r 100 rs -78 kulutus
r 100 rs -78 kulutus
paljonko tollainen pyörä kuluttaa, suht siistissä ajossa(nopeus rajoituksien mukaan) ?
omani vie n.11 l /satasella, miten säädetään ?
on mun eka pyörä, enkä tiedä siitä paljoakaan, ton ikäiset autot tuttuja.
omani vie n.11 l /satasella, miten säädetään ?
on mun eka pyörä, enkä tiedä siitä paljoakaan, ton ikäiset autot tuttuja.
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Re: r 100 rs -78 kulutus
2 päällä kamat mukana ei ole yli 6.5 litran ikinä mennyt.
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Re: r 100 rs -78 kulutus
Ajoin vm. -82 R 100RS:llä 132000 km, keskikulutus 5,9 l/100 km. Mittarivirhettä ei ole muistiinpanoihin tallennettu, mutta todellinen keskikulutus on ollut n. 6,1 l/100 km. Ajorytmi oli tuohon aikaan (ajoittain vieläkin) tosi reippaanlainen. Suurin kulutus oli 7.9 litraa Saksan baanoilla ja alle 5,5 litran oli tosi vaikea päästä.
Kulkuri
Kulkuri
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: r 100 rs -78 kulutus
Oletko varma ettei bensa pääse valumaan maahan mistään? Tuolla kulutuksella luulisi olevan jo vakavia käyntiongelmia. Pelkästään kaasarit ei voi olla noin paljon pielessä, myös sytytys on varmasti myöhäisellä.juise67 kirjoitti:paljonko tollainen pyörä kuluttaa, suht siistissä ajossa(nopeus rajoituksien mukaan) ?
omani vie n.11 l /satasella, miten säädetään ?
on mun eka pyörä, enkä tiedä siitä paljoakaan, ton ikäiset autot tuttuja.
Suosittelen korjauskäsikirjan ostoa, sieltä löydät kaikki säätöohjeet.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: r 100 rs -78 kulutus
ei valu maahan,savuttaa mustaa, sytkä varmaan myös pielessä.
säätö ohje ?
kirjakauppaan menen heti kun ehdin.
säätö ohje ?
kirjakauppaan menen heti kun ehdin.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: r 100 rs -78 kulutus
Jos sulle kerran aikakauden autot on tuttuja, niin en ala kaikkea selittämään. Katkojan kärkiväli 0,4mm. Sytkän ajoitusmerkit löytyy vauhtipyörästä. Kumitulppa koneen vasemmalta puolelta auki niin sieltä näkyy. Säätö käy stroboskoopilla tai sähkökynällä. Kaasarit saa balanssiin alipainemittareilla. Letkujen paikat ovat ruuveilla tulpattuna kaasarin kurkuissa.
Kaasarin vakiosäädöt RS 78-79 Eurooppamalli: Mainjet 170, needlejet 2.68, jet needle 46-341, Idle jet 45.
Neulan korkeus: toinen ura ylhäältä.
"Ilmaruuvi" kierretään 1-1,25 kierrosta auki täysin suljetusta.
Katso ettei kaasarien osat ole paasseet sekoittumaan oikean ja vasemman kesken, varsinkaan "ryypyn" osat. Tarkasta myös kaasarin kalvot.
Venttiilien säädöt ja puristuspainemittaukset on toisaalla selitetty täällä "Oldtimers" saitilla.
Kaasarin vakiosäädöt RS 78-79 Eurooppamalli: Mainjet 170, needlejet 2.68, jet needle 46-341, Idle jet 45.
Neulan korkeus: toinen ura ylhäältä.
"Ilmaruuvi" kierretään 1-1,25 kierrosta auki täysin suljetusta.
Katso ettei kaasarien osat ole paasseet sekoittumaan oikean ja vasemman kesken, varsinkaan "ryypyn" osat. Tarkasta myös kaasarin kalvot.
Venttiilien säädöt ja puristuspainemittaukset on toisaalla selitetty täällä "Oldtimers" saitilla.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: r 100 rs -78 kulutus
kiitos vastauksista.
kalvot ehjät, pyörässä kärjetön sytkä, säätääkö "boxi" ennakkoa kierroksilla ?
Kuplassani myös kärjetön sytkä ja siellä keskipakois- ja alipaine säädöt paikallaan,(siksi kysyn syt.ennakon säätöä kierroksilla)
Ostin tänään 800 sivuisen oppaan(clymer) tois kieli suomalaiselle väärä?
onko se oltimers parempi paikka tälle pyörälle ?
kalvot ehjät, pyörässä kärjetön sytkä, säätääkö "boxi" ennakkoa kierroksilla ?
