Jopas on outoa! Tilasin männänrenkaat 1000cc Nicasil(kromi)-pyttyihin. Juuri kun olis asentamassa, huomasin pakkauslaatikossa merkinnän R100/7. Tonnista /7:aa ei ole koskaan tehty Nicasil-pytyillä!
Ei kun googlettamaan... Maxin saitilla kaikkiin STD. 1000cc mäntiin myydään samaa rengassettiä huolimatta siitä, mikä pytyn materiaali on, mutta taas 800cc pyttyihin myydään eri varaosanumerolla olevia renkaita, riippuen juuri pytyn materiaalista!!!???
Mootorikoneistamosta asiaa kysyessäni heidän kantansa tuli selväksi. Kromipyttyyn kromaamaton rengas ja valurautaiseen kromi.
Vanhoissa BMW:n mikrofilmeissä männänrenkaat ovat erilaiset eri pytyille...
Ota näistä selvää... ehkä jopa ajatellan ettei vanhoilla pyörillä enää ajeta paljon kilometrejä ja voidaan siirtyä materiaaliltaan huonompiin/sopimattomampiin osiin!!??
Tämän mä selvitän loppuun saakka, PRKL!!
Männänrengasmysteeri
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Männänrengasmysteeri
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Männänrengasmysteeri
Mysteeri selvitetty. Aavistelin jo alussa oikein. Tarvikerenkaat ovat Nicasil-pyttyihin soveltuvat kromaamattomat renkaat ja niitä sitten tarjotaan myös valurautapyttyihin. BMW:n alkuperäiset renkaat ovat aina kromatut valurautapyttyyn.
Männänrengastehdas ei koskaan vastannut kyselyyn. Selvitin lopulta asian näyttämällä renkaita parissa moottorikoneistamossa.
Kauppiailtahan on turha kysyä, sillä nehän kehuu aina omiaan... eiku...
Männänrengastehdas ei koskaan vastannut kyselyyn. Selvitin lopulta asian näyttämällä renkaita parissa moottorikoneistamossa.
Kauppiailtahan on turha kysyä, sillä nehän kehuu aina omiaan... eiku...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Männänrengasmysteeri
Vielä täytyi käydä yksi jumppa. Krauserin männässä ylin ura onkin 0,25mm kapeampi kuin bemarin männässä! Tasohiomakoneessa oli ohennettava ylimmät renkaat...
No nyt on moottori jo koekäytettykin.
No nyt on moottori jo koekäytettykin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-