vaihdoin ölpät perään.
redlinen hevydutugearchok jotain se oli.
pitäs olla viimeisen päälle öljy.
keppivedoista ei kauheesti ole kokemusta.
mutta lämpenihän tuo, kuuluuko lämmetä?
30km ajoin 80-100km/h. ja perä oli selkeesti lämmin,kyl siinä kättä voi pitää, mutta kuuluuko sen lämmetäkki vaiko..??
perästä vielä, lämmöistä lähinnä 1150gs???
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 08 Heinä 2010 21:17
- Moottoripyörän malli: 1150gs
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
- Moottoripyörän malli: R1150GS
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: perästä vielä, lämmöistä lähinnä 1150gs???
Tuommoisen kulmavaihteen hyötysuhde on ehkäpä jotain 98-99% luokkaa, eli 1-2% menee harakoille, eli siis lämmöksi. Kyllä oman vaimon ja gs:n peräkin lämpiää, mutta on kädellä kosketeltavissa. Oisko arviolta jotain alle 45 astetta.taistovainaa kirjoitti:vaihdoin ölpät perään.
redlinen hevydutugearchok jotain se oli.
pitäs olla viimeisen päälle öljy.
keppivedoista ei kauheesti ole kokemusta.
mutta lämpenihän tuo, kuuluuko lämmetä?
30km ajoin 80-100km/h. ja perä oli selkeesti lämmin,kyl siinä kättä voi pitää, mutta kuuluuko sen lämmetäkki vaiko..??
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 08 Heinä 2010 21:17
- Moottoripyörän malli: 1150gs
Re: perästä vielä, lämmöistä lähinnä 1150gs???
näin se tais mennä.
kattelin purkin kylkeä tarkemmin, niin tolla redlinenlla lämpötilat vielä laskee jos vrt. normi peräöljyyn.
kattelin purkin kylkeä tarkemmin, niin tolla redlinenlla lämpötilat vielä laskee jos vrt. normi peräöljyyn.
Re: perästä vielä, lämmöistä lähinnä 1150gs???
R1100RT Raahesta Taivassaloon n 590 km ulkolämpötila yli +24 c, välittömästi kotiin tultua mitattu lämpötila + 52 c.taistovainaa kirjoitti:näin se tais mennä.
kattelin purkin kylkeä tarkemmin, niin tolla redlinenlla lämpötilat vielä laskee jos vrt. normi peräöljyyn.
T.Kulkuri
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: perästä vielä, lämmöistä lähinnä 1150gs???
Hmmm....
Tuossapa mielenkiintoinen seurantakohde.
Ostin jokin aika sitten Biltemasta infrapunamittarin lämpöjen mittaamiseen vaihdelaatikkoremontteja varten. Yksi R1150GS laatikko tuli jo korjattua, sisäänmenoakseli vaihdettiin.
Pitääpä tutkia mitkä lämmöt on R1100GS perässä eri tilanteissa.
R1100 ja R1150 pyörissä on sama perä, vain välitykset on eri, mallista riippuen.
Pekka
Tuossapa mielenkiintoinen seurantakohde.
Ostin jokin aika sitten Biltemasta infrapunamittarin lämpöjen mittaamiseen vaihdelaatikkoremontteja varten. Yksi R1150GS laatikko tuli jo korjattua, sisäänmenoakseli vaihdettiin.
Pitääpä tutkia mitkä lämmöt on R1100GS perässä eri tilanteissa.
R1100 ja R1150 pyörissä on sama perä, vain välitykset on eri, mallista riippuen.
Pekka
Re: perästä vielä, lämmöistä lähinnä 1150gs???
Tänään sekalaista ajoa valta- ja pikkuteillä, sekä soralla 378 km, ilman lämpötila kotiin tultua +13 ja perän lämpötila + 40,6 ja pyörä on siis R 1100 RT -99. Ajettu nyt +82000 km, öljynä Mobilube SCH-LS synteettinen 75W-90 GL5. Perä on tehtaan jäljiltä eikä välyksiä eikä vuotoja toistaiseksi ole.
Samalla ajelulla ystävän pyörän perän lämpötila +41,2 ja pyörä on R 1200 RT -07.
Kädellä kun koitti niin molemmat tuntui juuri lämpimältä.
Kulkuri
Samalla ajelulla ystävän pyörän perän lämpötila +41,2 ja pyörä on R 1200 RT -07.
Kädellä kun koitti niin molemmat tuntui juuri lämpimältä.
Kulkuri