Eli onko oire jostain vai ominaisuus. Paukkuuko teillä muilla R100:nisteilla?
Jos ominaisuus, niin antaa paukkua vaan. Ääni on oikeastaan ihan kiva (kypärän sisältä kuunneltuna ainakin Pyörä pelaa muuten loistavasti.
T: Heimari
Kuuluuko R100:sen paukuttaa putkeen moottorijarrutuksessa?
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Kuuluuko R100:sen paukuttaa putkeen moottorijarrutuksessa?
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Kiitos mielenkiinnosta.
No ihan orkkisputket on. Tosiaan kuuluu ikäänkuin vain oikealta puolelta.
Vai että synkka pielessä, pitääpä tarkistaa. Seokset ovat kuitenkin jotenkin kunnossa tulppien värejä kun analysoin.
Ei pauku jos vähänkin on vaijerit tiukalla. ainoastaan kun täysin löysää kaasusta.
Heimari
No ihan orkkisputket on. Tosiaan kuuluu ikäänkuin vain oikealta puolelta.
Vai että synkka pielessä, pitääpä tarkistaa. Seokset ovat kuitenkin jotenkin kunnossa tulppien värejä kun analysoin.
Ei pauku jos vähänkin on vaijerit tiukalla. ainoastaan kun täysin löysää kaasusta.
Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Oikean kaasarin vaijeri oli tosiaan kireämmällä kuin vasemman.
Johtuuko sitten tyhjäkäyntiruuvin asennosta vai vaijerinsäädöstä, en tiedä.
Säädin kuitenkin vaijeria kierroksen löysemmälle. Huomenna kokeillaan.
Tähän säätöön on tietenkin olemassa tieteellisetkin menetelmät alipainemittauksineen, mutta yritetään ensiapuna tällaista mutu-säätöä.
Jos pahenee, väännetään kierros takaisin
T: Heimari
Johtuuko sitten tyhjäkäyntiruuvin asennosta vai vaijerinsäädöstä, en tiedä.
Säädin kuitenkin vaijeria kierroksen löysemmälle. Huomenna kokeillaan.
Tähän säätöön on tietenkin olemassa tieteellisetkin menetelmät alipainemittauksineen, mutta yritetään ensiapuna tällaista mutu-säätöä.
Jos pahenee, väännetään kierros takaisin
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 10 Huhti 2006 22:14
- Moottoripyörän malli: R1100GS, R100
- Paikkakunta: Sysmä
R-100 saa parhaiten säätöihin perstuntumalla, ne kun ei kuitenkaan ne molemmat moottorit toimi aivan samalla lailla. Ensin haet tyhjäkäynnin kohdalleen läppien säätöruuveilla ja seosruuveilla, sitten haet vaijereiden säädöllä tärinättömät kierrokset sinne alueelle mihin haluat. Koko aluelle lähes mahdotonta... Kyllä alipainemittareillakin alkuun pääsee. Enkä malta olla taas kertaamatta: ennen hienosäätöjä perusasiat, elikä venttiilien säätö kuntoon
Minäkö? Ei pidä paikkaansa.