DIY perushuoltoa

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
ftec
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2010 06:57
Moottoripyörän malli: K1200RS

DIY perushuoltoa

Viesti Kirjoittaja ftec »

Vasta ostettuna -00 mallinen K1200RS ja ensitöikseen pitäisi vaihtaa kaikki öljyt sekä jarru- & kytkinesteet. Löytyisikö asiasta kirjallisuutta, olisi parempi vähän lukea ensin BMW spesifiä juttua. RM Heinolta ostin kaksi ohutta manuaalia yhteishintaan 40 euroa (jotka Ruotsissa maksavat muuten yhteensä n. 15e), mutta näistä ei juuri tarkempaa tietoa heru. Tällainen linkki lupaili korjausmanuskaa, mutta sitelle ei näköjään onnistu kirjautuminen (jo viikon odotellut vahvistus sp:tä) www.repairmanualclub.com.

Tattista,
Risto
K1200RS -00
Avatar
Garba
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Helmi 2006 22:54
Moottoripyörän malli: R1200gs
Paikkakunta: Vantaa

Re: DIY perushuoltoa

Viesti Kirjoittaja Garba »

Moro ftec,
missäpäin vaikutat, mulla olis Eng-versio Vantaalla pdf:nä jos se kelpaa......

Kari
risuparta
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Syys 2009 10:48
Moottoripyörän malli: k75rt

Re: DIY perushuoltoa

Viesti Kirjoittaja risuparta »

Alfamer myy (ainakin myi) Haynesin korjaamokäsikirjoja n. R M Heinon hintaan. Ne ovat aika yksityiskohtaisia ja toimenpiteet on selostettu niin, että harrastelijakin ymmärtää. Tosin - myös englantia pitää ymmärtää.
ftec
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2010 06:57
Moottoripyörän malli: K1200RS

Re: DIY perushuoltoa

Viesti Kirjoittaja ftec »

Garba kirjoitti:Moro ftec,
missäpäin vaikutat, mulla olis Eng-versio Vantaalla pdf:nä jos se kelpaa......

Kari
Morjens,

Espoon suunnalla vaikutan. Englanninkielinen kyllä kelpaisi enemmän kuin hyvin ja olisin tosi kiitollinen. Onnistuisiko sp:llä lähettäminen, tällainen olisi sp osoitteeni: f-tec@pp.inet.fi

Risto
K1200RS -00
ftec
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2010 06:57
Moottoripyörän malli: K1200RS

Re: DIY perushuoltoa

Viesti Kirjoittaja ftec »

risuparta kirjoitti:Alfamer myy (ainakin myi) Haynesin korjaamokäsikirjoja n. R M Heinon hintaan. Ne ovat aika yksityiskohtaisia ja toimenpiteet on selostettu niin, että harrastelijakin ymmärtää. Tosin - myös englantia pitää ymmärtää.
Okkei, hyvä tieto, kiitosta paljon. Tarkoitus on tosiaan oppia pyörän tekniikka niin, että saa näin ensimmäiseksi kaikki perushommat itse tehtyä ja vain kirurgiset toimenpiteet jättää korjaamolle.

On nuo laskutushinnat sen verran kovia, että opettelemalla tekemään itse tekee aika hyvän tilin. Tuossa juuri katselin tamperelaisen korjaamon hinnoittelua: 580e 60tkm huolto ja nesteiden vaihto 130e päälle ja nokkaketjun ohjaimien ym. vaihto vielä siihen 280e päälle. Yhteensä siis karvan alle tonnin. Vähän - eikun paljon - panee ihmettelemään miten osien vaihtamisen tietotaidosta voi laskuttaa n. 70e tunnissa kun itse koneenrakennusalan suunnittelijana tuollaisista tuntilaskutushinnoista voi nähdä vain märkäunia. :)

Risto
K1200RS -00
ftec
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2010 06:57
Moottoripyörän malli: K1200RS

Re: DIY perushuoltoa

Viesti Kirjoittaja ftec »

Garballe iso plussa +, kiitän ja kumarran!

/risto
K1200RS -00
Vastaa Viestiin