K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Noniih, ajokausi lähti ex-tempore käyntiin, eikä ainakaan tällä lenkillä valo kummitellut.
Katsotaan sitten vetisempien kelien aikaan uudestaan.
Kyllä tää on vaan aikasta hiano harrastus...
Katsotaan sitten vetisempien kelien aikaan uudestaan.
Kyllä tää on vaan aikasta hiano harrastus...
"Tuolla ajaa taas mies tuo kummallinen, väittää olevansa onnellinen
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
onkin sitä kukaties, yksinäinen mopomies
matkallaan..."
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
- Moottoripyörän malli: K100 RS
- Paikkakunta: Skogås (Sverige)
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
^Totta töriset.
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Kun tekee mittari remontin niin kannattaa porata muuta pieni reikä mittarikotelon pohjaan,niin kosteus pääsee paremmin pois.Uudemmissahan on goretex venttiilit mittaristossa.
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Mulla oli -84 K100RT:ssä sellainen vika, että varoitusvalo ei aina kuittautunut jarruja käyttämällä ennenkuin oli ajanut jonkin aikaa. Ja valo saattoi syttyä uudelleen taas kesken ajon.
Vika löytyi relelaatikossa olevasta lamppujen tarkastuselimestä, jossa oli löysä juotos takajarrun piuhan liittimen ja piirilevyn välillä. Samainen vika aiheutti mystistä akun tyhjentymistä, joka sekin loppui kuin seinään juotoksen korjauksella.
Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?
Vika löytyi relelaatikossa olevasta lamppujen tarkastuselimestä, jossa oli löysä juotos takajarrun piuhan liittimen ja piirilevyn välillä. Samainen vika aiheutti mystistä akun tyhjentymistä, joka sekin loppui kuin seinään juotoksen korjauksella.
Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
No sitä viallista takajarrun jarruvalokytkintä se varoitusvalo juuri vilkuttaa. Osta uusi jarruvalokytkin taakse.mv55 kirjoitti:Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Ok Ismo, sehän se kaiketi sitten on rikki. Onko sulla noita? K100RT vm-85.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Ei löydy tuota vanhaa mallia.mv55 kirjoitti:Ok Ismo, sehän se kaiketi sitten on rikki. Onko sulla noita? K100RT vm-85.
Tekohengitystä voit kokeilla ruiskuttamalla esim CRC:tä sinne painonastan reijästä sisään, kun se kuitenkin on jo kulunut väljäksi. Sitten vaan räpläämään kytkintä, välillä lisäten CRC:tä.
Toivottavasti alkaa pelittämään. Lopullinen ratkaisu se ei ole, näin Aatun sanoin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Kiitti vinkistä, pannaan kokeillen.
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Naama menosuuntaan katsottuna reloboksissa vasemmassa reunassa keskimmäinen on se polttimoiden tarkastuselin (bulb monitoring unit). Aukaistuna (ruuvimeisselillä vaan longottelee, niin koppa irtoaa) se on tämän näköinen:mv55 kirjoitti:Mulla oli -84 K100RT:ssä sellainen vika, että varoitusvalo ei aina kuittautunut jarruja käyttämällä ennenkuin oli ajanut jonkin aikaa. Ja valo saattoi syttyä uudelleen taas kesken ajon.
Vika löytyi relelaatikossa olevasta lamppujen tarkastuselimestä, jossa oli löysä juotos takajarrun piuhan liittimen ja piirilevyn välillä. Samainen vika aiheutti mystistä akun tyhjentymistä, joka sekin loppui kuin seinään juotoksen korjauksella.
Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?
(kuva alunperin http://www.flyingbrick.de/D/elektronik.html -saitilta, kiitokset lainasta!)
Mulla oli huono piirilevyn juotos yhdessä noista tarkastuselimen pohjan läpi tulevista liittimistä, ihan silminnähden oli löysällä ja heilui. Lisää tinaa vaan piirilevyn ja liittimen liitokseen ja johan alkoi pelaamaan.
§
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Mulla oli huono piirilevyn juotos yhdessä noista tarkastuselimen pohjan läpi tulevista liittimistä, ihan silminnähden oli löysällä ja heilui. Lisää tinaa vaan piirilevyn ja liittimen liitokseen ja johan alkoi pelaamaan.
Kiitos neuvosta, täytyypä tarkastaa tuo ensin.
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Eipä ollut piirilevyssä näkyvää vikaa.
Saako tuon takajarruvalokytkimen jotenkin testattua, ennenkuin alkaa tilaamaan uutta?
Saako tuon takajarruvalokytkimen jotenkin testattua, ennenkuin alkaa tilaamaan uutta?
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Ja vielä sellainen vinkki että pari liittimiin sopivaa O-rengasta penkin alle mukaan, käy helposti niin että tulee nirhastua O-rengasta kun aukaisee tai kytkee liittimen ja sitten se vuotaa.Pekkavee kirjoitti:Joo, ne kannattaakin asentaa siten, että toinen on oikeinpäin ja toinen "ylösalaisin".MarkoJ kirjoitti:Tänään saapuivat perille. Homma sujui mutkattomasti, kiitokset hyvästä vinkistä. Nämä mallit ovat vieläpä sellaiset, jotka sulkevat liittimen kummankin puolen irroitettaessa; nerokasta!Pekkavee kirjoitti:Tuolta löytyy pikaliittimet.
http://www.suomenpikaliitin.fi/
Tällöin ei koskaan mene letkut sekaisin.
Ainakin, jos letkut ovat vierekkäin niin kuin minulla GS:ssä
Pekka
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Ihan tavallisella vastusmittarilla (tai paristo+polttimo+pari johdonpätkää -viritelmällä) voit tsekata jarrukytkimestä tulevien johtojen päistä, tapahtuuko mitään kun kytkintä remputetaan päälle ja pois. Virran pitää kulkea (=vastusmittari näyttää hyvin pientä vastusta), kun jarrua painetaan. Jos ei tapahdu mitään, on jarrukytkin joko rikki tai niin p..kainen että virta ei kulje sen läpi.mv55 kirjoitti:Eipä ollut piirilevyssä näkyvää vikaa.
Saako tuon takajarruvalokytkimen jotenkin testattua, ennenkuin alkaa tilaamaan uutta?
Testatessa ainakin toinen jarrukytkimen johdoista on oltava irti pyörästä.
Edit: Jarrukytkimen johdot näkyy olevan tasan yhdellä liittimellä kiinnni mopossa, joten repäise tuo liitin irti ja mittaa liittimen päistä.
§
Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)
Kiitti neuvosta, oli tosi helppo testata ja rikkihän se oli. Uutta vaan tilalle.Kurahousu kirjoitti:Edit: Jarrukytkimen johdot näkyy olevan tasan yhdellä liittimellä kiinnni mopossa, joten repäise tuo liitin irti ja mittaa liittimen päistä.