Huolto-ohjeita ja linkkejä manuaaleihin löytyy täältä:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857
Pekka
BMW R1100GS huolto-ohjeita
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
R1100GS Huoltoohjeita
Kiitti hyvistä ohjeista,Käy myös RT huoltoon,Näyttää asiantuntemus olevankin Raahessa asti,koska Oulussa sitä ei tunnu olevan,huoltoon 3 viikon jonot naurettavaa hommaa.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
No tehtiin tohon jussilampin pyörään 30.000 km huolto ja näytti se pyörä toimivan vielä sen huollon jälkeenkin.
Huoltoon kuului muistaakseni ainakin:
Venttiilien säätö
Öljynvaihto, moottori, vaihteisto ja perä. Ja öljynsuodatin moottoriin, se oli semmoinen tarvike suodatin, maksoi 4 egee.
Sitten etujarrut ja takajarru palojen vaihto
Ilmanputsarin puhdistus
Tulppien vaihto
Jarrunesteiden tarkastus edessä ja takana. Piti muuten imeskellä lääkeruiskulla ylimääräisiä pois
Takapyörän laakereiden tarkastus, onko välystä,ei ollut
Akku vaihdettiin, kun vanha oli sökö. Uusi oli Vartan geeliakku, vanha oli Vartan tavallinen vain vuoden vanha, meni takuuseen.
Siinä paloja vaihtaessa muuten huomasi, että ne palat on oikeasti Bemarin alkuperäispalat, eli pyörällä on ajettu vain se vajaa 30.000 km vuodesta 1996. Tosi hyvä ostos Saksasta. Juhani teki hyvät kaupat.
Ehkä tärkein homma oli tarkistaa toi synkronointi. Siinä oli kurkut aika lailla epätasapainossa ja säätämällä saatiin ne kohdalleen. Sen synkronointiongelman näki jo niistä tulpista. Vasemman puolen tulppa oli aika musta , kun oikea puoli oli kauniin ruskea.
Loppui nykiminen tietyillä kierroksilla.
Sitten pantiin kello ajalleen ja pyörä oli huollettu.
Pekka
Huoltoon kuului muistaakseni ainakin:
Venttiilien säätö
Öljynvaihto, moottori, vaihteisto ja perä. Ja öljynsuodatin moottoriin, se oli semmoinen tarvike suodatin, maksoi 4 egee.
Sitten etujarrut ja takajarru palojen vaihto
Ilmanputsarin puhdistus
Tulppien vaihto
Jarrunesteiden tarkastus edessä ja takana. Piti muuten imeskellä lääkeruiskulla ylimääräisiä pois
Takapyörän laakereiden tarkastus, onko välystä,ei ollut
Akku vaihdettiin, kun vanha oli sökö. Uusi oli Vartan geeliakku, vanha oli Vartan tavallinen vain vuoden vanha, meni takuuseen.
Siinä paloja vaihtaessa muuten huomasi, että ne palat on oikeasti Bemarin alkuperäispalat, eli pyörällä on ajettu vain se vajaa 30.000 km vuodesta 1996. Tosi hyvä ostos Saksasta. Juhani teki hyvät kaupat.
Ehkä tärkein homma oli tarkistaa toi synkronointi. Siinä oli kurkut aika lailla epätasapainossa ja säätämällä saatiin ne kohdalleen. Sen synkronointiongelman näki jo niistä tulpista. Vasemman puolen tulppa oli aika musta , kun oikea puoli oli kauniin ruskea.
Loppui nykiminen tietyillä kierroksilla.
Sitten pantiin kello ajalleen ja pyörä oli huollettu.
Pekka