saariju kirjoitti:Terve.
Otin kuvan, jossa näkyy abikoilla tehty jumpperi, joka
on kytketty 30,87,87A napoihin.
Releen pohjassa on merkittynä nämä numerot, että
mikä napa on mikä.
Kuvassa näkyvä sininen rele on oma tekemäni, jossa
sisäisesti yhdistetty navat 30,87,87A.
Kuvassa näkyvä keltainen rele on taas se BMW alkuperäinen
30,87 "rele".
Huomioi, että "releen" vaihdon jälkeen pitää Motronicin
sulake (viides sulake) irroittaa vähäksi aikaa (n. 10s), jotta
uusi softa tulisi käyttöön.
Minulla on R1100RT -99 katalysaattorilla. Kokeilin kaikki vaihtoehdot ja tulos: BMW "rele" pois eikä mitään tilalle, joten nyt on käytössä softan moodi Stage 2: rajoitin 8100k/min.
Muutos uskomaton, ennen nyki tasakaasulla n.2500-3500 k/m eikä oikein vastannut kaasun kääntöön alle 3800 k/min. Nykiminen tasakaasulla loppui kokonaan ja kaasun voi avata alkaen 2500 k/m ja vetää mukisematta rajoittimeen.
Kulutus putosi n. 0,2-0,3 dl/100 km. Kölnin messureissulla kolmella laukulla ja täydellä matkavarustuksella korkealla lasilla puolivälin asennossa istuessa huiput gepsillä mitattuna 209 km/h, joten tuntuisi olevan softa kohdallaan
T:Kulkuri