K1100RS -96

K-sarjan pyörät
Avatar
Jonni
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2006 22:43
Moottoripyörän malli: K1100RS
Paikkakunta: Pori

K1100RS -96

Viesti Kirjoittaja Jonni »

Onko kellään kokemusta ohjaustangon korotuksesta K1100 RS pyörässä?

Haluaisin ajoasennon muutaman sentin pystymmäksi. Tarvitaanko johtojen / jarruletkun uusimista?

Onko kellään vinkkejä mistä sopivia korotuspaloja saisi. En kuitenkaan haluaisi menettää ohjaustangon "pehmeätä" kiinnitystä, pidän siitä.

Jonni
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Jortoja ei tarvitse pidentää, "ylimääräiset" on nippusiteillä mutkalla tankin alla. Jarruletkun ja vaijereiden pituuden riittävyys riippuu korotustarpeesta.
Korotuspaloja löytyy mm.: www.wuedo.de
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Minulla on K 100 RS 16v, vaihdoin alkuperäisen tilalle K 75 tangon, kaapelit ja vaijerit riitti hyvin ja jarruletku juuri ja juuri. Ajoasento pitkillä matkoilla tuli huonoselkäiselle huomattavasti paremmaksi. En tiedä onko mitoitus K 1100 sama.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mitoitus on sama noissa neliventtiilimalleissa.
Avatar
Jonni
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2006 22:43
Moottoripyörän malli: K1100RS
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jonni »

Ostin ohjaustangon korotussarjan Tokimotosta (hinta n. satanen). Sarja nostaa tankoa 45 mm ja sillä saa tankoa taaksepäin n. 25 mm. Asennus oli sinänsä helppo. Jarruletku tuntui kuitenkin sen verran kireältä, että vaihdoin tilalle 130 cm pitkän teräspunosletkun jonka toisen pään laitoin ABS II:n päähän ja toisen kahvaan. Käytin liittiminä banjoliittimiä molemmissa päissä. Jätin vanhan kuparisen jarruputken ja kumiletkun paikalleen (suojasin päät), jos joskus haluan palauttaa tangon alkuperäiseen asentoon. Ainoa pieni ongelma oli virtalukko. Se jäi alas ja piiloon. Leikkasin ohjaustangon päällä olevaan muoviin kolon etureunaan ja siirsin virtalukon pyöreän muoviläpyskän (se jossa lukee start off yms) lukkoon takaisin. Peitemuovin kiinnitys vaati pari kulmarautaa ja vähän virittelyä.

Ajoasento parani selvästi (minun 50 vuotiaalle selälleni) ja pyörä tuntuu aina vaan paremmalta!
Vastaa Viestiin