Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Nythän tuossa näyttää käyvän niin, että ne kaikki piuhat ilmeisesti pysyvät siellä radiorauskun sisällä. Eli koeta tehdä homma niin, että sun ei tarvitse tehdä ylimääräisiä läpivientejä siihen radiorauskun kylkeen tms. Tämä tarkoittaa, että niissä CD-vaihtajankin piuhoissa on extrapituutta vaikka kuinka paljon, koska nyt se sun uusi "CD-vaihtajasikin" jää sinne samaan osastoon radion kanssa.
Kannattaa napsia nekin vaan poikki ja oikean pituisiksi saman tien, koska ei siellä radion päällä sitä joutotilaa ihan tuhlattavaksi asti ole.
Tuossa asennuksessa joudut myös jättämään pois sen pienen muovisen peiteläpyskän radion yläpuolelta. Jollet halua, että sieltä hanskalaokeron kannen avauksen alta näkyy heti radion peltinen ja rei'itetty kansilevy, niin liimaa (kevyesti) siihen päälle vaikka palanen jotain muovimattoa, mustaa jeesusteippiä tms. Esmes vaikka noin: http://picasaweb.google.com/pozoizquier ... IFICATIONS#
Sen päällä on mukavampi pitää sitä ajoittain esille kiskottavaa NeoProlinkiä eikä tarvitse pelätä kaken maailman roinan putoilemista radion sisuksiin.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

täytyy juu tehdä niin että lyhentää samalla molemmat piuhat.
Sitten päälystää radion vaikka muovimatolla, ja ajattelin kiinnittää tuon prolinkin "keskusyksikön" vaikka velcro tarralla kiinni tuohon mattoon ettei kolise ajossa.

Kaikki alkaa olemaan jo selvillä, että kunhan piuhat tulee niin päästään asentelemaan.
Lueskelin hieman prolinkin ohjekirjaa, kaikki on muuten aika selvillä mutta:

nämä dip-switchit. missähän asennossa nämä vasemman puoleiset pitäisi olla, ohje sanoo että "late model usiness cd and navigation radio systems" molemmat olisi ylä-asennossa, mutta "early model business cd and business casette head units" toinen olisi ala asennossa (vasemmanpuoleinen).
Ymmärsin että minulla on tuo jälkimmäinen tapaus. eli toinen ala-asennossa?

toinen epäselvyys liittyy sitten siihen että: onko prolink nyt käytettävissä, ja miten tämä käytännössä toimii.
Kuinka prolink aktivoidaan, tapahtuuko se samalla tavalla kuin radion ja kasettisoittimen aktivointi (eli samaa nappia painelemalla).
Pitäisikö prolinkin nyt tuottaa ääntä ipodista sekä näyttää kappaleen nimen radion näytöstä. Nyt pitäisi toimia myös händlebaarin ohjain-nappulat?


Kiitosta taas
Antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo sulla on se "early model" eli dipit sen mukaisesti.

Toimii siten, että kun kaikki on kytketty, valitset siitä pyörän alimman rivin vasemmasta painonapista tekstin muistaakseni "CD-Changer". Hetken päästä pitäisi iPodin musat alkaa kuulua.

Se iPod kannattaa järjestää siten, että siellä on max kuusi erillistä soittolistaa (Playlist), joissa voi olla 99 kappaletta kussakin. (CD-vaihtajassakin oli kuusi eri romppua nimittäin.)
Stongan eteen-taakse nuolilla voit sitten sukkuloida eri listojen ja kappaleiden välillä, mutta homma vaatii vähän lisäselostusta ja kokeilua, joten on parasta, että annan ohjeita sitten vaikka puhelimessa kunhan seisot siellä pyöräsi vieressä kaikki heebelit kytkettyinä.
Tässä selostaminen menee nimittäin aika vaikeaksi...

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

tervehdys taasen,

Nyt on tullut kaikki piuhat ja muut tarvittavat osat. Testasin prolinkkiä ja sehän toimi mainiosti, myös näyttöön tuli esittäjä sekä kappaletiedot.
Ymmärsin kuinka kappaleita vaihdellaan, mutta soittolistojen välillä seilailua en vielä tunne, ongelma ei kuitenkaan ole se.