Kuplassani myös kärjetön sytkä ja siellä keskipakois- ja alipaine säädöt paikallaan,(siksi kysyn syt.ennakon säätöä kierroksilla)
Ostin tänään 800 sivuisen oppaan(clymer) tois kieli suomalaiselle väärä?
onko se oltimers parempi paikka tälle pyörälle ?
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: r 100 rs -78 kulutus
Kaikista paras paikka ois Hämeenlinnassa Ky Reijo Myllymaa!
Re: r 100 rs -78 kulutus
sinne matkaa paljon, voiko itse säätää ?
toki jos en muuten saa kulutusta kuriin , voin ajaa vaikka minne Suomeen.
toki jos en muuten saa kulutusta kuriin , voin ajaa vaikka minne Suomeen.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: r 100 rs -78 kulutus
Pyörässäsi ei ole kärjetöntä sytkää alunperin, joten ohjetta tuntemattomalle valmistajalle ei voi antaa. "boxi" antaa, tai ei anna ennakkoa, kun ei voi tietää valmistajaa telepaattisesti.
Lue sitä Clymerin kirjaa, sieltä ne säätöarvot löytyy.
Lue sitä Clymerin kirjaa, sieltä ne säätöarvot löytyy.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: r 100 rs -78 kulutus
clymer kirja väittää että ruuvia avatataan vain puol kierrosta? siis -78 mallissa, muissa yli yksi kierros.
strobon saan huomenna, ja sitten nään ennakot, mitä antaa tai antaako.
vauhti pyörän merkit, s =perus ennakko , f =täydet ennakot (2600-3000) kirjan mukaan
muita merkkejä vauhtipyörällä ?
strobon saan huomenna, ja sitten nään ennakot, mitä antaa tai antaako.
vauhti pyörän merkit, s =perus ennakko , f =täydet ennakot (2600-3000) kirjan mukaan
muita merkkejä vauhtipyörällä ?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: r 100 rs -78 kulutus
Clymerin kirja on jenkkikamaa ja siellä on eri säädöt(joskus jopa halkaisijaltaan eri kaasaritkin) lähes aina bemareihin, johtuen paikallisesta bensasta, sekä tiukemmista saastemääräyksistä. Laitoinkin viestiini maininnan Eurooppamallin säädöistä, koska silloin tällöin pyöriä tulee Suomeen myös jenkkilästä.juise67 kirjoitti:clymer kirja väittää että ruuvia avatataan vain puol kierrosta? siis -78 mallissa, muissa yli yksi kierros.
strobon saan huomenna, ja sitten nään ennakot, mitä antaa tai antaako.
vauhti pyörän merkit, s =perus ennakko , f =täydet ennakot (2600-3000) kirjan mukaan
muita merkkejä vauhtipyörällä ?
Vauhtipyörällä on myös OT-merkki yläkuolokohtana.
En ole koskaan onnistunut noiden jälkiasennettujen kärjettömien kanssa, vaan aina joutunut palaamaan kärkipeleihin. Alkuperäiset, niin kärjelliset, kuin kärjettömät, pelittää kuin junan vessa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: r 100 rs -78 kulutus
pöyrä tuotu englannista.
miten ryyppy toimii, periaate?
autossa täysin erillainen,
kuuluuko ryypyn pyöreä "säätöosa" olla niin päin , että iso pitkulainen aukko on ylä puolella
ja 4 pientä reikää alapuolella?(niin ne nyt on, ja oikea puoli savuttaa reilusti enemmän)
ja miten se neula irtoaa joka pitäis olla 2 urassa?
kaasarin type 94.
miten ryyppy toimii, periaate?
autossa täysin erillainen,
kuuluuko ryypyn pyöreä "säätöosa" olla niin päin , että iso pitkulainen aukko on ylä puolella
ja 4 pientä reikää alapuolella?(niin ne nyt on, ja oikea puoli savuttaa reilusti enemmän)
ja miten se neula irtoaa joka pitäis olla 2 urassa?
kaasarin type 94.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: r 100 rs -78 kulutus
Ryypyn osat kuuluu olla siten, että mitä enemmän ryyppyä kääntää päälle, sitä isompi reikä on "just kohillaan".
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20 Maalis 2008 21:58
Re: r 100 rs -78 kulutus
Oletko varma että ryyppy palautuu täysin pois päältä, kun väännät sen ryyppyvivusta pois? Kokeile liikkuvatko kaasarin kyljessä olevat ryypyn vivut yhtään alaspäin, kun painat niitä sormella. Varsinkin tuo oikea? Tämmöinenkin on ollut......ja oikea puoli savuttaa reilusti enemmän