1100 GS imuputket 1100 RT:een

R-sarjan pyörät
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Moi!
Onko kukaan vaihtanut 1100RT imuputkien tilalle Gessun
imuputkia ja samalla kokeillut Gessun softakartan toimivuutta
RT:ssä?

Tervehdys kaikille. Olen uusi jäsen ja kulkupelinä R1100RT -98.

- Jukka -
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

saariju kirjoitti:Moi!
Onko kukaan vaihtanut 1100RT imuputkien tilalle Gessun
imuputkia ja samalla kokeillut Gessun softakartan toimivuutta
RT:ssä?

Tervehdys kaikille. Olen uusi jäsen ja kulkupelinä R1100RT -98.

- Jukka -
Tämä kiinnostaa myös minua.
Luin jostain että gessun imuputkilla saa lisää vääntöä alakierroksille.
Tarkoitus olisi kokeilla myös omassa tuota.
Lähipäivinä laitan luultavasti tuolta Motorworksista tilaukseen nuo putket.Kunhan saan heiltä ensin vastauksen erääseen toiseen kysymykseen.

http://www.motorworks.co.uk/bmw/product ... 0&spPage=2
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Terve Pate.
Olen nämä kyseiset imuputket jo omaani vaihtanut
Imuputket tilasin Motopinsiltä.
Softakartaksi valitsin 30,87,87A, joka on samanvuotisessa
USA- ja Europa-mallin 1100 gessussa.
En ole vaan päässyt vielä suorittamaan testiajoa, lumi-
tilanteesta johtuen.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

saariju kirjoitti:Terve Pate.
Olen nämä kyseiset imuputket jo omaani vaihtanut
Imuputket tilasin Motopinsiltä.
Softakartaksi valitsin 30,87,87A, joka on samanvuotisessa
USA- ja Europa-mallin 1100 gessussa.
En ole vaan päässyt vielä suorittamaan testiajoa, lumi-
tilanteesta johtuen.
Mitä tarkoittaa tuo softakartta?
Pitääkö tietokoneella muuttaa ruisku- ym. asetuksia?
Mistä noita softia löytää?
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Ei tarvi mitään tietokoneella muuttaa. Motronic 2.2 sisältää
erilaisia valmiita ohjelmia, joista voi valita valoreleen näköistä
mutikkaa (=CCP) vaihtamalla eri ohjelman. Tämän vuosimallin RT:ssä
on normisti keltainen, jossa kytketty 30 ja 87 yhteen.
Alla olevasta osoitteesta löytyy asiasta lisää tietoa.

Löytyisipä vielä joku, joka on näitä kokeillut täällä finlandiassa.

http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/R1 ... ixes.shtml
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

saariju kirjoitti:Ei tarvi mitään tietokoneella muuttaa. Motronic 2.2 sisältää
erilaisia valmiita ohjelmia, joista voi valita valoreleen näköistä
mutikkaa (=CCP) vaihtamalla eri ohjelman.
Ei siihen kokeiluun tarvitse edes noita mutikoita. Kokeilun voi tehdä hyppylangalla tai kahdella.
Tuollakin on asiasta tarinaa
http://www.ukgser.com/forums/showthread ... &highlight

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

Pekkavee kirjoitti:
saariju kirjoitti:Ei tarvi mitään tietokoneella muuttaa. Motronic 2.2 sisältää
erilaisia valmiita ohjelmia, joista voi valita valoreleen näköistä
mutikkaa (=CCP) vaihtamalla eri ohjelman.
Ei siihen kokeiluun tarvitse edes noita mutikoita. Kokeilun voi tehdä hyppylangalla tai kahdella.
Tuollakin on asiasta tarinaa
http://www.ukgser.com/forums/showthread ... &highlight

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Eipä tuo oikein hyvin asiaa selvittänyt :(
Olisko tällä sivulla samasta asiasta kyse?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=189972
Tuolla sivulla 3 on taulukko noista pinneistä.

