Bremze -valo palaa.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29 Kesä 2010 22:24
- Moottoripyörän malli: RR1000
Bremze -valo palaa.
Hei
Perintönä saatu R100 lähti tänään käyntiin. Bokserikone 70-luvun puolivälistä.
Bremze -valo palaa. Ilmeiseti etujarrussa on vikaa, kaiketi nesteitä vajaa.
Miten ne vaihdetaan ja mitä vaihtamisessa tulee huomioida?
Perintönä saatu R100 lähti tänään käyntiin. Bokserikone 70-luvun puolivälistä.
Bremze -valo palaa. Ilmeiseti etujarrussa on vikaa, kaiketi nesteitä vajaa.
Miten ne vaihdetaan ja mitä vaihtamisessa tulee huomioida?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Bremze -valo palaa.
Tervetuloa saitille!E.Mikko Nurmi kirjoitti:Hei
Perintönä saatu R100 lähti tänään käyntiin. Bokserikone 70-luvun puolivälistä.
Bremze -valo palaa. Ilmeiseti etujarrussa on vikaa, kaiketi nesteitä vajaa.
Miten ne vaihdetaan ja mitä vaihtamisessa tulee huomioida?
Jepjep, nesteitä vajaa. Pääsylinteri löytyy tankin alta. Normaali nesteenvaihto(mikäli olet esim. autoihin vaihtanut?) Kaytä jarrunesteenä DOT 4:sta, älä mitään nykyajan hömpötyksiä.
Kysy lisää, jos tarvitset yksityiskohtia.
PS: Pyöräsi on vielä parasta SAKSALAISTA A1-laatua!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29 Kesä 2010 22:24
- Moottoripyörän malli: RR1000
Re: Bremze -valo palaa.
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Edesmennyt isäni ajoi pyörällä pitkät matkat aina keski-eurooppaan saakka ja entisöi sen museorekisteriin. Pyörä oli pressun alla muutaman vuoden ja lähti viidessä sekunnissa käyntiin uudella akulla.
Saksalaista laatua tosiaan.
Sieltä se jarrunestesäiliö löytyikin; TYHJÄ.
Täytin DOT-4 nesteellä ja painon satoja kertoja jarrukahvasta. Pieniä kuplia tuli joka painalluksella, muttei mitään muuta tuntumaa kahvaan. Eli en usko jarrun vielä toimivan.
Ilmaaminen voisi olla se sana, otan selvää kuinka tehdään
Edesmennyt isäni ajoi pyörällä pitkät matkat aina keski-eurooppaan saakka ja entisöi sen museorekisteriin. Pyörä oli pressun alla muutaman vuoden ja lähti viidessä sekunnissa käyntiin uudella akulla.
Saksalaista laatua tosiaan.
Sieltä se jarrunestesäiliö löytyikin; TYHJÄ.
Täytin DOT-4 nesteellä ja painon satoja kertoja jarrukahvasta. Pieniä kuplia tuli joka painalluksella, muttei mitään muuta tuntumaa kahvaan. Eli en usko jarrun vielä toimivan.
Ilmaaminen voisi olla se sana, otan selvää kuinka tehdään
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Bremze -valo palaa.
Toivotaan parasta, mutta pelätään pahinta. Jos säiliö oli tyhjä, voi myös sylinterit olla ruostuneet kiinni.
Ota etupyörä irti ja tsekkaa liikkuuko jarrusylinterien männät(meisselillä tms.). Katso samoin myös jarrupääsylinteristä.
Avaa ilmausnipat jarrusylintereistä ja tarkasta, että neste virtaa läpi.
Mulla saattaa olla uudet männät jarrusylintereihin, jos tarvitaan. Halkaisija ratkaisee.
Kerron kyllä myös ilmausohjeet myöhemmin, jos edellämainitut seikat ovat kunnossa.
Ota etupyörä irti ja tsekkaa liikkuuko jarrusylinterien männät(meisselillä tms.). Katso samoin myös jarrupääsylinteristä.
Avaa ilmausnipat jarrusylintereistä ja tarkasta, että neste virtaa läpi.
Mulla saattaa olla uudet männät jarrusylintereihin, jos tarvitaan. Halkaisija ratkaisee.
Kerron kyllä myös ilmausohjeet myöhemmin, jos edellämainitut seikat ovat kunnossa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29 Kesä 2010 22:24
- Moottoripyörän malli: RR1000
Re: Bremze -valo palaa.
Kun ruuvin avaa, nestettä alkaa virtaamaan. Ostin 100ml injektioruiskun ja painan alakautta nestettä järjestelmään Brasilian ottelun jälkeen.
Pyörä on ollut autotallissa kuivassa paikassa, en tiedä ruostuuko siellä vai onko näillä mekanismeilla taipumus ruostua, jos eivät ole DOT-4 -nesteessä. Muistinkin juuri, että ajoin sillä muutamia kilometrejä viime kesänä testimielessä, jolloin jarru toimi moitteettomasti.
Pyörä on ollut autotallissa kuivassa paikassa, en tiedä ruostuuko siellä vai onko näillä mekanismeilla taipumus ruostua, jos eivät ole DOT-4 -nesteessä. Muistinkin juuri, että ajoin sillä muutamia kilometrejä viime kesänä testimielessä, jolloin jarru toimi moitteettomasti.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29 Kesä 2010 22:24
- Moottoripyörän malli: RR1000
Re: Bremze -valo palaa.
Homma hanskassa.
100 ml injektioruiskulla DOT-4 nestettä järjestelmään ja taas jarru toimii. Nesteetkin isän peruja.
Tosin satulan alla on tarra, jossa saksankielisesti kehoitetaan käyttämään DOT-3 nestettä.
Mitähän eroa niissä on?
100 ml injektioruiskulla DOT-4 nestettä järjestelmään ja taas jarru toimii. Nesteetkin isän peruja.
Tosin satulan alla on tarra, jossa saksankielisesti kehoitetaan käyttämään DOT-3 nestettä.
Mitähän eroa niissä on?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Bremze -valo palaa.
Hieno Homma!E.Mikko Nurmi kirjoitti:Homma hanskassa.
100 ml injektioruiskulla DOT-4 nestettä järjestelmään ja taas jarru toimii.
Vanhat ATE:t eivät ole levyjarrujen parhaimmasta päästä, mutta vielä nykyäänkin BMW-tehdas valmistaa lukkiutumattomia jarruja. Ne ovat vain sata kertaa kalliimpia!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29 Kesä 2010 22:24
- Moottoripyörän malli: RR1000
Re: Bremze -valo palaa.
Ekat tyypit vedetty; jännitti.
viesti muutettu
viesti muutettu