ST

R-sarjan pyörät
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

ST

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Ihan uteliaisuudesta. Olikos linjoilla muita R1200ST:n hankkineita? Itse moiseen tulin "investoineeksi" viime kesänä. Kokemukset tähän asti ovat

- ajo-ominaisuudet positiiviset aktiivisesta ajamisesta tykkäävälle (vanhaan R1100RS:n verrattuna taipuu mutkaan kuin ihmisen mieli)

- R1200-moottori on vanhaan 1100- ja 1150-sarjan moottoreihin verrattuna taas hieman toimivampi

- katteet toimivat oikeastaan helkkarin hyvin

- pyörä tykkää siitä mitä kovempaa sillä ajetaan

- servojarrut - Ihanat!

Ainoa negatiivinen asia on tuo CAN-väylä, joka tekee itse huoltamisesta ja lisälaitteiden asentamisesta taas hieman hankalampaa. Piti rakentaa oma rinnakkainen "lisälaitesähköjärjestelmä" omien himppavimppojen asentamiseksi.

Pyörässä oli ostaessani sen (2tkm ajettuna) vain sivulaukut. Bemarin oma takalaukku on niin naurettavan kallis jälkiasennuksena, jotta ostin tuohon Bemarin tavaratelineen (sekin naurettavan kallis), johon ostin sitten Kappa'n takalaukun (aluslevyn pulttasin tavaratelineeseen). Tankkilaukuksi (lompakolle, kartoille, puhelimelle ymv) ostin Motech'in laukun, joka kiinnittyy bensakorkin ympärille asennettavaan renkaaseen. Laukku ei kihnuta tankkia ja tankatessa laukku lähtee viidessä sekunnissa irti. Samoin se on helppo ottaa kantoon tauolle mennessä.

Ajokauden alkua odotellessa....

C-A-D
Avatar
kukari
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Maalis 2006 16:28
Moottoripyörän malli: R1200ST
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kukari »

Juu, onhan täällä ainakin minä :D

R1200ST on ollut alla juhannuksesta lähtien.
Ihan samat positiiviset puolet löysin kuin sinäkin ja lisäisin vielä bemariksi poikkeuksellisen toimivan vaihdelaatikon.

Mulle tuli kyllä bemarilta koko laukkusatsi, sivuset, takaset ja tankinpällynen, mutta ne sivulaukkuja lukuunottamatta kaikki muut on tilauksessa vielä.

mitäs sä pidät penkistä? Onko sulla matala vai korkea istuin?
alla F800R Chris Pfeiffer Edition
entiset: R1200ST, '06, R1150RT '03 ja Honda Deauville '01
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

ST?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

kukari kirjoitti:Juu, onhan täällä ainakin minä :D

R1200ST on ollut alla juhannuksesta lähtien.
Ihan samat positiiviset puolet löysin kuin sinäkin ja lisäisin vielä bemariksi poikkeuksellisen toimivan vaihdelaatikon.

Mulle tuli kyllä bemarilta koko laukkusatsi, sivuset, takaset ja tankinpällynen, mutta ne sivulaukkuja lukuunottamatta kaikki muut on tilauksessa vielä.

mitäs sä pidät penkistä? Onko sulla matala vai korkea istuin?
Tarkoitat siis ala-/yläsäädöissä vai? Vai onko tuohon saatavissa erilaisia penkkejäkin (orgis)? Itte ajelen penkki alasäädössä. Oikeasti yläasento olisi polville parempi, mutta ikä tahtoo pistää hanttiin selän ja ranteiden kanssa. Eli kaupunkiajossa käy turhaan selän / ranteiden päälle tuo yläasento.

Penkkihän ei ole oikeasti mukavimmasta päästä. jenkeissä tuntuu olevan standardi-modifikaatio tehdä tuolle jotain. On käynyt omassakin mielessä monesti, mutta ehkä ensi vuonna...

Nyt on muuten pyörään ilmestynyt Laserin Duotech-putki, jolla tuo sai jo mopon äänet ja kiertää hieman pirteämmin. Lomille kun jään, askartelen tuohon Techlusionin kiinni ja jos vielä piruuspäissään veisi tuon penkkiin / säädettäväksi.
Avatar
kukari
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Maalis 2006 16:28
Moottoripyörän malli: R1200ST
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: ST?

Viesti Kirjoittaja kukari »

C-A-D kirjoitti: Tarkoitat siis ala-/yläsäädöissä vai? Vai onko tuohon saatavissa erilaisia penkkejäkin (orgis)? Itte ajelen penkki alasäädössä. Oikeasti yläasento olisi polville parempi, mutta ikä tahtoo pistää hanttiin selän ja ranteiden kanssa. Eli kaupunkiajossa käy turhaan selän / ranteiden päälle tuo yläasento.

Penkkihän ei ole oikeasti mukavimmasta päästä. jenkeissä tuntuu olevan standardi-modifikaatio tehdä tuolle jotain. On käynyt omassakin mielessä monesti, mutta ehkä ensi vuonna...
juu, siihen saa kahta eri penkkiä, uutta tilattaessa valinnaisvaruste 0e. Mulla on tuossa matala penkki yläasennossa, mutta just polvikulman vuoksi vaihdan siihen korkean penkin. Matalalla penkillä käsiin ei tule mitään rasitusta ainakin kun kahvat on säädetty ylimpään asentoon.

Mua vaan mietityttää kun toi korkea penkki on aika epämukavan näköinen ja tämä matala penkkikään ei ole sieltä mukavimmasta päästä... jotta pitäiskö tilata Rick Meyerilta toimiva penkki... 350 dollaria plus postitukset joten ei mikään mahoton. Paljonkohan tullin vesselit tahtoo vielä välistä?

C-A-D kirjoitti: Nyt on muuten pyörään ilmestynyt Laserin Duotech-putki, jolla tuo sai jo mopon äänet ja kiertää hieman pirteämmin. Lomille kun jään, askartelen tuohon Techlusionin kiinni ja jos vielä piruuspäissään veisi tuon penkkiin / säädettäväksi.
ok, kerrohan tulokset sitten :-D
alla F800R Chris Pfeiffer Edition
entiset: R1200ST, '06, R1150RT '03 ja Honda Deauville '01
k12lt
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Heinä 2006 15:09

Onhan näitä, mutta.....

Viesti Kirjoittaja k12lt »

Esikatselu
Myydään: R 1200 ST

Vaikka onkin tyytyväinen pyöräänsä ollut. Ilman murheita heitettiin viime kesänä Euroopassa reilun 6000 km kierros. Balttian kautta Puolan itäreunaa Bosniaan josta Kroatiaan ja takaisin hieman lännempää Alppien yli takaisin Tallinnaan. Tyttö oli kaikin puolin tyytyväinen pyöräänsä. Ajeli aiemmin R850R´llä ja kehui kyllä kehitystä. Mutta mutta ....tulevan perheenlisäyksen vuoksi joutuu nyt luopumaan pyörästään eli myynnissä

kuin uusi 2005 BMW R 1200 ST. Harmaa n. 12000 km ajettu 10000 km´n huolto juuri tehty, sivulaukut, hälytin, matala satula ( tyttö 168 cm ) ym. Hintapyynti 16000 € Mahdollisuus rahoitukseen. Pyörä Turussa.

Kysy lisää ja ala tinkimään:

Anu Nikkilä p. 040 596 3456 / anu.nikkila@lilly.com

Kuviakin olisi ollut, mutta enpä osannut liittää. Laitoin tämän myös tuonne myydään foorumillekin minne kaiketi kuuluukin.

K12LT
Vastaa Viestiin