jatketaan täällä LT-foorumilla kun nää jutut näyttää olevan niin kovasti LT-spesifisiä, josko joku muukin LoTjakuski ne täältä äkkäisi...
Joo, ne apurungot on toki tulleet ja tänään jo jopa sain projektin aloitetuksi. Etsin tarvikkeita ja leikkelin vähän rautaa sieltä ja täältä...Saattaapa tässä tammikuun aikana jopa valmistuakin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Siihen käsinojien peiliongelmaan ( ja LT:n huonoon peilitilanteeseen yleisemminkin) löytyy hyvä apu Bemarikaupasta. Hankit sieltä K 1200 RS:n ovaalit peilit, joille löytyy valmiit kiinnikkeet siitä LT:n stongasta. Nuo on ihan eri tason kapineet kuin ne LT:n omat turhan kaukana ja aika pahat kuolleet kulmat jättävät peilit. Ei värise, ei vapise...
Siinä LT:n CD-vaihtajan kaapelissa on yhdessä karvassa (olikohan sinipunainen) jatkuva 12 V. Vaikka iPodia ei ladatakaan, niin tuo NeoProlink syö sähköä joka tapauksessa. Muistaakseni omani oli jopa hieman lämmin pyörän seistessä, joten se tuon akun kuivattaa.
Hoito on seuraava: Kun olet varmistanut, että tuo jatkuva sähkö tulee siihen sinipunaiseen karvaan, napsaiset sen poikki ja eristät sen pyörän puoleisen pään, jottei se pääse räpsymään mihinkään ja polttamaan sulaketta. Sitten otat uuden syötön sille NeoProLinkille menevään (sinipunaiseen?) johtoon esimerkiksi takapenkin lämmityksen syötöstä. Löytyy sieltä takapenkin alta olevasta liittimestä. Väriä en muista mutta siellä on yksi johto, jolle tulee sähkö virtalukon kautta. Tästä kun otat NeoProlinkin syötön, niin loppuu akun kuivattaminen.
Sitä sun takajoustasi saattaa vaivata säätöyksikön öljynvähyys. Testaa se näin:
- pyörä keskituelle
- säädä esijännityksen säätöpyörä kokonaan "auki" (siis esijännitys nollille)
- aloita kiristää pyörää "kliksaus" kerrallaan (sikäli kuin säätöpyöräsi vielä kliksahtaa, kaikki ei sitä vanhemmiten tee)
- jos noita kliksahduksia tuntuu enemmän kuin neljä tai viisi ennekuin säätöpyörässä alkaa tuntua selvä hydrauliöljyn aiheuttama vastus, tarvitsee yksikkö lisää öljyä.
Tuossa simppelit ohjeet: http://picasaweb.google.com/pozoizquier ... ADADJUSTER#
Koska öljyä ei mene kuin muutama millilitra, ei öljyn laadulla käsittääkseni ole kauhean suurta merkitystä. Jos saat käsiisi hydrauliöljyä niin aina parempi. (Täältä saat kyllä sitten jos jaksat odotella...)
Ja jos / kun ne jouset sitten joskus oikeasti menee vaihtoon, niin Öhlinsit sitten kyllä muuttaa pyöräsi käytöksen ja pohjaamiset ynnä muukin lulluaminen loppuu tykkänään.Ne on jossain 1500 - 1600 euroa pari eli aika hinnakkaat, mutta siitä huolimatta älä nyt ainakaan enää orkkisShowia mene ostamaan...
t. pozo