Ismo Vaara kirjoitti:
Nyt esitän oikein tyhmän kysymyksen. Miksi/onko tosiaan, koneessa tuplaten noita "kampiakselin nopeuden ja asennon tunnistimia?" Jos vain toisessa anturissa oli vika, miksi ei toisessa pytyssä lyönyt kipinää? Miksi kampiakselia pitäisi mitata kahdella anturilla? Yleensä koneissa on vain yksi tunnistin.
Anteeksi, mutta veikkaan, että virtapuoli oli vain "kuivunut" odottaessa?!
Hyvä kun pelaa!
No ei tyhmiä kysymyksiä ole olemassa, on vain tyhmiä vastauksia.
Aina kannattaa kysyä, niin voi vaikka oppia jotain.
Niin minäkin teen.
On siinä ihan oikeasti kaksi Hall-anturia.
Tiedän, kun ne itse vaihdoin ja juottelin uudet johdot niihin.
2 kpl Honeywell 2AV54 antureita tuolta
http://www.vpv-motorracing.com/ ostettuna, hinta oli 18.- euroa/kpl. BMW varaosana anturilevy antureineen ja johtoineen maksaa jotain 200.- euroa.
Johdoiksi laitoin kuumankestävää silikonijohtoa Partcolta ja uudeksi kuoreksi koaksiaalikaapeli RG58 metallikuoren ja kutistesukkaa.
BMW R1100GS pyörässä kipinää tulee kummallekin pytylle joka kierroksella.
Siis sen toisen Hall-anturin ohjeen mukaan.
Toinen kipinä on kuitenkin turha eli menee haaskuuseen.
Se toinen Hall-anturi hoitelee ruiskun ajoitusta ja kertoo ruiskusuuttimille, koska pitää laittaa bensaa rööriin. Siinäkin osa bensasta jää hetkeksi majailemaan sinne toisen pytyn imuventtiilin taakse.
Lisää tietoa vaikka tuolta
http://www.ebbo.org/2av54.php
Noin se vaan toimii.
Pekka
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)