1970 r50/5 sytytysennakko.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 06 Tammi 2011 20:15
- Moottoripyörän malli: r50/5
- Paikkakunta: urjala
1970 r50/5 sytytysennakko.
Nyt on ihmetyksen aiheena kun koetin kynällä laittaa sytytyksen kohdilleen (s):sän päällä olevaan viivaan, niin ajoitus lampulla käydessä katsottuna se menee selvästi liian aikaselle.
ennakon säätimen jouset ja katkojan kärjet ovat uudet. mikäs tuon voisi aiheuttaa vai onko tosiaan noin että koetin lampulla ei sytytystä tästä saa ihan kohdalleen?
ennakon säätimen jouset ja katkojan kärjet ovat uudet. mikäs tuon voisi aiheuttaa vai onko tosiaan noin että koetin lampulla ei sytytystä tästä saa ihan kohdalleen?
BMW R50/5 1970
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
Meneekö myös strobolla säädetty sytytys myös sitten vastaavasti sähkökynällä myöhäiselle? Ja toimiiko ennakonsäädin normaalisti eri kierroksilla? Onko kärkiväli oikea?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20 Maalis 2008 21:58
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
Et varmaan tee näin mutta kysyn kuitenkin: Pyöritätkö kynällä säätäessä ja säätökohtaa hakiessasi konetta vain käyntisuuntaan eli edestäpäin katsoen myötäpäivään? Et ota pakkia kun merkki meni ohi ja säädä siihen?
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 06 Tammi 2011 20:15
- Moottoripyörän malli: r50/5
- Paikkakunta: urjala
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
kokeiltu on kynän kanssa myötä päivään ja vasta päivään tulee aina samaan kohtaan.
kärkiväli on oikea eli 0,35-0,40.
stropolla kun sääättää niin kynällä katsottuna on tosiaa myöhäsellä.
Eilen päädyin kuitenkin säätämään sytytyksen stropolla kohdilleen ja käynti on tuolloin hyvän kuuloinen ja (f) merkki tulee kohdille noin 3200 r/min kohdilla joten tuo tuntuisi olevan aikas lähellä oikeaa.
kierroslukumittari tosin pyörässäni ei ole ihan viimeiseen päälle tarkka, että on todellisuudessa merkki tulee noin kolmen tuhannen tietämissä.
kärkiväli on oikea eli 0,35-0,40.
stropolla kun sääättää niin kynällä katsottuna on tosiaa myöhäsellä.
Eilen päädyin kuitenkin säätämään sytytyksen stropolla kohdilleen ja käynti on tuolloin hyvän kuuloinen ja (f) merkki tulee kohdille noin 3200 r/min kohdilla joten tuo tuntuisi olevan aikas lähellä oikeaa.
kierroslukumittari tosin pyörässäni ei ole ihan viimeiseen päälle tarkka, että on todellisuudessa merkki tulee noin kolmen tuhannen tietämissä.
BMW R50/5 1970
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
Kun syttymerkit on kampiakselilla ja kärjet nokka-akselilla, ei voi suositella säätämistä vastoin pyörimissuuntaa. Näin siksi, että nokkaketjun välys tulee silloin väärälle puolelle.antti.hakamaa kirjoitti:kokeiltu on kynän kanssa myötä päivään ja vasta päivään tulee aina samaan kohtaan.
Ainoa mahdollisuus on, että vauhtipyöräsi pultit on löystyneet ja pulttien reijät väljistyneet. Tämä on joskus aiheuttanut ongelmia, koska pultteja vahvistettiin, kahteenkin otteeseen, myöhemmin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 06 Tammi 2011 20:15
- Moottoripyörän malli: r50/5
- Paikkakunta: urjala
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
kiitos vinkistä. täytyykin vauhtipyörän kiiinnitys tutkia onko kunnossa.
BMW R50/5 1970
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
Jos irroitat vauhtipyörän, muista että pultit ovat kertakäyttöisiä "venytyspultteja". Kytkintä purkaessa merkitse osien asennot, ettei tasapainotus kärsi. Tarkasta samalla myös öljypumpunkannenpulttien kireys, niillä kun on tapana löystyä myös.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
Tuli tässä mieleen, kun teidän juttuja luki niin mistäs toi s merkki tulee.
Saksaa kun en kovin osaa, niin muistaakseni sytytys on jotain Zundung tai jotain.
Pekka
Saksaa kun en kovin osaa, niin muistaakseni sytytys on jotain Zundung tai jotain.
Pekka
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
Schwungradmarke, joka härmäksi tarkoittaa vauhtipyöränmerkkiä, tai siis ajoitusmerkkiä vauhtipyörällä.Pekkavee kirjoitti:Tuli tässä mieleen, kun teidän juttuja luki niin mistäs toi s merkki tulee.
Saksaa kun en kovin osaa, niin muistaakseni sytytys on jotain Zundung tai jotain.
Pekka
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: 1970 r50/5 sytytysennakko.
"Tyhjäkäyntikierroksilla tulee vauhtipyörämerkintä (Schwungradmarkierung) "S"( Spätzündung ) näkyä keskellä tarkastusaukkoa".(Vapaasti G/Sn käsikirjasta käänn.) "spät" on "myöhäinen,myöhään" ja "zündung" niinkuin Pekka jo totesi "sytytys".Ismo Vaara kirjoitti:Schwungradmarke, joka härmäksi tarkoittaa vauhtipyöränmerkkiä, tai siis ajoitusmerkkiä vauhtipyörällä.Pekkavee kirjoitti:Tuli tässä mieleen, kun teidän juttuja luki niin mistäs toi s merkki tulee.
Saksaa kun en kovin osaa, niin muistaakseni sytytys on jotain Zundung tai jotain.
Pekka