Ismo V

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Ismo V

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Mielestäni tämä kerhon foorumi ei ole oman liiketoiminnan
vauhdittamispaikka. Kuitenkin kaikki kunnioitus yrittäjille.
Selvästi on havaittavissa kirjoituksia jossa luultavasti on
tarkoitus kerhon jäsenien edun mollaaminen esim. pyörän
hankinnassa tai myynnissä.
Tällainen toiminta ei minun mielestäni sovi näille sivuille,
niitä varten on maksulliset foorumit!
Toivoisin että sivun ylläpitäjät kiinnittäisivät huomiota
tällaiseen asiaan.
pertti halenius 0400-941023
pertsa
R 1200 R
R 80 R
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Apuja 1.n ostoon ja myytävänä R80/7 mielestäni ismon
kommentit ovat kyseenalaisia lue nuo.
Jos olen väärässä niin kerro?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

pertsa kirjoitti:Apuja 1.n ostoon ja myytävänä R80/7 mielestäni ismon
kommentit ovat kyseenalaisia lue nuo.
Jos olen väärässä niin kerro?
Sain toimeksiannon etsiä edullinen museorekisteröity tai "helpolla museoon" BMW. Nuo edellämainitut pyörät olivat harkinnan alla.

Minulle tuntematon R75/5 -72 ei kaverille kelvannut ja vinkkasin edullisesta, joskaan ei virhettomästä(vääränmalliset kahvat ja satula) museorek. BMW:stä "Apuja 1.n ostoon" viestiketjussa.

R80/7:n tapauksessa kaipasin lisätietoja osista jotka ei mielestäni kuulu -78 vuosimalliin vaan myöhempään. Kun myynti-ilmoituksessa lukee "helpolla museoon" katson kysymykseni olleen asiallinen. Oma ensimmäinen BMW:ni oli juuri tuota mallia ja siksi osasin esittää pyörää hyväksi. Omassani moottori, vaihdelaatikko ja satula olivat kuitenkin erilaiset. Jos em. osat tosiaan kuuluvat tuohon vuosimalliin, myyjä voi saada puhelinsoiton toimeksiantajaltani.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Tervetuloa toteamaan paikan päälle, onko alkuperäinen.
Tätä mallia on valmistettu 1978: 80/7 US, 80/7 S, 80/7 31kw, 80/7 41kw ja
80/7 N joka on minun pyöräni. Ehkäpä siitä löytyy vastausta sinun alkuperäiseen,
tiedä sitä sitten? Kuitenkaan en myy pyörää mitenkään peittelemällä jotain vaan
haluaisin sen menevän jollekin joka museoisi sen kun ei näköjään itse saa sitä aikaiseksi.
Käytön jälkiä on ja ne olen kertonut kaikille puhelimessa kysyttäessä pyörästä :P
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
R80/7
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Helmi 2006 07:20
Moottoripyörän malli: BMW R80/7
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja R80/7 »

Mulla on kans 80/7 -78, tosiaan erilaisella satulalla mutta laatikko on sama, paitsi käynnistyspolkimella(alkuperäinen tehdasvaruste) eikä mulla oo tota pehmustetta tossa ohjaustangossa(koskaan ollukkaan). Mun on lähteny tehtaalta -77 loppuvuodesta. En tiä missä vaiheessa toi satula vaihtu(vai oliko molempia päällekkäin) mutta kumpiakin on -78 mallissa. Eikä mulla oo kun yks levyjarru edessä vaikka on S eli 55hp-malli(taaskin molempia, sekä yks- yttä kaksjarrusia on). On niissä eroja saman vuosimallin vehkeissäkin. Niin ja mulla on vielä ne lättäpäiset kaasaritki.Kuva

Tää on täysin alkuperäiskuntonen ''Suomipyörä'' jonka histria on täysin tiedossa eikä oo kyllä myytävänäkään, ettei tää mikään mainos oo. Vertailun vuoks vaan kuinka erilaisia voi olla BMW:t R80/7 -78.
Viimeksi muokannut R80/7, 24 Huhti 2010 15:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
hannulahtinen
Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja Hanski »

pertsa kirjoitti:Mielestäni tämä kerhon foorumi ei ole oman liiketoiminnan
vauhdittamispaikka. Kuitenkin kaikki kunnioitus yrittäjille.
Selvästi on havaittavissa kirjoituksia jossa luultavasti on
tarkoitus kerhon jäsenien edun mollaaminen esim. pyörän
hankinnassa tai myynnissä.
Tällainen toiminta ei minun mielestäni sovi näille sivuille,
niitä varten on maksulliset foorumit!
Hei pertsa,

Katselin haulla noita Ismon lähettämiä postituksia kautta aikojen, ja pääasiallisesti hän niissä antaa neuvoja (ilman korvausta huom!) veteraanipyörien ongelmiin. Uskoisin ennemminkin, että loppujen lopuksi Ismon neuvot syövät hänen liiketoimintaansa kuin parantavat sitä, vaikka joukossa muutama osamyynti tms saattaa ollakin.
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Kiitos pojat vastauksista ja superhieno tuo Hanen pyörä.
Olen samaa mieltä kanssanne tuosta R 80/7 kirjosta, mutta
mitä noille " kaikkitietäville" kannattaa selvitellä.... :?
Hyvä että löytyy myös todellisia harrastajia.
Jatketaan samaan malliin.
pertsa
R 1200 R
R 80 R
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja JKU »

Kyllä noisa boksreissa, jos muissakin bemareissa on monenmoista versiota!
Joten kyseenalaistan kyllä kyseenalastajien oikeat tiedot!
Itselläni oli joskus myös R 80/7, vanha poliisipyörä.
Kerran maantiellä poliisi pysäytty ja tarkisteli runkonumeroita myöten, pyörä kun oli muuttuettu mustaksi sitten poliisivarikolta oston jälkeen.
No siinä oli erikoisia varusteita, jo konekin oli tehokkaampi versio.
Samaten vieläkin hallusani oleva R 60/2, museokilvissä.
Se on vanha Ruotsin poliisin pyörä.
Museotarkastuksessa hyväksyntätodistukseen tuli maininta, että tankki ei ole alkuperäinen. Se kun oli "kromiposkitankki".
En tarkastustilaisuudessa pysytynyt esittämään, että se olisi ollut alkuperäinen!

