Missä vika?
Pyörittää hyvin, mutta ei anna kipinää eikä pa-pumppu saa ohjausjännitettä. (pumppu toimii hyppysähköllä ja uusi jännitesäädinkin on kokeiltu)
Mitään varoituksia ei näyttöön tule, ja muuten kaikki toimii loogisesti.
Pyörä on vm 2006. ja kilsoja 18tkm.
Minkä anturin vikatila voi tähän tehdä?
Alkaa omat kyvyt loppumaan, valistuneita arvauksia kuunnellaan mielellään.
1200 RT ei käynnisty.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16 Elo 2008 19:38
- Moottoripyörän malli: k1200lt
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Joku tappokatkaisijoista on jäänyt OFF-tilaan. Niitä voi olla esim. sivujalassa, kytkinkahvassa, vaihdelaatikossa, jne... Niin, tietysti sen perinteisen kaasukahvan vieressä olevan lisäksi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16 Elo 2008 19:38
- Moottoripyörän malli: k1200lt
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Olispa niin helppo vika. Silloin jos näin olisi, niin kone ei startti ei pyörittäisi. Nyt pyörittää.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Jos tuo elektroniikka TOIMISI aina niin kuin on suunniteltu.... tai olisi TOIMIMATTA niin kuin pitäisi.Baijerilainen kirjoitti:Olispa niin helppo vika. Silloin jos näin olisi, niin kone ei startti ei pyörittäisi. Nyt pyörittää.
Joskus ON/OFF-kytkin saattaa sulkea vain yhden piirin niistä kaikista, mitä sen pitäisi.
Muistuu mieleen vanhat K-mallit, joiden sytty ja ruisku sammuvat moottorijarrutuksessa. Joskus ruisku jää päälle syytäen bensaa pakosarjaan. Kun kipinät tulevat taas peliin kierrosten laskiessa alle 2500rpm, syttyy pakoputkiin mennyt bensa... KABOOM!!.. ja lieskat pakoputkesta.
Kuuluu Jetronicin "ominaisuuksiin", mutta tällä viikolla myös Motronic teki saman tempun!?
En osaa antamillasi tiedoilla olettaa enempää, sorry.
Edit: sulakkeet, releet, virtalukko? Kampiakselin nopeuden- ja asennontunnistin?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16 Elo 2008 19:38
- Moottoripyörän malli: k1200lt
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Irroitan sivujalan ja kytkinkahvan mikrokytkimen, jos vaikka auttaisi.
Sulakkeita tässä mallissa ei ole, ne on korvattu väylän ohjaamilla "elektronisilla" sulakkeilla, kuten bmw asian ilmaisee.
Onko tietoa millaisia arvoja tuossa asennontunnistimesta kuuluu olla? (ohm)
Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
Sulakkeita tässä mallissa ei ole, ne on korvattu väylän ohjaamilla "elektronisilla" sulakkeilla, kuten bmw asian ilmaisee.
Onko tietoa millaisia arvoja tuossa asennontunnistimesta kuuluu olla? (ohm)
Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Voihan siinä ainakin testata ruiskuaako bensaa ottamalla ruiskusuuttimen irti läppärungosta ja sitten starttaamalla.Baijerilainen kirjoitti: Voiko ruiskusuuttimen toiminnan jotenkin kotikonstein testata? (sähköisesti)
Pekka
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: 1200 RT ei käynnisty.
Ainakin vanhemmissa malleissa nuo mikrokytkimet toimivat niinpäin, että irroitettaessa täytyy piiri yhdistää(pyörän puolella) johdonpätkällä. Vain siten pystyy kytkimen ohittamaan.
Ruiskutussuuttimet voit testata irroittamalla ne. Tuskin molemmat menee vainaaksi samalla kellonlyömällä. Jos siis kumpikaan ei pelaa, vika on todennäköisesti muualla.
Tuo kampurantunnistin on siitä jännä vioittuessaan, että vaikka kipinää ja bensaa tulee, käyntiin ei lähde koska ajoitus on väärä. Kokemusta on. En tiedä muista, mutta F650 GS:ssä(1-syl) on purettava ja puhdistettava malli.
Ruiskutussuuttimet voit testata irroittamalla ne. Tuskin molemmat menee vainaaksi samalla kellonlyömällä. Jos siis kumpikaan ei pelaa, vika on todennäköisesti muualla.
Tuo kampurantunnistin on siitä jännä vioittuessaan, että vaikka kipinää ja bensaa tulee, käyntiin ei lähde koska ajoitus on väärä. Kokemusta on. En tiedä muista, mutta F650 GS:ssä(1-syl) on purettava ja puhdistettava malli.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-