Nyt sitten pitäisi tuumailla, että mistäkautta vedän sen prolinkin piuhan tuohon radion päälle.
Rauskuhan on tiivis, eikä sinne jää rakoa mistä voisin ujuttaa piuhan läpi. Johonkin on siis reikä piuhaa varten tehtävä mutta mihin.
Mitä paikkaa suosittelisit itse

JA kiitos, LoTjan tieto-cd tuli perille, siitä ollut huimasti hyötyä :)

Terveisin
Antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Nyt en ihan pysynyt kärryillä, että minkälaiset johtosysteemit lopulta tuon puuttuvan CD-vaihtajan vuoksi jouduit hankkimaan. Jäin jotenkin siihen käsitykseen, että ne kaikki johdot voisi (tietysti ankarasti lyhennettyinä) jättää sinne radio-osastoon eikä mitään läpivienteja edes tarvita.

Jos se nyt ei näin onnistukaan, niin tuo Prolinkin autokäyttöön tehty pitkä johtohan pitää lyhentää joka tapauksessa. Tee läpivientiä varten reikä vaikka sinne seinälle, missä se tehtaankin läpivienti on (eli "peräseinälle" kuskin paikalta katsottuna). Tee sen kokoinen reikä, että saat siihen sähkölikkeestä (tai ehkä autotarvikeliikkestäkin) saatavan läpivientikumin. Sitten työnnät tuon kumin läpi sen Prolinkin johtonipun siinä vaiheessa kun olet sen katkaissut ja teet juotosliitokset vasta läpityöntämisen jälkeen. Näin läpiviennin koko pysyy säädyllisenä eikä siitä kumisesta "immenkalvosta" tarvitse yrittää sulloä läpi Prolinkin kummankaan pään liittimiä. Jos tuo johto joskus maailmassa pitäisi ottaa pois, saat sen irroitetuksi läpivientitulpan poistolla, joka siis jää johtoon kiinni (edellyttäen tietysti, että se alkuperäinen reikäsi on sen verran iso, että ne Prolinkin toisen pään liittimet mahtiuvat siitä.) Jos reikä pitää sitten peitää, niin siihen reikään vaan uusi ehjä (sokea) tulppa vain.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

Talvinen tervehdys,

Olen nyt askarrellut pyörän parissa mitä työltäni olen kerennyt.
Nyt siis toimii prolink ja muut vempeleet. Tein kuitenkin lopulta niin että vedin piuhat sivulaukkuun, sinne missä cd-vaihtajan paikka on. Kiinnitin prolinkin velcro nauhoilla sivulaukun "kattoon" sekä viereen ipodin kotelon.

Nyt olisi taas hieman projektia tiedossa. Syksyllähän kaadoin pyöräni parkissa, ja ikäväkseni tuo j-peg puhkaisi vasempaan alakatteeseen inhottavan reiän. Olisi pitänyt vain uskoa ja teettää siihen se stopperi :/. alakate maksoi huimat 360 tämä oli vielä kalliimpi sillä alakatteeni on kuulema erikoisvärinen.

pyörä on vielä tällähetkellä katteeton tallissa ja kysyisinkin että olisitko halukas tekemään ja hitsaamaan minulle stopperit, tietenkin maksua vastaan.
Sillä kyselin pajoilta työstön hintaa, ja hinta nousi lähemmäs 200 euroa joten päätin kysellä myös sinulta.
Tilasin juuri rytäkässä vaurioituneet uudet pultit j-pegille, ja ne pitäisi tulla jenkeistä joulukuun aikana.

Jos siis sinulla on luppoaikaa ja tietenkin halua tehdä stopperit niin maksaisin mielummin sinulle kuin pajalle. lähettäisin esimerkiksi vaikka postin kautta kaatumaraudat.

Terveisin
Antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

No moi,

joo en suuremmin ihmettele, että päädyit vetämään ne CD-piuhat sinne sivulaukkuun. Kyllä siinä radiorauskuun sullomisessa aika lailla haastetta olisi ollutkin. Ja sitä paitsi, jos jätit sen radion yläpuolisen muovilämyskän pois ja päällystit radion kannen jollain sopivalla maton palalla tms. saa siitä sopivasti hieman lisää säilytystilaa jollekin kosteudelle allergiselle kapineelle.

Niistä J-Pegin stoppereista...Kyllä tässä on melkoisen työntäyteinen talvi tulossa kun on oman firman perustamiseen liittyviä askareita lisättynä muutamalla kunnianhimoisella oman mopon projektilla. Ja yksi saksalainen lähetti mulle uudet muoviset sivupuskurit ja pyysi, että asennan hänelle niihin rivin ledejä... 8) Nämä projektit ovat siinä mallissa, että pyörä on tönäisty pesemättömänä tallin nurkkaan eikä aloittamisesta ole vielä hajuakaan...
Mutta mutta, tiedän kyllä pari muutakin J-Peg stoppereita vailla olevaa kuskia. Omani tein aikanaan käyttäen entisen työnantajani MIG-hitsauskonetta ja kotonani on vain antiikkinen puikkokone, jolla en viitsisi ruveta noita tinailemaan, kun en kumminkaan mikään luokkahitsari ole.
Jos tekaisen sulle ynnä muutamalle muulle nuo, niin siinähän saan hyvän tekosyyn marssia Motonettiin hommaamaan itselleni semmoisen nykyaikaisen pikkuMIGin...

Eli eiköhän tuo hoidu. Ne stopperit tehdään nimenomaan siihen pyörän apurunkoon, joka siis on kiinni niillä parilla pultilla, kuten vissiin tiedätkin. Tarvitsen sen (molemmat) ynnä ne J-Pegit. Paikalleen asennuksessa joudut sitten hieman dremelöimään sitä juuri ostamaasi uutta alakatetta, mutta se nyt on pikkuhomma...
Se alakatekin olisi muuten kyllä ihan lasikuidulla ja kitillä ollut korjattavissa ja maalari olisi sitten sen ruiskuttanut oikeaan väriin. Ja mulla olis ollut niitä J-Pegin varapultteja vähän lähempänä...
Tää on kivaa tää jälkiviisastelu eiks olekin.. :lol:

Soittele niin katsotaan miten niiden stopperien kanssa menetellään..

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

Hienoa!

Tosiaan vedin piuhat sivulaukkuun ja päälystin radiotilan uusiks mahtuupa hiukan enemmän tavaraa.
Tosiaan ei tullut mieleen kysellä noita pulttejakaan lähempää :I mutta ei maksanut onneksi kuin 30 euroa+kulut.

Sitten ensikerralla (jota ei toivottavasti koskaan enää tule) JOS katteeseen tulee reikää niin kuitu saa luvan hoitaa hommat. koska nuo bemarin katteet ovat aivan liian kalliita kertakäyttöön :I.

Olen erittäin kiitollinen että sinulla riittää muiden kiireiden jälkeen vielä aikaa stoppereille. Tosiaan yksityiset pajat veloittavat lähemmäs 200 euroa työstä. Mielummin maksan sinulle, koska sitten ainakin tiedän että saan juuri sellaiset kun on tarkoituskin saada.

Sitten tuo alakatteen dremelöinti on helppo nakki, olenhan joutunut dremelihommiin jo silloin kun asensin lisävaloja.

Tehdään nyt vaikka niin että odottelen ensin pulttien saapumista jenkeistä ja soittelen sitten(ellei sinulla ole varapultteja joita voisi käyttää työstön yhteydessä).

Saattaa myös olla että voisin tuoda osat paikanpäälle, sillä postikulut saattavat nousta sillä painavathan nuo tukiraudat senverran :I

Terveisin
Antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo ei sun niitä pultteja tarvii odotella, täällä niitä kyllä on...Joten sen puoleen voit kyllä tulla milloin vain. Se teko menee kyllä ensi vuodelle, mutta ei kai haitanne.

Ja muutama joutilas J-Peg -settikin löytyy, jos joku muukin innostuu tarvitsemaan. :D

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

ei haittaa vaikka menee ensivuoden puolelle :) kyselen ensiviikokka postista lähetyskuluja ja mietin sitten kannattaako lähettää vai tuoda itse perille asti. pyörähän pysyy kuitenkin kasassa ilman apurunkoja pidemmänkin aikaa, kunhan vain sillä ei aja? :)

Olen hieman katsellut LoTjaani matkustajan käsinojia. Onko sinulla kokemusta kyseisistä kapineista, vai ovatko silkkaa rahan tuhlausta, sillä hintaahan noilla on sellaiset 300-600 dollaria.

Tuossa olisi varmasti helpoimmat asentaa, mutta nuohan taittuvat taakse, ja lipputangot varmasti ovat tiellä.
http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-017
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=2220

tuossa olisi toiset, eivät tulisi ainakaan tielle, mutta asennus näyttää hieman vaikeammalta.
http://www.eagle-i.us/

jos tiedät muita malleja niin olisi kiva vertailla, tietysti se että pilaako nojat pyöän ulkonäköä on mielipide kysymys :)

terveisin
Antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo nuo käsinojat voi olla repsikalle ihan mukavat - tai sitten ei. Riippuu nimittäin hieman hänen mitoistaan. Omani on päässyt kokeilemaan noita Z-Technikin palikoita eräässä toisessa pyörässä ja ne olivat hänelle liian korkealla eli olo oli vähän semmoinen hartiat korkealla. Kun ne eivät kerran mitään reimunkiljahduksia vaimokullassa herättäneet, niin toistaiseksi ovat jääneet hankkimatta.

