Meitä kusetetaan ja pahasti!

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

BMW:n politiikka on ollut jo 15 vuotta: "Ruiskut ja katalysaattorit ovat ainoa mahdollinen keino täyttää eurooppalaiset päästönormit".
Kun Ural on vaihtanut n. 60 vuotta vanhaan konstruktioonsa Mikunin japsiKAASARIT, niin vehje menee läpi Euooppalaisista päästömääräyksistä heittämällä! :shock:
Ainoa järjellinen selitys asialle on, että meitä BMW:n ostajia "koulutetaan" ostamaan aina kalliimpaa ja kallimpaa, turhaa tekniikkaa, "vihreän aatteen" vuoksi. :evil:

Minä haluan R68:n uustuotantoon, vaikka sitten Mikunin kaasareilla varustettuna! Ja mieluimmin 2-1:n yläputkella! 8)
Entäs "Last edition" sarja R90 S:iä Mikuneilla(veikkaan Dell'ortojen/Bingien olevan aivan yhtä hyviä)? Tai R69 S? Entäs 2VD R75 "krieg elefant"?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
hukki
Viestit: 77
Liittynyt: 17 Helmi 2006 07:48
Moottoripyörän malli: K100LT ,R26
Paikkakunta: Maaninka

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja hukki »

R69 olis kyllä kiva... tai R90S... tosin epäilen vahvasti että jäätäisiin Ismon ja muutaman muun kanssa pikkuisen vähemmistöön (tosin kovaääniseen sellaiseen), jos nuoremmilta kysyttäisiin mielipidettä :wink:
___________________________
Pekka Hakkarainen
K100LT & R26

-life is too short to drink bad wine-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Niin, vähemmistönä varmaankin, mutta kun vähän miettii kuinka monta valmistajaa tekee noita retromalleja... Guzzi, Ducati, Triumph... ja vieläkin "maanläheisemmät":Enfield, Ural, Chang Jiang, HD. Retro taitaa olla ainoa tyyppi mitä BMW ei ole vielä kokeillut?
On BMW ennenkin tehnyt rohkeita malleja, mutta floppeja myynnin kannalta: R65 LS, R80 ST, K1, C1.. tulee nyt lähihistoriasta mieleen. Mutta, kas kummaa, nämähän ovatkin jo taas keräilykamaa! 8)
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Mikä tuo r 80 st oikeastaan on? Gessun pakoputki mutta katupyörän keula???

T.Ile
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

ilmari kirjoitti:Mikä tuo r 80 st oikeastaan on? Gessun pakoputki mutta katupyörän keula???

T.Ile
Ei, kun se on aito G/S:ä, R65:n keulalla(snadisti vakiota pidemmät keulaputket) ja mittaristolla. Takaiskarin kiinnitys oli myös vaidettu perän valukuoreen. 19 tuuman etuvanne. Väitän, että oli ajo-ominaisuuksiltaan, asfaltilla, paras aikansa boxer-BMW.
Pian tamän jälkeen(-85...) kaikki boxerit varustettiin tällä (minä sanon sitä pienisilmukkaiseksi) rungolla. Näillä rungoilla mentiin, pienin muutoksin, 2v-boxerin hautaan saakka, vuoteen -95.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Ismo Vaara kirjoitti: Ei, kun se on aito G/S:ä, R65:n keulalla(snadisti vakiota pidemmät keulaputket) ja mittaristolla.
Ei kai se nyt ihan "aito" G/S ole kuitenkaan.
Eroa on monessa kohtaa mm. painossa, joustomatkoissa, etupyörä 19 tuumaa jne.
Tuolta löytyy lisää tietoa.
http://www-cdr.stanford.edu/~petrie/bmw/R80ST/
Niitä valmistettiin vain 5963 kpl vuosina 1982-1984. Melkoinen harvinaisuus siis.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Makuja on monia mutta kyllä tuo r 65 ls on melko masentava tekele. Saiskohan rumempaa aikaiseksi, vaikka ite tekis?

Terv.Ile
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Meitä kusetetaan ja pahasti!

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Pekkavee kirjoitti:Ei kai se nyt ihan "aito" G/S ole kuitenkaan.
No ei tietenkään, mutta kun siinä käytettiin samaa G/S:n runkoa, mitä ei muissa malleissa käytetty tuolloin... niin siinä mielessä se on enemmän kuin "pakoputki ja keula"
ilmari kirjoitti:Makuja on monia mutta kyllä tuo r 65 ls on melko masentava tekele. Saiskohan rumempaa aikaiseksi, vaikka ite tekis?

Terv.Ile
Se oli sitä aikaa, kun Suzuki Katanaa myytiin kovasti. Molemmat pyörät on muotoillut sama mies, Hans Muth. Silloin vielä tehdas otti riskejä, toisin kuin nykyään. Nykypyörät tehdään vain myytäviksi massoille, osakkeenomistajien iloksi. Elektroniikkaleluilla kuorrutettua ******, laadun kustannuksella. Made in Taiwan, China... :evil:
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin