1100 GS imuputket 1100 RT:een

R-sarjan pyörät
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

raikka66 kirjoitti:Mun mielestä 1100r mallissa on samat imu putket kuin gessussa. Ne erottaa toisistaan kyllä aika hyvin,rt:n imuputket on päällipuolelta tasapaksut kun taas gessun putket kaventuu selkeästi keskiosalta.
Samat ovat.Tarkistin varaosanumeroilla.
Lähetin jo Ismolle kyselyn noista putkista.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

raikka66 kirjoitti:Mun mielestä 1100r mallissa on samat imu putket kuin gessussa.
No onhan ne samat. Tuotenumero 13711341415
Tuolta BMW MAX sivuilta voi asian tarkistaa tuolla tuotenumerolla.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Tervehdys Pekka.
Minä olen tarkoittanut läppärungon ja ilmanputsarin välissä olevia imuputkia,
jotka GS:ssä ja R:ssä ovat vas. 13711341405 ja oik. 13711341406.
RT:ssä kyseinen imuputki on 13711341210. Sama imuputki käy molemmille
puolille.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

saariju kirjoitti:Tervehdys Pekka.
Minä olen tarkoittanut läppärungon ja ilmanputsarin välissä olevia imuputkia,
jotka GS:ssä ja R:ssä ovat vas. 13711341405 ja oik. 13711341406.
RT:ssä kyseinen imuputki on 13711341210. Sama imuputki käy molemmille
puolille.
Sorry, mun ajatusvirhe :oops: :oops: :oops:

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

saariju kirjoitti:Terve.
Otin kuvan, jossa näkyy abikoilla tehty jumpperi, joka
on kytketty 30,87,87A napoihin.
Releen pohjassa on merkittynä nämä numerot, että
mikä napa on mikä.
Kuvassa näkyvä sininen rele on oma tekemäni, jossa
sisäisesti yhdistetty navat 30,87,87A.
Kuvassa näkyvä keltainen rele on taas se BMW alkuperäinen
30,87 "rele".
Huomioi, että "releen" vaihdon jälkeen pitää Motronicin
sulake (viides sulake) irroittaa vähäksi aikaa (n. 10s), jotta
uusi softa tulisi käyttöön.
Minulla on R1100RT -99 katalysaattorilla. Kokeilin kaikki vaihtoehdot ja tulos: BMW "rele" pois eikä mitään tilalle, joten nyt on käytössä softan moodi Stage 2: rajoitin 8100k/min.
Muutos uskomaton, ennen nyki tasakaasulla n.2500-3500 k/m eikä oikein vastannut kaasun kääntöön alle 3800 k/min. Nykiminen tasakaasulla loppui kokonaan ja kaasun voi avata alkaen 2500 k/m ja vetää mukisematta rajoittimeen.
Kulutus putosi n. 0,2-0,3 dl/100 km. Kölnin messureissulla kolmella laukulla ja täydellä matkavarustuksella korkealla lasilla puolivälin asennossa istuessa huiput gepsillä mitattuna 209 km/h, joten tuntuisi olevan softa kohdallaan
T:Kulkuri
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Pate kirjoitti:
raikka66 kirjoitti:Lähetin jo Ismolle kyselyn noista putkista.
Ei ole kyselyä tullut..?
Vastaan kyllä tälläkin, saa samalla muutkin infoa...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

