ollka kirjoitti:En usko vian löytyvän suuttimista, savutus kertoo bensan tulosta mutta kipinän puutteesta.
Lähtisin seuraavaksi purkamaan tankkia pois päästäkseni ECU:n liittimiin kiinni. Moottorinohjaimen liittimissä riittää hapettuman aavistus aiheuttamaan häiriöitä. Sama pätee sytytyksen ohjaukseenkin. Eli liittimiä auki ja puhdistussprayta päälle ja takaisin kiinni.
ECU kiskottu irti ja pantu takas ja kiskottu irti ja pantu takas kertaa monta, väliin ohut ruiskautus kontaktispreitä. Ei auttanut.
Hassu vika kun muuttaa muotoaan ihan itteksijään. Tänään kävin kokeilemassa ja pyörähän lähti räyhäkkäästi kahdella sylinterillä, ... kunnes sammahti.
Pekkaveen kanssa tuumailtiin ja tuumittiin että joka tapauksessa savutukselle pitää tehdä jotain eli saada se loppumaan. Perinteisestihän mahdollisuuksia on mäntä/renkaat tai venttiilikoneisto (suojakumit). Oli se vika kumpi vaan tai molemmat, pitää vehjettä purkaa jonkun matkaa.
Mutta nyt on kannet ja sylinterit hivuteltu irti muusta moottoripyörästä. Kannet ja venttiilit on mustat ja karstaiset, samoin mäntien laet sekä sytytystulpat.
Männänrenkaat näyttävät olevan yhtä monena kappaleena kun ne on sinne aikanaan laitettu, eli katkonainen öljyrengas (kertaa kaksi) ei selitä julmettua savuttamista. Kansissa ei näkynyt mitään kummallista, ei myöskään männissä tai sylintereissä.
(Minun) Paras veikkaus tällä hetkellä on että molemmista kansista on samalla kertaa korkannut venttiilivarren kumi, kas kun molempien puolien sisukset ovat ihan saman näköiset eli yhtä mustat ja karstaiset.
Mikä sitten käynnin sotkee, onkin eri asia. Ainakaan se ei ole ruiskusuuttimet, ne kun on nyt tarkastettu ja kelpoisiksi havaittu.
Meneehän tämä kesä näinkin