K1100RS vm 1995 KULKEE JA EI KULJE...
K1100RS vm 1995 KULKEE JA EI KULJE...
Hyvät neuvot olisivat tarpeen, huoltoaika saatu vasta heinäkuussa viikolla 28.
Ongelmana on moottorin sammuminen ajossa. Käynnistyy hyvin ja kulkee loistavasti n. 20 - 40 km. Kone sammuu ajaessa, pikku stoppi . Kone ei käynnisty heti uudestaan vaan vaatii muutaman minuutin tauon, jonka jälkeen kulkee taas kuin ei mitään. Uusi koneen sammuminen jälleen 1 - 5 km:n ajon jälkeen.
Polttoainesuodatin on vaihdettu ja bensiinipumpun kuulee käynnistyvän kun koneen sammumisen jälkeen kääntää virta-avaimesta virran pois ja uudestaan päälle.
Ongelmana on moottorin sammuminen ajossa. Käynnistyy hyvin ja kulkee loistavasti n. 20 - 40 km. Kone sammuu ajaessa, pikku stoppi . Kone ei käynnisty heti uudestaan vaan vaatii muutaman minuutin tauon, jonka jälkeen kulkee taas kuin ei mitään. Uusi koneen sammuminen jälleen 1 - 5 km:n ajon jälkeen.
Polttoainesuodatin on vaihdettu ja bensiinipumpun kuulee käynnistyvän kun koneen sammumisen jälkeen kääntää virta-avaimesta virran pois ja uudestaan päälle.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Lähdepä ajelulle kaksi sytytystulppaa taskussa. Aja niin kauan kuin kone sammuu. Irroita nopeasti tulpanhatut tulpista yksi kummastakin puolasta. Taskusta tulpat hattuihin, starttaa ja katso tuleeko kipinää. Näin saat rajattua joko sähkö- tai bensapuolen vian pois.
K-mallia ei saa sitten koskaan startata ilman tulppia. Käy kuulemma sähkölaitteiden päälle. Sain tiedon valtuutetulta Opel-specialistilta. Opeleissa on ollut sekä jetronicia että motronicia.
K-mallia ei saa sitten koskaan startata ilman tulppia. Käy kuulemma sähkölaitteiden päälle. Sain tiedon valtuutetulta Opel-specialistilta. Opeleissa on ollut sekä jetronicia että motronicia.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:14
- Moottoripyörän malli: R1100GS, R100
- Paikkakunta: Sysmä
Jummi jammi, ollaanko jo toisen kerran Ismon kanssa samaa mieltä "pitkä kipinä" eli johdosta suoraan maadottaen saattaa tosiaan käräyttää ohjausyksikön. Jos kipinä puuttuu ei kuitenkaan kannata heti ostaa yksikköä, vaan tarkastaa pyörimisanturi ja virtalukonpohja. Kokeile vaikka heilutella vähän avainta lukossa. Ei kai muuten ole isoa ja painavaa nippua siinä virtalukossa?
Minäkö? Ei pidä paikkaansa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Perustetaan Ossy yhtäköyttäyhdistys!
Kehtaankohan kertoa... no kerrotaan sitten! Mulla oli vuoden verran K-ykkösen kipinät hukassa. KAIKKI sähköosat vaihdettiin ehjästä pyörästä, mutta kipinää ei tule!? KAIKKI muut toiminnot pyörässä pelasi mutta kipinää ei tullut! Lopulta luovutin, vein ykkösen valtuutetulle BMW-huoltajalle, kun maksukin hoitui käytetyillä osilla. Tulos: ei vikaa, mutta mitään ei ole rikkikään? Lopulta mainitsemani Opel specialisti löysi vian. YKSI maajohto oli lipsahtanut vika paikkaan. Startin kiinnitysruuvin alla olevan johdon olin laittanut muiden mukana startin +napaan! ETTÄ NÄIN!
Kehtaankohan kertoa... no kerrotaan sitten! Mulla oli vuoden verran K-ykkösen kipinät hukassa. KAIKKI sähköosat vaihdettiin ehjästä pyörästä, mutta kipinää ei tule!? KAIKKI muut toiminnot pyörässä pelasi mutta kipinää ei tullut! Lopulta luovutin, vein ykkösen valtuutetulle BMW-huoltajalle, kun maksukin hoitui käytetyillä osilla. Tulos: ei vikaa, mutta mitään ei ole rikkikään? Lopulta mainitsemani Opel specialisti löysi vian. YKSI maajohto oli lipsahtanut vika paikkaan. Startin kiinnitysruuvin alla olevan johdon olin laittanut muiden mukana startin +napaan! ETTÄ NÄIN!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Lähtötilanteessa jälleen...
Uusi polttoaineenruiskuspaineen säätöventtiili asennettu. Kone käynnistyi ja kävi tosi nätisti. Liikkeelle, noin 5 km ja kone sammui. Lisätulpat hattuihin ja kipinähän seillä välkähteli. Käynnisttyään hetkisen kuluttua meno maittoi, ei vikaa suorityskyvyssä. Lähti kuin tikka pöntöstä ...