Ismo Vaara kirjoitti:
Pate kirjoitti:
raikka66 kirjoitti:Lähetin jo Ismolle kyselyn noista putkista.
Ei ole kyselyä tullut..?
Vastaan kyllä tälläkin, saa samalla muutkin infoa...
YV pitäisi olla täällä foorumilla.Käy lukemassa.
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Kulkuri kirjoitti:
saariju kirjoitti:Terve.
Otin kuvan, jossa näkyy abikoilla tehty jumpperi, joka
on kytketty 30,87,87A napoihin.
Releen pohjassa on merkittynä nämä numerot, että
mikä napa on mikä.
Kuvassa näkyvä sininen rele on oma tekemäni, jossa
sisäisesti yhdistetty navat 30,87,87A.
Kuvassa näkyvä keltainen rele on taas se BMW alkuperäinen
30,87 "rele".
Huomioi, että "releen" vaihdon jälkeen pitää Motronicin
sulake (viides sulake) irroittaa vähäksi aikaa (n. 10s), jotta
uusi softa tulisi käyttöön.
Minulla on R1100RT -99 katalysaattorilla. Kokeilin kaikki vaihtoehdot ja tulos: BMW "rele" pois eikä mitään tilalle, joten nyt on käytössä softan moodi Stage 2: rajoitin 8100k/min.
Muutos uskomaton, ennen nyki tasakaasulla n.2500-3500 k/m eikä oikein vastannut kaasun kääntöön alle 3800 k/min. Nykiminen tasakaasulla loppui kokonaan ja kaasun voi avata alkaen 2500 k/m ja vetää mukisematta rajoittimeen.
Kulutus putosi n. 0,2-0,3 dl/100 km. Kölnin messureissulla kolmella laukulla ja täydellä matkavarustuksella korkealla lasilla puolivälin asennossa istuessa huiput gepsillä mitattuna 209 km/h, joten tuntuisi olevan softa kohdallaan
T:Kulkuri
Terve Kulkuri.
Tuota vaihtoehtoa täytyykin kokeilla, eli ilman cat code plugia. Minkä kartan/ ohjeen mukaan
käytössä on stage 2?
Olisikohan tämä softa sopiva myös gessun imuputkien kanssa RT:lle?
Viimeksi muokannut saariju, 03 Tammi 2011 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pate »

saariju kirjoitti:
Kulkuri kirjoitti:
saariju kirjoitti:Terve.
Otin kuvan, jossa näkyy abikoilla tehty jumpperi, joka
on kytketty 30,87,87A napoihin.
Releen pohjassa on merkittynä nämä numerot, että
mikä napa on mikä.
Kuvassa näkyvä sininen rele on oma tekemäni, jossa
sisäisesti yhdistetty navat 30,87,87A.
Kuvassa näkyvä keltainen rele on taas se BMW alkuperäinen
30,87 "rele".
Huomioi, että "releen" vaihdon jälkeen pitää Motronicin
sulake (viides sulake) irroittaa vähäksi aikaa (n. 10s), jotta
uusi softa tulisi käyttöön.
Minulla on R1100RT -99 katalysaattorilla. Kokeilin kaikki vaihtoehdot ja tulos: BMW "rele" pois eikä mitään tilalle, joten nyt on käytössä softan moodi Stage 2: rajoitin 8100k/min.
Muutos uskomaton, ennen nyki tasakaasulla n.2500-3500 k/m eikä oikein vastannut kaasun kääntöön alle 3800 k/min. Nykiminen tasakaasulla loppui kokonaan ja kaasun voi avata alkaen 2500 k/m ja vetää mukisematta rajoittimeen.
Kulutus putosi n. 0,2-0,3 dl/100 km. Kölnin messureissulla kolmella laukulla ja täydellä matkavarustuksella korkealla lasilla puolivälin asennossa istuessa huiput gepsillä mitattuna 209 km/h, joten tuntuisi olevan softa kohdallaan
T:Kulkuri
Terve Kulkuri.
Tuota vaihtoehtoa täytyykin kokeilla, eli ilman cad code plugia. Minkä kartan/ ohjeen mukaan
käytössä on stage 2?
Olisikohan tämä softa sopiva myös gessun imuputkien kanssa RT:lle?
Allaolevassa linkissä sivulla 2 on kuvattu nuo vaihtoehdot
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=189972

Käsittääkseni tuo Stage 2 on tarkoitettu pyörään jossa ei ole katalysaattoria ja johon on asennettu joku muu kuin alkuperäinen pakoputki.
Korjatkoon joku jos olen väärin ymmärtänyt.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Pate kirjoitti:Allaolevassa linkissä sivulla 2 on kuvattu nuo vaihtoehdot
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=189972
Hyvä linkki. Kiitos.
Noita eri vaihtoehtoja voi kokeilla ihan turvallisesti.
Mikään vaihtoehto ei riko mitään.
Pyörän kulku vaan muuttuu ja se pitää tuntea perseellään.

