Sivu 2/3
Lähetetty: 09 Huhti 2008 12:44
Kirjoittaja ssutinen
Vellu puhuu asiaa. Ei perinteisen tarvitse olla kiiltävää ja muovista vaikka nykyään kaikki muu jo sitä alkaakin olla. Nykyisestä reliikkilogosta käy selkeästi ilmi kolme perusasiaa: BMW, moottoripyörä ja Suomi. Ja lisäksi siitä välittyy leppoisuus, jonka soisi olevan ajaessa jokaisella kuskilla merkistä riippumatta. Ei siis mitään syytä uuteen logoon.
Jos jotain uutta halutaan/tarvitaan, niin se voisi olla C-A-D:in ehdottama tyyppitarra eri pyörämalleille. Niissä voisi sitten olla pyörän olemusta kuvaavaa sisältöä. Vanhaan K100RT:een voisi sopia vaikka kuva 300 kilon alasimesta, sekin kestää isältä pojalle.
§
Lähetetty: 09 Huhti 2008 15:55
Kirjoittaja C-A-D
Makuasiat ovat toki aina sellaisia. Yksi tykkää äiteestä, toinen tyttärestä. Kehitys kuitenkin kehittyy. Imagon uudistaminen on mielestäni aika tärkeää. Eihän kai tässä pelkkää perinneyhdistystä tai museovirastoa ylläpidetä. Yrityksillä ja monilla yhteisöillä ulkoasun ja ilmeen aika ajoin tapahtuva uudistaminen on rutiiniasia. Jos pörssiyhtiö, jonka liikevaihdosta iso osa makaa imagon ja brändin varassa, pystyy logoansa muuttamaan, niin kyllähän moinen pitää olla tehtävissä tällaisessa "yhtä-köyttä-yhdistyksessäkin". Ei nyt tietoisesti lähdetä monimutkaistamaan asioita. Jos halua on, niin kyllä tuo tehtävissä on.
Mutta olet oikeassa. Muutoksen toteuttamiseen tarvitaan varmaan joltinenkin yksimielisyys tai vähintään kohtuullinen enemmistö. Tämä foorumihan on esimerkiksi erinomaisen hyvä paikka ottaa kyselyllä tai vaikka äänestyksellä kantaa muutoksen tarpeellisuuteen.
Vellu kirjoitti:32 vuotta vanhalla merkkikerholla on vähintäänkin suotavaa olla pysyviä arvoja,kuten virallinen kerhon logo.Sen muutteleminen ei mielestäni ole perusteltua.Toki jokainenhan voi yksityisesti tai kaveriporukan kanssa teettää mieleisiänsä kerhotarroja ja käyttää niitä.
Toivottavasti kerhon VIRALLINEN logo säilyy muuntumattomana.Kerhon vuosikokous on se paikka missä tällaisesta asiasta päätetään ja BMW AG FEBC:n välityksellä viimekädessä sanelee ehdot.
Tietääkö muuten kukaan maailmalta tapauksia jossa BMW:n kertaalleen hyväksymiä kerhologoja olisi muuteltu?
logo
Lähetetty: 09 Huhti 2008 22:28
Kirjoittaja veijukka
Hyvä Vellu, olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Lähetetty: 10 Huhti 2008 00:04
Kirjoittaja Pekkavee
Missä tuon Tutankhamonin näkisi. Vai tarkoitatko tuota heppua, joka on sen siniristilipun vierellä.
Sehän on mainio heppu.
Ja vielä niin iloinenkin.
Ei sitä kannata mihinkään muuttaa.
Merkki on tyylikäs ja selvä.
Teippasin sen tarran juuri pyörään, kun olen uusi jäsen.
Ja se Suomen lippu on mainio, ei tarvitse muuta tuonne pyörän taakse.
Kiitos sihteerille. Tervetuloa kirje, tarroineen, tuli alta aikayksikön.
Pekka
Lähetetty: 10 Huhti 2008 20:20
Kirjoittaja C-A-D
Kaikella kunnioituksella ukot: Nyt on ihan pakko vähän liekittää
. Oootte te nyt vähän vanhoja (toteaa hän 50v). Miettikääpä oikeasti BMW:n mallitarjontaa tänä päivänä. Kuinka monen SuperMotard-kuskin luulette tuollaisen tarran lyövän GX:n kylkeen? Vai eikö olekaan väliksi? Eli noitako ei sitten haluta kerhoon?
Joo. En tarkoita tai usko, että yksi tarra on mikään kerhon symboli. Syy liittyä tai jättää liittymättä, mutta se on osa kokonaisuutta. Osa toimintaa, asennetta, ulkoista ilmettä. Osa sitä kokonaisuutta, joka houkuttelee jäseneksi - tai sitten ei.
Eli eihän noi nyt mitään pyhiä asioita ole...
Pekkavee kirjoitti:Missä tuon Tutankhamonin näkisi. Vai tarkoitatko tuota heppua, joka on sen siniristilipun vierellä.
Sehän on mainio heppu.
Ja vielä niin iloinenkin.
Ei sitä kannata mihinkään muuttaa.
Merkki on tyylikäs ja selvä.
Teippasin sen tarran juuri pyörään, kun olen uusi jäsen.
Ja se Suomen lippu on mainio, ei tarvitse muuta tuonne pyörän taakse.
Kiitos sihteerille. Tervetuloa kirje, tarroineen, tuli alta aikayksikön.
Pekka
Lähetetty: 10 Huhti 2008 23:33
Kirjoittaja Pekkavee
C-A-D kirjoitti:Kuinka monen SuperMotard-kuskin luulette tuollaisen tarran lyövän GX:n kylkeen? Vai eikö olekaan väliksi?
No pitää varmaan sitten tehdä kaksi logoa. Toinen tuolla hepulla varustettuna ja toinen ilman heppua. Mulle käy heppu-tarra, kun pyöräkin on R1100GS.
Tarran muoto ja grafiikka on ainakin tyylikäs. Sehän on tarrana pyöreä alareunastaan päinvastoin kuin tuo sivun neliskanttinen.
Pekka
Lähetetty: 11 Huhti 2008 07:01
Kirjoittaja ssutinen
Kerhon logo on kerhon logo riippumatta siitä, millä BMW:llä ajat. Kerhon toiminta on sitten jaettu tarvittaviin alaryhmiin, jotta jokaisen pyörämallin omistajalla olisi se oma sakki, jonka vuoksi liittyä kerhoon. Näille alajaoksille voisi olla ne omat lisätarrat, jos perustarra on jonkun mielestä liian nolo.
Ihan kuriositeettina (ja logon vaihtamisen tarpeellisuuteen liittyen) kerrottakoon, että tuo autoissa ja pyörissä oleva sinivalkoinen pyöreä BMW-logo kuvaa alunperin valkoisia roottorinlapoja sinistä taivasta vasten (moniko tiesi, käsi ylös). BMW valmisti sotakoneiden moottoreita ensimmäisen maailmansodan aikaan. Ei heillä ole ollut tarvetta hävetä perinteitään ja muuttaa logoaan sataan vuoteen vaikka nykyään enimmäkseen valmistavatkin muuta kuin lentokoneita.
Suomen BMW-mpkerhon logo kuvastaa minusta ihan oikein sitä, että tämän kerhon juuret ovat jo monen kymmenen vuoden takana, mutta edelleen mennään pää pystyssä eteenpäin - iloisena ja ylpeänä BMW-pyörästä.
§
Lähetetty: 11 Huhti 2008 14:21
Kirjoittaja Kurahousu
ssutinen kirjoitti:Ihan kuriositeettina (ja logon vaihtamisen tarpeellisuuteen liittyen) kerrottakoon, että tuo autoissa ja pyörissä oleva sinivalkoinen pyöreä BMW-logo kuvaa alunperin valkoisia roottorinlapoja sinistä taivasta vasten (moniko tiesi, käsi ylös). BMW valmisti sotakoneiden moottoreita ensimmäisen maailmansodan aikaan.
Kai tuon nyt tietää kaikki yli 3 vuotiaat?
Kerhon logosta, minä voisin hyvinkin olla sen puolesta että mopoilijaa ei siinä olisi, sen näkee sitten kun hallitus tekee jonkin esityksen ja siitä sitten äänestetään...
Lähetetty: 11 Huhti 2008 19:00
Kirjoittaja Kurahousu
Jouni Pekonen kirjoitti:Tuo kertomus, ettå BMW logo olisi kehittynyt lentokoneen propellista on todistettavissa julkaistu vasta 20-luvun lopulla, vaikka yritys ja logo rekisteröitiin jo 1917. Tuo legenda saattaa ola aikakautensa myyntimiesten aikaansaama.
Hyvä tarina se silti on.
Ja BMW:n logoakin on muutettu useaan otteeseen matkan varrella jotta on pysytty ajan hermolla. Yleisilme on kylläkin pysynyt samana.
Tuolla hyvin lyhyt sepostus ja kaunisteltua historiaa BMW:n logosta:
http://www.logoblog.org/bmw_logo.php
Lähetetty: 12 Huhti 2008 19:54
Kirjoittaja Heimari
Jospa minäkin nyt sitten kerron mielipiteeni nykylogosta.
Ihan oiva tarra ilman BMW-merkintöjä jaettavaksi lasten liikennepuistossa käyneille 4-8 vuotiaille lapsille.
Lähetetty: 12 Huhti 2008 20:06
Kirjoittaja C-A-D
Heimari kirjoitti:Jospa minäkin nyt sitten kerron mielipiteeni nykylogosta.
Ihan oiva tarra ilman BMW-merkintöjä jaettavaksi lasten liikennepuistossa käyneille 4-8 vuotiaille lapsille.
Uskon, että tuota nuoremmatkin ja tarpeeksi vanhat arvostavat iloista figuuria.
Lähetetty: 13 Huhti 2008 14:38
Kirjoittaja EevaP
Hyvä että on mielipiteitä, se on tervettä meininkiä. Muistetaan kuitenkin että pelkkä kritiikki ei vie asioita eteenpäin. Konkreettisia ehdotuksia ja ideointia tarvitaan ennenkuin mikään muuttuu.
Lähetetty: 13 Huhti 2008 15:43
Kirjoittaja C-A-D
EevaP kirjoitti:Hyvä että on mielipiteitä, se on tervettä meininkiä. Muistetaan kuitenkin että pelkkä kritiikki ei vie asioita eteenpäin. Konkreettisia ehdotuksia ja ideointia tarvitaan ennenkuin mikään muuttuu.
Ehdotus tehty jo ensimmäisessä viestissä. Järjestetään vaikka kilpailu uuden logon suunnittelemiseksi.
Lähetetty: 13 Huhti 2008 20:54
Kirjoittaja Raffe
Niin, suuria muutoksia tarrahan ei kaipaa. Ehdotan että teletappi
ja siniristilippu vaihtavat paikkaa, niin että lippu jää päällimmäiseksi.