kertokaapa te viisaat kuinka LTllä ja RTllä pärjää kuormattuna ja kuormaamattomana soratiellä?
tai sitten millaisen takapenkin voisi hankkia GSään niin että matkustaja viihtyisi kuten noissa edellisissä?
kommenteista kiittäen.
LT ja RT soretieominaisuudet
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31
Re: LT ja RT soretieominaisuudet
Me olemme ajaneet LT:llä kaksipäällä kalareissuja jopa metsäautoteillä. Mennään varovasti, ja mitään ongelmia ei ole, jos tien pinnoite on normaali hiekkatie tasoa, raiteista on yleensä irtosora pölissyt pois. Muutama pohjakosketus on saatu tulvan sortamia siltarumpuja ylitettäessä, onneksi ilman vaurioita, mutta niissä pitää olla tosi varovainen. Lotja pohjaa yllättävän helposti, jos joutuu pienellä vauhdilla ylittämään huonon kohdan. Silloin kyytiläinen kyllä vapaaehtoisesti kävelee huonon kohdan yli. Ajaminen ei ole hauskaa, jos tien pinta on sepeliä tai vielä pahempi 20-30 cm paksu kerros nyrkin kokoista louhosmursketta, silloin tuo möhkö rullailee ikävästi. Sellaisiin olosuhteisiin emme vapaaehtoisesti lähde, mutta joskus on pakosta joutunut, kun sopivassa työvaiheessa oleva tietyöalue on tullut reissussa vastaan.
Re: LT ja RT soretieominaisuudet
RT:n kanssa ei ole mitään ongelmia ajaa sorateillä olipa sitten kuormaa taikka ei. Gessua se ei tietenkään korvaa, mutta ei ole kertaakaan reittiä tarvinnut suunnitella uudelleen, kun päällyste on päättynyt. Jos RT:ssä on vielä ESA, niin on helppo pehmentää vaimennus 'comfort'-asentoon. Ei kun sekaan vaan!
-hessu-
Re: LT ja RT soretieominaisuudet
Samaa mieltä kuin Hessu: RT.llä (vm 2006) pärjää kyllä sorallakin, ainakin kun rauhallisesti ajelee. Renkaina minulla on Metzeler Roadtec Z6. Eturoiskeläpän jatkopala on hyvä lisä, hillitsee hieman koneelle tulevaa kivisadetta.
--------
--------
Re: LT ja RT soretieominaisuudet
kiitos hyvistä kommenteista.
-is
-is