Kun tietäisi nyt miten -97 R1100RT:ssä pitäisi nuo kytkennät tehdä ja mikä on vaikutus yhdessä noiden GS:n imuputkien kanssa.
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

saariju kirjoitti:Terve Pate.
Olen nämä kyseiset imuputket jo omaani vaihtanut
Imuputket tilasin Motopinsiltä.
Softakartaksi valitsin 30,87,87A, joka on samanvuotisessa
USA- ja Europa-mallin 1100 gessussa.
En ole vaan päässyt vielä suorittamaan testiajoa, lumi-
tilanteesta johtuen.
Tarkoittaako tuo 30,87,87a että kyseiset navat yhdistetään tuolla releen näköisessä rasiassa?
Onko sinun pyörässä katalysaattori? Ilman katalysaattoria ilmeisesti 30,87a kytkentä?
Edit: Itse itselleni vastaan.Sivulla kaksi, tuolla samalla sivulla jonka linkin laitoin, on kuvattu noita kytkentöjä.
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Terve.
Otin kuvan, jossa näkyy abikoilla tehty jumpperi, joka
on kytketty 30,87,87A napoihin.
Releen pohjassa on merkittynä nämä numerot, että
mikä napa on mikä.
Kuvassa näkyvä sininen rele on oma tekemäni, jossa
sisäisesti yhdistetty navat 30,87,87A.
Kuvassa näkyvä keltainen rele on taas se BMW alkuperäinen
30,87 "rele".
Huomioi, että "releen" vaihdon jälkeen pitää Motronicin
sulake (viides sulake) irroittaa vähäksi aikaa (n. 10s), jotta
uusi softa tulisi käyttöön.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

Kiitos tiedoista Jukka
Laita heti tietoa kun pääset kokeilemaan tehon muutoksia.
Onko tarkoituksesi jo nyt talvella kokeilla?
Avatar
Ikkala
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Marras 2007 21:41
Paikkakunta: Nurmo/Alavus

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Ikkala »

Vaihdoin joskus vm -96 rt:n vakioiden tilalle noi gessun imuputket. Softan pidin vakiona. Jo pelkällä tällä muutoksella RT:stä tuli ihan ajettava pyörä. "Virityksen" hinta/hyöty on tosiaankin kohdallaan. Suosittelen.
raikka66
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Kesä 2008 03:28
Moottoripyörän malli: K1200RS

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja raikka66 »

Softaa ei ole tullut kokeiltua mutta tuota gs modia kyllä.laitoin edelliseen -98 1100 rt:hen nuo gessun imu putket ja vaikutuksen kyllä huomasi,jaksaa 5 vaihteella 80-100 nopeuksilla lähteä ohituksiin paljon paremmin.Tuo taitaa pudottaa huipputehoa pari heppaa mutta tuo alhaalle ja keskelle vääntöä lisää,eipähän noita rt:tä yleensä rajoittajaan kiihdytyksissä vedetä. Suosittelen:::.
Raikka
K1200RS
HUSGVARNA TE 310
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Kiitos Raikka ja Ikkala noista käyttökokemustiedoista!
Nyt ei tarvi enää pohtia imuputkien toimivuutta.
Voin rauhassa laittaa katteet paikoilleen talven aikana.
Eri softien testailu on sitten helppo homma.
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Eikös R1100 R:ssä ole samat imuputket kuin Gessussa? Jos on, niin sitten niitä on pari myytävänäkin. Ja muutakin osaa vielä löytyy R:ään.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
raikka66
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Kesä 2008 03:28
Moottoripyörän malli: K1200RS

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja raikka66 »

Mun mielestä 1100r mallissa on samat imu putket kuin gessussa. Ne erottaa toisistaan kyllä aika hyvin,rt:n imuputket on päällipuolelta tasapaksut kun taas gessun putket kaventuu selkeästi keskiosalta.
Raikka
K1200RS
HUSGVARNA TE 310
Vastaa Viestiin