Jos kuvat ei näy niin sinne pitää rekisteröityä sisään.
Se onnistuu helposti.
Toi Stage 3 rikastaa seosta. Se voi auttaa nykimiseen ( surging)

Höh, toi kuva sivulla 2 olikin aika sekava. Siellä oli kaksi stage 3.
Se eka kytkentä 30-87a rikastaa sitä seosta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

saariju kirjoitti:
Kulkuri kirjoitti:
saariju kirjoitti:Terve.
Otin kuvan, jossa näkyy abikoilla tehty jumpperi, joka
on kytketty 30,87,87A napoihin.
Releen pohjassa on merkittynä nämä numerot, että
mikä napa on mikä.
Kuvassa näkyvä sininen rele on oma tekemäni, jossa
sisäisesti yhdistetty navat 30,87,87A.
Kuvassa näkyvä keltainen rele on taas se BMW alkuperäinen
30,87 "rele".
Huomioi, että "releen" vaihdon jälkeen pitää Motronicin
sulake (viides sulake) irroittaa vähäksi aikaa (n. 10s), jotta
uusi softa tulisi käyttöön.
Minulla on R1100RT -99 katalysaattorilla. Kokeilin kaikki vaihtoehdot ja tulos: BMW "rele" pois eikä mitään tilalle, joten nyt on käytössä softan moodi Stage 2: rajoitin 8100k/min.
Muutos uskomaton, ennen nyki tasakaasulla n.2500-3500 k/m eikä oikein vastannut kaasun kääntöön alle 3800 k/min. Nykiminen tasakaasulla loppui kokonaan ja kaasun voi avata alkaen 2500 k/m ja vetää mukisematta rajoittimeen.
Kulutus putosi n. 0,2-0,3 dl/100 km. Kölnin messureissulla kolmella laukulla ja täydellä matkavarustuksella korkealla lasilla puolivälin asennossa istuessa huiput gepsillä mitattuna 209 km/h, joten tuntuisi olevan softa kohdallaan
T:Kulkuri
Terve Kulkuri.
Tuota vaihtoehtoa täytyykin kokeilla, eli ilman cat code plugia. Minkä kartan/ ohjeen mukaan
käytössä on stage 2?
Olisikohan tämä softa sopiva myös gessun imuputkien kanssa RT:lle?
Ostin pyörän syksyllä -2006 Saksasta ja sen mukana tuli nivaska papereita, kuin myös myyjän suositus kyseisestä toimenpiteestä. Jos oikein ymmärrän ohjeet niin Stage 2 tässä pyörässä tarkoittaa tarvikevaimentajaa ja ei kattia.
Pyörään en tehnyt muita muutoksia kuin tuon "releen" poiston. On katti, alkuperäinen vaimennin eikä imuputkia ole vaihdettu.
Papereista ei selvinnyt onko pyörän ECU tehtaan arvoissa, vai mahdollisesti modattu. Silmämääräisesti arvioiden sitä ei olisi avattu. (Ei havaittavia avaamisjälkiä)
Mutta joka tapauksessa toimii loistavasti, ainakaan minun ajotavallani ei tarvetta enempään.
T:Kulkuri
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja saariju »

Mikähän tuon stage 2:n vaikutus on kattiin, jos se on tarkoitettu katittomalle pyörälle?
(Taitaa tämä keskustelu edetä ameriikan poikien malliin. Keskustelijamäärä lisääntyy ja
samalla lisääntyy erilaiset kokoonpanot ja kokemukset. Siitä sitten vaan arpoo itselleen
sopivan. Vaihtoehtoja löytyy).
-Jukka-
R1100RT
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

saariju kirjoitti:Mikähän tuon stage 2:n vaikutus on kattiin, jos se on tarkoitettu katittomalle pyörälle?
(Taitaa tämä keskustelu edetä ameriikan poikien malliin. Keskustelijamäärä lisääntyy ja
samalla lisääntyy erilaiset kokoonpanot ja kokemukset. Siitä sitten vaan arpoo itselleen
sopivan. Vaihtoehtoja löytyy).
Olen nyt ajanut 57000 km operaation jälkeen, enkä ole huomannut mitään negatiivista. Katin puhdistustulosta en ole mitannut ennen enkä jälkeen operaation. Eikä se suoraan sanoen kiinnostakkaan pätkän vertaa,koska moottori toimii niinkuin sen kuuluukin minun mielestäni toimia.
t:Kulkuri
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kulkuri kirjoitti: Olen nyt ajanut 57000 km operaation jälkeen, enkä ole huomannut mitään negatiivista. Katin puhdistustulosta en ole mitannut ennen enkä jälkeen operaation. Eikä se suoraan sanoen kiinnostakkaan pätkän vertaa,koska moottori toimii niinkuin sen kuuluukin minun mielestäni toimia.
t:Kulkuri
Olen samaa mieltä Kulkurin kanssa.
Ei siitä katista kannata niin kauheasti välittää, jos pyörä kulkee kerran hyvin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: 1100 GS imuputket 1100 RT:een

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Putket myyty.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin