BMW R 850 R tai R1100 S

R-sarjan pyörät
Horst
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2010 22:18

BMW R 850 R tai R1100 S

Viesti Kirjoittaja Horst »

Tervehdys,
Customi lähti myyntiin, ja olen miettinyt nyt otsikon pyöriä.
Onko pitkänkinmatkan ajoon hyviä ja jos tie ei ole aina ihan siloista asfalttia ?
Miten kaksi päällä ?
Entäs jos noista kahdesta tarvisi valita ?
850 R:stä on pieni n 10km ajokokemus, silloin tuntui aika ketterältä, ehkä jopa liiankin kevyeltä isolla tiellä(Tosin customilla ajelu hämärtää luultavasti tuota), onko tuo 1100 vakaaampi ja painavampi, tien urista tarvisi mennä sulavasti eikä heilahdella kuin purkki aallokossa ?
Avatar
Garba
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Helmi 2006 22:54
Moottoripyörän malli: R1200gs
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R 850 R tai R1100 S

Viesti Kirjoittaja Garba »

Sanoisin tuohon ettei kumpikaan noilla ehdoilla vaan katsoisin R1150GS:ää joka sopii suomen routarailoisille teille ehkä parhaiten ja asvaltin loppuessa ei välttämättä tarvitse kääntyä takaisin. Matkustajakin tykkää tuosta koska näkee hyvin ja on tukeva ja mukava istua.Et kertonut sijaintiasi mutta esim. R-M heinolla on Espoossa yksilö jota voit koeajaa.Toki kannattaa muutkin vaihtehdot kokeilla jos mahdollista.

Kari
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Re: BMW R 850 R tai R1100 S

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Kumpaakaan en ole ajanut mutta R on kymmenisen kiloa painavampi.
Lisäksi S:ssä on 40% enemmän tehoa ( 70/98 ), joten R saattaisi tuntua varsin
vaatimattomalta kaksi päällä plus kamppeet. Mikäli, niinkuin tekstistäsi
ymmärsin, olet kaikkiruokainen mitä tiestöön tulee, harkitsisin myös
Garban esittämää vaihtoehtoa.
Horst
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2010 22:18

Re: BMW R 850 R tai R1100 S

Viesti Kirjoittaja Horst »

Kiitti vastauksista.
Olen Porista, että ihan Espooseen ei pääse.
Ok, eli tuo R on painavampi ja vähempitehoinen.
Noista sitten ilmeisesti kannattaisi harkita tuota R1100 S:ää

Itse asiassa R1150GS tätäkin olen harkinnut :)

Nyt sitten oikeastaan tarvisi miettiä
R1150GS vs R1100 S

Osaisiko joku kertoa hyviä ja huonojapuolia :) ?

Tällänen löyty netti motosta miltä tuo vaikuttaisi ?
http://www.nettimoto.com/bmw/r/988177
Avatar
Garba
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Helmi 2006 22:54
Moottoripyörän malli: R1200gs
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R 850 R tai R1100 S

Viesti Kirjoittaja Garba »

Ässä on pilalla jos siinä pidetään laukkuja, sen verran ne muuttaa käytöstä eikä matkustaja välttämättä tykkää sen ergonomiasta.Molemmissa on tehoa riittävästi vakionakin eikä välttämättä kannata sortua ihannoimaan viriosia koska ne harvoin tuo lisäarvoa.Itselläni on ässässä ~98 heppaa takapyörältä mitattuna eikä mulla ole mitään erityisiä lisäheebeleitä matkassa,elikkä ovat nuo yksilöitä tehojenkin suhteen.Hyvän näköinen peli on tuo nettimoton pyörä ja jotkut ovat sitä mieltä että keltaiset ovat niitä nopeimpia....;-) Mutta saattaahan olla että sunkin tapauksessasi noudatetaan 'luonnollista kehitystä' eli ekana mennään jalat edellä, siiten pää edellä ja lopulta sitten istutaankin ryhdikkäästi kohti laskevaa aurinkoa.

Kari
Horst
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2010 22:18

Re: BMW R 850 R tai R1100 S

Viesti Kirjoittaja Horst »

Garba kirjoitti:Ässä on pilalla jos siinä pidetään laukkuja, sen verran ne muuttaa käytöstä eikä matkustaja välttämättä tykkää sen ergonomiasta.Molemmissa on tehoa riittävästi vakionakin eikä välttämättä kannata sortua ihannoimaan viriosia koska ne harvoin tuo lisäarvoa.Itselläni on ässässä ~98 heppaa takapyörältä mitattuna eikä mulla ole mitään erityisiä lisäheebeleitä matkassa,elikkä ovat nuo yksilöitä tehojenkin suhteen.Hyvän näköinen peli on tuo nettimoton pyörä ja jotkut ovat sitä mieltä että keltaiset ovat niitä nopeimpia....;-) Mutta saattaahan olla että sunkin tapauksessasi noudatetaan 'luonnollista kehitystä' eli ekana mennään jalat edellä, siiten pää edellä ja lopulta sitten istutaankin ryhdikkäästi kohti laskevaa aurinkoa.

Kari
Okkei hyvä pointti että takana on paha istua jos on laukut ja ajoominaisuudet menee pieleen.
Kumminkin kun tahdon pyörän, jossa on kunnon laukut, takana silti suht mukava istua, pitkänmatkon ajoominaisuuksia vaikka puolankin teillä.

Olisiko siis R1150GS tällä paremmat ajoominaisuudet viellä laukkujenkin kanssa ja viellä kaks päällä ?

Mielellään mentäisiin suoraan sinne laskevaan aurinkoon, eikä paljoa temppuiltaisi välissä :)
Vastaa Viestiin