Keltanokka kyselee K1200LT

K-sarjan pyörät
kaasila
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Kesä 2011 20:53
Moottoripyörän malli: K1200LT

Keltanokka kyselee K1200LT

Viesti Kirjoittaja kaasila »

Olen omistanut Bemarin yhden vuorokauden. Mukana saksankielinen manuaali. Muutama kysymys ennen kuin opiskelen enemmälti saksaa.

1. Saako jostain suomenkielisen version manuaalista?
2. Yritin kokeilla pakkia. En saanut syttymään edes mittaristoon R-valoa? Mielestäni tein ohjeen mukaan. Moottori käyntiin, vipu R-asentoon jne.
3. Kuuluuko sivuseisontatuen olla niin jäykkä? Vaatii aikalailla voimaa saattaa se oikeaan asentoon. Kaadoin tänään pyörän p-paikalla kun seis.tuki ei ollutkaan kunnolla alla. En saanut yksin ylös :( Kumipuskuri sivussa on hyvä!

Käyttökokemuksia. Ajelin 5 kesää Suzuki Intruder 1500:lla. Eli vaihdoin customista matkakameliin. Tämä tuntuu tietenki enemmän kahden matkapyörältä, vaikka kyllä Intikallakin ajeli matkaa. Polttoaineen kulutus tippui 1,5-2 ltr. Tehoja hiukan enemmän, vaikka iiinekselläkin ehti tarpeisiini. Miellyttävä kokemus on rivinelosen joustavuus v-twiniin verrattuna. Nautin tietysti varusteista, cruiseri, ajotietsikka. Vaihteet menevät päälle sivistyneesti :wink: :) Herrasmiehen kulkine kaiken kaikkiaan.
kaasila
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Kesä 2011 20:53
Moottoripyörän malli: K1200LT

Re: Keltanokka kyselee K1200LT

Viesti Kirjoittaja kaasila »

PAKKI LÖYTYI. Löytyihän se pakki kun menin käyttiksen ohjeen mukaan. Heräsi taas uusi ajatus; ilmeisesti bensiinilaatu 95/E10 käy? vm. on 2000.
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Keltanokka kyselee K1200LT

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Joo hyvä, että pakkikin lopulta löytyi! :D Vaatii siis myös sen starttinappulan painamisen, jotta aktivoituu...

Kyllä tuo etanolisotku käy bensaksi. Jenkeissähän tuota on ollut tarjolla jo vuosia, eikä sieltä mitään ihmeellistä ole kuulunut.

Muistelen, että manuskoja saa diileriltä (maksua vastaan) tai sitten joltain kolleegalta kopiotavaksi.

Sivutuki pitää olla hyvin voideltu! Ruiski sinne nivelpisteeseen jotain sopivaa sprayvoitelua. Ja aina kun jätät moposi sivutuelle, MUISTA JÄTTÄÄ YKKÖSVAIHDE PÄÄLLE. Sopivassa alaspäin vietossa lähtee nimittäin mieluusti rullailemaan kun sitä painoa kerran on...
Nyt kun se eka kupsautuskin on jo tehty, niin enempien välttämiseksi kannattaa muistaa pari juttua:

1) Se kaatuu herkimmin lähellä nollavauhtia. Varsinkin jos stonga on käännettynä.
2) Kun operoit LoTjaa parkkipaikoilla tms. hitaissa paikoissa, niin älä käytä etujarrua jos stonga on vähänkin vinossa. Tuosta se nimittäin ryhtyy erittäin helposti makuulle...
3) Jos se lähtee kaatumaan, niin anna sen mennä rauhassa kumolleen. Ankaralla vastaanvääntämisellä saat todennäköisimmin itsellesi välilevyn pullistuman tai jonkun muun revähdyksen. Ne sivupuskurit on tehty tuota makuuttamista varten.
4) Opeta repsikalle myös, että jos nollavauhdin kaato tapahtuu, niin repsikka sen kuin vain astuu rauhassa maahan sinne kaatuvalle puolelle eikä yritä pysytellä pyörän päällä. Siinä nimittäin voi jäädä nilkka mopon ja maan väliin...
5) Jos se sitten on kumminkin nurin, niin nosto tapahtuu siten, että menet pyörän viereen SELKÄ pyörään päin. Toisella kädellä sivulaukun kahvasta ja toisella kädellä stongasta kiinni. Persaus penkkiä vasten ja sitten työnnät pyörän pystyyn käyttäen reisilihaksiasi, et selkääsi ollenkaan. Varot tietysti, että et innoissasi puske pyörää yli toiselle puolle...Laita sivutuki valmiiksi ulos estämään tuo, jos pyörä sattuu huilaamaan oikealla kyljellään.