Mittaristossa oleva vikavalo näyttää palavan jatkuvasti.
Onkohan kotomekaanikon syytä luovuttaa ?
Uusi polttoaineenruiskuspaineen säätöventtiili asennettu. Kone käynnistyi ja kävi tosi nätisti. Liikkeelle, noin 5 km ja kone sammui. Lisätulpat hattuihin ja kipinähän seillä välkähteli. Käynnisttyään hetkisen kuluttua meno maittoi, ei vikaa suorityskyvyssä. Lähti kuin tikka pöntöstä ...
Mittaristossa oleva vikavalo näyttää palavan jatkuvasti.
Onkohan kotomekaanikon syytä luovuttaa ?
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06 Maalis 2006 20:16
- Moottoripyörän malli: R1150RT/K100RS
- Paikkakunta: Eurajoki / Luvia
Onpa hankala vika iskenyt koneeseen. Kun bensan tulo lakkaa niin kone sammuu kuin seinään (tiedän kokemuksesta). Bensan tulo voi lakata jos pumppu taikka ruiskuyksikkö ei saa virtaa. Virtahan tulee narua pitkin ja poistuu toista pitkin. Jos sulla on piirikaavio niin tutkisin itse tuon ruiskuyksikön että se virransyöttö ja maadoituskarva ovat taatusti kunnossa. Lisä maadoituskarva ensin ja sitten lenkille. Jos ei auta niin laita lisä merkkilamppu johdolla yksikön liitinrimaan siihen pistokkeeseen johon virransyöttö tulee. Ja taas lenkille. Jos virta pätkii niin lisälampunkin pitäisi sammua.
Vika vaikuttaa vahvasti sähköongelmalta, jossakin on johto joko poikki taikka liitos hapettunut. Ajossa lämpö ja tärinät laukaisevat vian. Vian esiintymistiheys kasvaa ja lopulta jää päälle. Sitten onkin helpompi paikallistaa vika.
Em. syiden lisäksi voi vika olla tietysti muuallakin, syttypytyssä (mutta tarkastit että kipunat on tallessa joten ei todennäköinen), itse ruiskuyksikön elektroniikassa (lämpenee ja aiheuttaa katkoksen joko elektr komponentissa taikka kylmäjuotoksissa), pieni tauko jäähdyttää ja taas skulaa). Virtalukkokaan ei ole poisluettu. Sen kun avaa niin onpa yllätys, todennäköisesti p..kaa täynnä.
Vaatii nyt kokeilua ja ajatustenvaihtoa.
Mikä vikavalo siinä mittaristossa palaa? Tarkasta jarrukytkimien katkasijoiden toiminta ja jarruvalokin. Vao onko joku muu valo?
Vika vaikuttaa vahvasti sähköongelmalta, jossakin on johto joko poikki taikka liitos hapettunut. Ajossa lämpö ja tärinät laukaisevat vian. Vian esiintymistiheys kasvaa ja lopulta jää päälle. Sitten onkin helpompi paikallistaa vika.
Em. syiden lisäksi voi vika olla tietysti muuallakin, syttypytyssä (mutta tarkastit että kipunat on tallessa joten ei todennäköinen), itse ruiskuyksikön elektroniikassa (lämpenee ja aiheuttaa katkoksen joko elektr komponentissa taikka kylmäjuotoksissa), pieni tauko jäähdyttää ja taas skulaa). Virtalukkokaan ei ole poisluettu. Sen kun avaa niin onpa yllätys, todennäköisesti p..kaa täynnä.
Vaatii nyt kokeilua ja ajatustenvaihtoa.
Mikä vikavalo siinä mittaristossa palaa? Tarkasta jarrukytkimien katkasijoiden toiminta ja jarruvalokin. Vao onko joku muu valo?
Tuomas P.
Käytiin tänään tohtorilla lukemassa mototronikin vikailmoituksia.
Ei onnistunut lukea, antoi aluksi jotain virhekoodeja , mutta sulkeitui sitten. ABS puolelta tiedot kyllä löytyi, oli kunnossa. Tohtorit olivat sitaä mieltä että boksi on kunnossa, vaikkakin vikakoodien luku ei onnistunut ja hakivat syytä moiseen käytökseen johdosta / liittimestä...
Itse olen antanut pyörälle kutsumanimen, HARMI
Ei onnistunut lukea, antoi aluksi jotain virhekoodeja , mutta sulkeitui sitten. ABS puolelta tiedot kyllä löytyi, oli kunnossa. Tohtorit olivat sitaä mieltä että boksi on kunnossa, vaikkakin vikakoodien luku ei onnistunut ja hakivat syytä moiseen käytökseen johdosta / liittimestä...
Itse olen antanut pyörälle kutsumanimen, HARMI