Sitten aloitin selvittelyn.
Siinä tuli kyllä esille, että ainakin vielä 60-luvulla BMW teki kaikkia versioita, jos vain asiakas maksoi! Jopa vihreitä! Ja pitkällä etulokasuojalla jne
Lopulta löysin Ruotsin Polistekniska museet:sta pari samalaista kromipostitankkipyörää. Ja museon eläkkeellä oleva johtaja haki minulle vielä ostotiedotkin.
Joten lopulta sain vaaditun todistusaineiston. Ja tankki sai jäädä pyörään!
Se on siis osa BMW:n historiaa!
Joten ei taida löytyä sellaista gurua, joka ulkomuistista sanoo mikä on oikea varustelu!
Kyseenalaistaminen on siis aina paikallaan.

Edit:
Kyseenalaistaisin Hanen R80/7:n plexin!

Onko alkuperäinen, onko edes tuon ajan tarvikekaan?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
Vellu
Viestit: 146
Liittynyt: 26 Helmi 2006 21:18
Moottoripyörän malli: K1200S
Paikkakunta: Kinnula

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja Vellu »

Jos ihan oikeasti haluaa tietää millaisilla varusteilla oma BMW on valmistunut,tai mikä on sen oikea moottorin taikka rungon numero,tai valmistusajankohta päivän tarkkuudella ,se on todella helppoa. Tarvitsee vain ottaa kopio esim. rekisteriotteen teknisestä osasta ja lähettää/faksata se yhdessä täytettävän kaavakkeen kanssa BMW Group Archivelle Saksaan. Paluupostina saa hienon sertifikaatin josta selviää mm. nuo edellä mainitut asiat ja mikä parasta,se maksaa "vain" 55 euroa :wink:
BMW K1200S -08
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja pertsa »

No niin alkaa löytyä tietoa jolla on todellista arvoa. Hienoa infoa Vellu :P
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
R80/7
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Helmi 2006 07:20
Moottoripyörän malli: BMW R80/7
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja R80/7 »

JKU:lle. Pleksi on nimenomaan 7-sarjan pleksi ja aito BMW osa.
hannulahtinen
JKU
Viestit: 296
Liittynyt: 18 Helmi 2006 09:56

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja JKU »

Hyvä.
Kuten huomaat, en ole perhtynyt muuta kuin kyseenalaistamaan!
Jouduitko esittämään "todisteet" museokatsastuksessa?
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
Avatar
R80/7
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Helmi 2006 07:20
Moottoripyörän malli: BMW R80/7
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja R80/7 »

Kyllä mulla oli paljonkin kirjallisuutta ja kuvia museotarkastuksessa mukana siltä varalta että tulis kinaa jostain. Ei tullu kinaa kyllä mistään kun toinen tarkastajista entisöi juuri ite samanlaista BMW:tä ja oli asiaan aika hyvin perehtyny. Olivat kumminkin tyytyväisiä riittävistä dokumenteista. Hämeenlinnassa BMW:n kans eläminen ja tiedon ja tarvittavien osien saaminen on kumminkin helppoo, kun Myllymaan Repa touhuu tässä kulmilla.
hannulahtinen
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Yrittäjän täytyy olla erityisen tarkka näissä "museoasioissa". Ehkä jotkut muistaa muutaman vuoden takaiset Retro-lehdet, joissa käsiteltiin museorekisteröidyn R35:n tapausta. Vaikka pyörä oli myyty museorekisteröitynä, ostaja jälkikäteen huomasi pyörässä virheitä. Oikeudessa myyjä tuomittiin EHDOLLISEEN VANKEUTEEN ja tuntuviin korvauksiin. Ei auttanut, vaikka myyjä vetosi siihen, että pyörä oli museotarkastettu. Myöskään museotarkastajia ei rangaistu. Tämä oli hyvä ennakkotapaus, josta yrittäjän kannattaa ottaa opiksi. Loppupelissä myyjä AINA vastaa myymästään ajoneuvosta, oli siitä asiantuntijat sanoneet mitä hyvänsä.

Vaikka viestiketju on otsikoitu nimeni mukaan, en viittaa edelläolevalla mihikään pyörään, tai henkilöön. Kehoitan vain ihmisiä olemaan tarkkoina, niin ostaessaan, kuin myydessään. Niin minäkin pyrin olemaan.

Jos modet kehoittaa minua lopettamaan kirjoitteluni täällä, niin lopetan.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
jukuma
Viestit: 10
Liittynyt: 15 Kesä 2007 08:52
Moottoripyörän malli: R 1200 GS
Paikkakunta: Turku

Re: Ismo V

Viesti Kirjoittaja jukuma »

Tämän viestiketjun aloitus viestin luettuani selailin vanhoja viestejä kuten Kunkku ja Hanski. Loppu tulos oli myös sama, Ismon kommentit ovat olleet kaikin puolin asiallisia. Toivottavasti saamme lukea niitä myös jatkossakin.
T: Jukuma
Vastaa Viestiin