siirtää ohjaustankoa pikkaisen ylös ja taaksepäin. Katsotaan lonnistuuko.
Pyöräni on K100RS -91.
Hyvää kesän jatkoa.
Totta on, että kate voisi olla aavistuksen verran korkeampi. Varsinkin silloin, jos pyörässä on normaali satula. Omassani on kuljettajan kohdalla parin tuuman madallus, joten 1.82 m kuskin ei tarvitse enemmälti kumartua. Siinä suhteessa olet oikeassa, että suositus voisi olla kuskin pituudeksi hiukan lyhyempi. Jos on vähänkään em. asian suhteen epäilyä, kehoittaisin melkein hankkimaan sen korkeamman mallin. Se on sitten kunkin henkilökohtainen asia, haluaako katsella maisemia pleksin läpi vai ei.
TV Pekka A
kannattaa aina pitää mielessä, kun joku suosittelee jotain, minkä on jo ostanut ja pahimmassa tapauksessa maksanut itsensä kipeäksi: eihän sitä voi kuin 'olla tyytyväinen' hankintaansa, koska muuten joutuisi tunnustamaan rehellisesti lyöneensä kätensä potaskaan ja näin joutuvansa naurunalaiseksi.
siispä toivoisin tällä foorumilla käytävän rehellistä keskustelua ja ajatustenvaihtoa pyöriimme liittyvistä asioista ja rensseleistä.
ja sitten alkuperäiseen aiheeseen:
hankin loppukesällä tämän baehr'n tuuliohjaimen (taisi olla nimeltään joku luminar?!), enkä juuri osaa sanoa sen vaikutuksista käytännön ajossa mitään. uskoisin vaikutukset olevan enemmän korvien kuin sarvien välissä.
siispä toivoisin tällä foorumilla käytävän rehellistä keskustelua ja ajatustenvaihtoa pyöriimme liittyvistä asioista ja rensseleistä.
ja sitten alkuperäiseen aiheeseen:
hankin loppukesällä tämän baehr'n tuuliohjaimen (taisi olla nimeltään joku luminar?!), enkä juuri osaa sanoa sen vaikutuksista käytännön ajossa mitään. uskoisin vaikutukset olevan enemmän korvien kuin sarvien välissä.
Tuuliohjain
Tuosta edellä kirjoittamastani Laminar-Lip:stä vielä ja sen
(K1100Rs) toimivuudesta! (sama käy K100Rs)
Bemarin oma tuuliohjain säädettynä yläreuna alas toimi vastoin järkeäni parhaiten!
Koittamati jäi vielä alkuperäisen spoilerin poistaminen!
Ei vastannut odotuksiani, mutta on parempi nyt kuitenkin!
(K1100Rs) toimivuudesta! (sama käy K100Rs)
Bemarin oma tuuliohjain säädettynä yläreuna alas toimi vastoin järkeäni parhaiten!
Koittamati jäi vielä alkuperäisen spoilerin poistaminen!
Ei vastannut odotuksiani, mutta on parempi nyt kuitenkin!