Ja sitten tärkein:

Nyt kiireesti ilmoittautumaan Euroopan suurimpaan LT-tapahtumaan, jossa tapaat kymmeniä kohtalotovereita ja saat pyörästäsi lisäoppia roppakaupalla!
http://www.bmwkltibmixof.com/

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
kaasila
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Kesä 2011 20:53
Moottoripyörän malli: K1200LT

Re: Keltanokka kyselee K1200LT

Viesti Kirjoittaja kaasila »

Kiitos vastauksista ja hyvistä opeista! Onhan tämä kuitenkin n. 70 kiloa painavampi kuin intikka oli ja fyysistä kokoakin hiukaksen enemmän.

Kyselen tuota manuaalia jostain, vaikka taidan pärjätä ilmankin. Alkaa jo tuo saksa hiukkasen taipumaan :wink:

Täytyypä voidella seisontatuen nivel.

Tarkistan kalenterin, huomasin eilen illalla tuon miitingin, kiitos vielä kerran!
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Keltanokka kyselee K1200LT

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Juu, se 70 kiloakin tuntuu tietysti ja erityisesti kun väittäisin lähes kaiken tuon painon olevan rutkasti ylempänä kuin entisessä pyörässäsi. Eli LoTja on todella "top heavy" vaikkapa Wingiin verrattuna kustomeista nyt puhumattakaan.
Asia vaatii hieman totuttelua. Omani kippasin neitsytmatkalla heti ekalla parkkipaikalla 50 km päässä kaupasta. Sen jälkeen pyörä on ollut nurin neljästi, mutta nyt jo viides kausi meneillään ilman kumoamisia. Mutta tämä onkin ihan eka pyöräni... :)

Jos sitten muuten alat reissun päällä ikävöidä sitä customin jalat edellä -ajoasentoa, niin multa löytyy pari settiä noita http://www.ccmotorcycles.com/jpegx.shtml
Jeesaa kummasti kun saa näin vanhemmiten jäykistyneitä niveliään oikoiseksi. Lisäki löytyy uusi sisäkassisarja, jollet semmoista saanut pyörän mukana ja jotain muutakin LT-tilpehööriä.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
kaasila
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Kesä 2011 20:53
Moottoripyörän malli: K1200LT

Re: Keltanokka kyselee K1200LT

Viesti Kirjoittaja kaasila »

pozo izquierdo kirjoitti:Juu, se 70 kiloakin tuntuu tietysti ja erityisesti kun väittäisin lähes kaiken tuon painon olevan rutkasti ylempänä kuin entisessä pyörässäsi. Eli LoTja on todella "top heavy" vaikkapa Wingiin verrattuna kustomeista nyt puhumattakaan.
Asia vaatii hieman totuttelua. Omani kippasin neitsytmatkalla heti ekalla parkkipaikalla 50 km päässä kaupasta. Sen jälkeen pyörä on ollut nurin neljästi, mutta nyt jo viides kausi meneillään ilman kumoamisia. Mutta tämä onkin ihan eka pyöräni... :)

Jos sitten muuten alat reissun päällä ikävöidä sitä customin jalat edellä -ajoasentoa, niin multa löytyy pari settiä noita http://www.ccmotorcycles.com/jpegx.shtml
Jeesaa kummasti kun saa näin vanhemmiten jäykistyneitä niveliään oikoiseksi. Lisäki löytyy uusi sisäkassisarja, jollet semmoista saanut pyörän mukana ja jotain muutakin LT-tilpehööriä.

t. pozo
:) Niinpä tosiaan, painopiste on ylempänä. Sussussa oli pa-tankki kuskin persauksen alla. Nyt muuten sivuseisontatuki toimii kuin ajatus. Muutama ruiskaus WD-monitoimiöljyä ja vot, alkoi nivel käymään liukkaaksi liikkeiltään.

Sama vika Rahikaisessa, eli kyllä polven kanssa on ongelmia. Olisi kiva oikaista oik. koipi turvallisesti, eli kunnon tuelle, eikä sen kumipuskurin päälle. Eli olen kiinnostunut siitä J-"XL" Peg Style tuesta. Pitäisi meikäläiselle olla siis tämä - Longer-Leg riders with height over 5'10" and an inseam greater than 30"- malli. Jos sulla tosiaan on sellainen, niin tehdään vaan kauppaa. Samoin siitä sisälaukkusarjasta. Ei tullut sellaisia mukana. Olisihan ne näppärät. Kerro myös mitä muuta tilpehööriä sulla on. Voit meilailla suoraan: veli-matti.raninen@luukku.com, kiitos.
Vastaa Viestiin