Kävin tossa lyhkäsellä koeajolla kun viimein sain isäpapan bemarin kasaan (kahden vuoden pakerrus maalauksineen ja muine pikku fiksauksineen). Ryyppy päälle ja hienosti starttas. Jätin lämpeemään ja vedin kypärän kuuppaan ja matkaan. Ajelin bout vajaan kilsan (yhteensä lämpes varmaan 1-2min) ja aloin ajossa pudottaan ryyppyä pienemmälle niin kone otti nokkiinsa ja sammu. Ohjasin sivukaistalle ja starttasin, ei vastetta. Laitoin ryypyn päälle kokonaan, starttasin ja lähti käyntiin, mutta kävi kovin vaivaisesti ja ei suostunut vastaamaan kaasuun ollenkaan vaan sammu heti kun kaasua anto. Uusi starttaus ryypyn kanssa ja pudotin ryyppyä pois niin paljon kunnes kävi tosi köhäsesti ja yritin antaa kaasua josko ottas nyt kierroksia. Ei onnaa vaan sammuu uudelleen. Samanlaista sytköttelyä ja taistelua bout 2-3 min ja kokeilin, notta molemmat mukit oli melko kuumat. Siis kädellä pysty hipasemaan, ei pitelemään. Mietin muutaman hetken, mikä maksaa ja ajattelin syntyjä syviä minuutin verran.
Uusi starttaus täydellä ryypyllä ja lähti taas röpöttäen käyntiin. Vähensin vähän ryyppyä ja käynti kuullosti nätimmältä niin uskalsin kokeilla kaasua. Otti reilut 2000 kiekkaa, niin äkkiä vaihde silmään josko pääsis kotio. Semmoset parikytä metriä ja taas sammu. No, aattelin kun kaunis kevätpäivä, että lykimpä lähemmäs kotia. Reippaasti eteenpäin ja pyörä ei mihinkään. No tämä johtu siitä, että stongaan tuuppaamani kypärä paino käsijarrua. Meinas jo ensimmäisillä metreillä tuskanhiki pukata, notta onko tää näin raskasta. Otin kypärän toiseen paikkaan ja helpostihan toi suju. Lykin mopua melkein koko matkan kotio, mutta sitten tuli niin jyrkkä mäki, että loppu pojasta puhti. Päätin kokeilla starttia uudelleen ja avot. Käynnisty ryyppy päällä hienosti. Heti ryyppyä pienemmälle pienellä kaasun avituksella ja hienosti sai ryypyn pois. Ykkönen silmään ja loppumatka kotio.
Ensin tossa välietapilla kun aattelin syntyjä syviä, että tulpat kastuu, mutta ei se oikein kuullosta luotettavalta kun starttas uudelleen vaan ryyppy täysillä. Kaasareita en ole gauhiast koskaan pidellyt, enkä nytkään säätöjä ole muuttanut. Toisen bensahanaan jouduin vaihtamaan tiivisteet kun vuosi kaiken bensan suoraan ulos. Lisäksi vasen mukin kilkuttelee inan, jotta varmaan tuon venttiilin säätökin olisi ajankohtanen, mutta tuskin vaikuttaa noin paljoa. Kaasareiden sakkakupit (vai mitkä lienee) tyhjensin seisokin jäljiltä, ettei vanha bensakaan mitenkään enää voi vaikuttaa tai että olis roskia.
R75/6 ei tahdo pysyä käynnissä
Re: R75/6 ei tahdo pysyä käynnissä
Nii, tarkennuksia tähän vielä. Siis tankissa vain uutta bensaa (tankki käyny oiottavana ja maalattavana) kaasarit tosiaan tyhjensin sieltä sakkaluukusta (vai mikälie) ja tosiaan toiseen hanaan tehty uusi tiiviste samasta materiaalista mistä kannen tiiviste tehdään. Oisko mahdollisesti kaasarin kalvot ottanu nokkiinsa kun ovat olleet kuivana jonkin aikaa? Tai jokin muu osa kaasarissa ei tykkäis olla kuivana? Venttiilien säätö tosiaan on edessä, mutta en usko tuon vaikuttavan noin paljoa kun ei ihan älyttömästi vielä kilise.
Jatketaan tähän vielä. Kun toivon mukaan ens viikonloppuna ehdin venttiilin välykset katsomaan, niin tietäiskö joku löytyiskö netin syövereistä jostain hyvää ohjetta kaasareiden säätöön?
Jatketaan tähän vielä. Kun toivon mukaan ens viikonloppuna ehdin venttiilin välykset katsomaan, niin tietäiskö joku löytyiskö netin syövereistä jostain hyvää ohjetta kaasareiden säätöön?
Re: R75/6 ei tahdo pysyä käynnissä
Itse itselleni vastaten. Hämeenlinnassa Myllymaan Reijo antoi osviittaa mikä tuon huonon käynnin voisi aiheuttaa. Suositteli purkamaan molemmat kaasarit ja käyttämään ultraäänipesussa. Kokeillaanpas sitten sitä seuraavaksi.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R75/6 ei tahdo pysyä käynnissä
Tarkasta samalla, kun kerran kaasarit nippeleiksi laitat, että ne on vakiosäädöissä. Kasatessasi huolehdi ettei kaasarien osat mene ristiin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-