Toinen yhtä tärkeä pointti liittyy turvallisuuteen. LoTjahan nimittäin useimmiten kaadetaan nollavauhdissa täysi kuorma päällä kun kuskin huomio hetkeksi herpaantuu tai jalan alle sattuu jotain liukasta tms. On erittäin harvinaista, että tässä käy kummallekaan sen pahemmin, koska repsikka yleensä vain ikäänkuin astuu pois pyörän päältä sen kaatuessa. (Tuota on muuten syytä harjoitella - ainakin mentaalisesti jos ei sentään käytännössä.) Noiden käsinojien tulisi olla sellaiset, että ne eivät sido repsikkaa pyörään. Z-techinkin nojat ovat siitä hyvät, että samalla kun pyörä kallistuu, nekin "aukeavat" eli ne eivät ole tiellä repsikan erkaantuessa pyörästä tällaisessa poikkeustilanteessa.
Ne on muutenkin suunniteltu siten, että ne eivät kolhi antenneja auki ollessaan, joten ei ne sun lippuatankojakaan sitten haittaa. Vähän höpelön näköisethän nuo on silloin kun ovat taaksepäin käännettyinä, mutta soolona ajellessahan nuo voi aika helposti irrottaa. Ainoastaan ne takalaukun kiinnikkeet jää paikalleen.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

vielä noista käsinojista
Tuossa olisi vielä eräs vaihtoehto. Kuvauksessa sanotaan että säädettävät nojat, mutta ei käy ilmi että onko korkeussuunnassa säädettävät, luulisin että pelkästään sivusuunnassa voidaan säätää.

Jos kuitenkin näitä pystyisi säätämään myös korkeussuunnassa ei tarvitsisi miettiä mittojen suhteen.

Asennus taitaa olla samanlainen kuin eaglen nojissa, eli pitäisi porailla takalaukun saranoita.
Tietysti se huono puoli näissäkin on että, kellahtamisen yhteydessä eivät taitu sivuun, vaan ne pitäisi nostaa pystyyn :I

http://www.eurotechmotorsports.com/form ... StartRow=1

Hintaa kuitenkin on taas melkein puolet enemmän kuin eaglen nojissa

T Antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo, tollaisiakin olen nähnyt joissakin pyörissä ja se säädettävyys tarkoittaa tuota käsinojan kulman säätöä. Joka toki sekin saattaa useimmille riittää, ei siinä mitään. Nuo kyllä sitoo repsikan pyörään ihan tehokkaasti, joten kuskin on syytä tehdä vakaa päätös olla kaatamatta mopoa mamma tarakalla... :)

Herätti vähän kummastusta tuo maininta, että eivät muka sovi "09-malleihin" kun takalaukun saranaa on muutettu. Olisi kiva tietää mitä noihin on menty muuttamaan, semminkin kun viimeiset LT:t valmistettiin varastoon joskus 08 keväällä, jonka jälkeen koko valmistuslinja purettiin. Eihän tuo takalaukun sarana muutenkaan tietääkseni mikään ongelmapaikka ole ollut, toisin kun se avauskahva.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vilssi
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Kesä 2010 02:12
Moottoripyörän malli: Bmw K 1200 LT

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja Vilssi »

olen nyt tullut siihen tulokseen, että JOS hankin nuo nojat, niin paras vaihtoehto on turvallisin eli nuo. mielummin tingin hieman mukavuudesta kuin turvallisuudesta pätkääkään.

ztechnikin kappaleet,

http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-017

Mietin että voisiko nuo asentaa hieman alemmaksi, eli poraisi nuo asennusreiät hieman alemmalle tasolle kuin tarkoitus. Jos nuo voisikin asentaa hieman alemmaksi, siten että ei vielä haittaa taitettuna antenneja taikka lipputankoja olisi hienoa, saisi sitten sopivalle korkeudelle nojat repsikkaa ajatellen :)


ihmettelin hieman itsekin tuota että "ei sovi 2009 vm tai uudempiin" :D eihän tosiaan lotjaa enää valmisteta, mikä sinäällään on erittäin harmillista :I


T antti
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koriste/lisävalot moottoripyörässä

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo kyllä noiden alemmaksi asennuskin onnistuu. Siinä sivulaukun kyljen suorassa osassa on kyllä varaa asentaa nuo kiinnikkeet alemmas kymmenen viisitoista milliä.
Tietysti tuo alemmas asentamisen tarve täytyisi ensin jotenkin pystyä todentamaan. Eli mamma sinne takasitsille (ajovarusteissa) istumaan ja sitten vaan korkeutta testaamaan. Voihan olla, että se alunperin suunniteltu asennuspaikka toimiikin.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vastaa Viestiin