K pyörän kolinat...

K-sarjan pyörät
jiivee
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Helmi 2006 12:17

K pyörän kolinat...

Viesti Kirjoittaja jiivee »

kertokaapa tartteeko 1200 LT:n pyöriä kuin kupla folkkari???? Käytin pyörän lambda mittauksissa ja virratkin käytiin läpi mutta kaiken pitäs olla OK !!! Ei oo kokemusta bemareista mutta korvaan ottaa epätasanen käynti.... :? Samoin vaihteiston ja perän kolahtelut arveluttaa... kuuluuko asiaan???? metrejä mittarissa vasta alle parikymmentä tuhatta... :?:
pellipappa
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Huhti 2006 12:09

Viesti Kirjoittaja pellipappa »

Kyllä Bemarin vaihteisto kolisee ja löytyy välivapaatkin, ilmeisesti edelleen. Ominaisuus periytyy ainaski 80 luvulta saakka, mutta kestää käyttöä.
vihaan salasanoja
Viestit: 31
Liittynyt: 28 Helmi 2006 20:10

Viesti Kirjoittaja vihaan salasanoja »

pellipappa kirjoitti:Kyllä Bemarin vaihteisto kolisee ja löytyy välivapaatkin, ilmeisesti edelleen. Ominaisuus periytyy ainaski 80 luvulta saakka, mutta kestää käyttöä.
kokeile 80W 140 hypoidiöljyä lisättynä ti tarvikkeen myymällä venäläisvalmisteisella avaruusteknologiaan perustuvalla vaihteistoöljyn lisäaineella. Vaikutus on tyrmistyttävä. Vaihteisto toimii kuin japanilaisessa.

åke
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: K pyörän kolinat...

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

jiivee kirjoitti:kertokaapa tartteeko 1200 LT:n pyöriä kuin kupla folkkari???? Käytin pyörän lambda mittauksissa ja virratkin käytiin läpi mutta kaiken pitäs olla OK !!! Ei oo kokemusta bemareista mutta korvaan ottaa epätasanen käynti.... :? Samoin vaihteiston ja perän kolahtelut arveluttaa... kuuluuko asiaan???? metrejä mittarissa vasta alle parikymmentä tuhatta... :?:
Taitaa se kolina kuulua tosiaan asiaan. Itse en sitä ole enää pannut merkille kun ajelen Finfonicin tulpat korvissa ja pakoputkikin vaihtui Remukseen, joka ääni taas peittää nuo pienemmät helinät ja kolinat. :D
Ja tyhjäkäyntihän on myös K-moottorille pahasta, ajoon vaan heti kun saat sen käyntiin....

t. pozo
jiivee
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Helmi 2006 12:17

vielä kolinoista....

Viesti Kirjoittaja jiivee »

vihaan salasanoja kirjoitti:
pellipappa kirjoitti:Kyllä Bemarin vaihteisto kolisee ja löytyy välivapaatkin, ilmeisesti edelleen. Ominaisuus periytyy ainaski 80 luvulta saakka, mutta kestää käyttöä.
kokeile 80W 140 hypoidiöljyä lisättynä ti tarvikkeen myymällä venäläisvalmisteisella avaruusteknologiaan perustuvalla vaihteistoöljyn lisäaineella. Vaikutus on tyrmistyttävä. Vaihteisto toimii kuin japanilaisessa.

åke

Kertokaapa hiukan K pyörän anatomiasta.... eli 1200 LT !!! Onko kytkin laatikon vai moottorin puolella vai ihan kuiva sellanen???? Jutuista ja öljysuosituksista päätellen ei varmaan ainakaan moottoriöljyn kanssa tekemisissä???? Tolla 80W 140 öljyllä lodju toimii kuin ajatus mutta se lisäaineistus arveluttaa....neuvokaa minua hölmöä!!!! :shock:
Petri Vinberg
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Helmi 2006 12:29

K pyörän kolinat

Viesti Kirjoittaja Petri Vinberg »

Kyllä pitää paikkansa, että " k " pyörä kolisee.
Mutta kuten tällä palstalla on neuvottu, vaihda öljy 85 W 140 gl 5 tyyppiin
sekä lisää joukkoon Xr 1 lisäainetta.
(siis tarkennus, vaihteistoon ja perään)
Lisä aine ei ole venäjän avaruusteknologian vaan jenkkilästä ( N A S A )
Mistä saa? Öljyä pienissä erissä Bel- Ray 1 litra
Xr 1 lisäainetta ainakin Motonet myy n.30eur. hintaan 250 ml pullo, riittä ainakin 6 vuodeksi, litraan anostellaan 30.ml :wink:
Oma 16 valve ainakin hiljeni samoin kuin vanha r 75/5
Huomatkaa ajoissa jos vaihteistoöljy on metallinhohtoista niin ajot seis ja kättä syvälle taskuun, on nimittäin vaihteisto remontin aika.
Hyvää kesää Satakunnasta
Vastaa Viestiin