Sivu 2/2

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 08 Huhti 2009 18:08
Kirjoittaja MarkoJ
Noniih, ajokausi lähti ex-tempore käyntiin, eikä ainakaan tällä lenkillä valo kummitellut.
Katsotaan sitten vetisempien kelien aikaan uudestaan.

Kyllä tää on vaan aikasta hiano harrastus... :mrgreen:

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 09 Huhti 2009 18:03
Kirjoittaja Moto Guzzi
^Totta töriset. :D

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 09 Huhti 2009 19:50
Kirjoittaja manne
Kun tekee mittari remontin niin kannattaa porata muuta pieni reikä mittarikotelon pohjaan,niin kosteus pääsee paremmin pois.Uudemmissahan on goretex venttiilit mittaristossa.

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 21 Huhti 2010 13:36
Kirjoittaja mv55
Mulla oli -84 K100RT:ssä sellainen vika, että varoitusvalo ei aina kuittautunut jarruja käyttämällä ennenkuin oli ajanut jonkin aikaa. Ja valo saattoi syttyä uudelleen taas kesken ajon.
Vika löytyi relelaatikossa olevasta lamppujen tarkastuselimestä, jossa oli löysä juotos takajarrun piuhan liittimen ja piirilevyn välillä. Samainen vika aiheutti mystistä akun tyhjentymistä, joka sekin loppui kuin seinään juotoksen korjauksella.




Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 21 Huhti 2010 15:45
Kirjoittaja Ismo Vaara
mv55 kirjoitti:Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?
No sitä viallista takajarrun jarruvalokytkintä se varoitusvalo juuri vilkuttaa. Osta uusi jarruvalokytkin taakse.

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 22 Huhti 2010 07:41
Kirjoittaja mv55
Ok Ismo, sehän se kaiketi sitten on rikki. Onko sulla noita? K100RT vm-85.

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 22 Huhti 2010 08:07
Kirjoittaja Ismo Vaara
mv55 kirjoitti:Ok Ismo, sehän se kaiketi sitten on rikki. Onko sulla noita? K100RT vm-85.
Ei löydy tuota vanhaa mallia.
Tekohengitystä voit kokeilla ruiskuttamalla esim CRC:tä sinne painonastan reijästä sisään, kun se kuitenkin on jo kulunut väljäksi. Sitten vaan räpläämään kytkintä, välillä lisäten CRC:tä.
Toivottavasti alkaa pelittämään. Lopullinen ratkaisu se ei ole, näin Aatun sanoin. :wink:

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 22 Huhti 2010 08:10
Kirjoittaja mv55
Kiitti vinkistä, pannaan kokeillen.

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 22 Huhti 2010 08:45
Kirjoittaja ssutinen
mv55 kirjoitti:Mulla oli -84 K100RT:ssä sellainen vika, että varoitusvalo ei aina kuittautunut jarruja käyttämällä ennenkuin oli ajanut jonkin aikaa. Ja valo saattoi syttyä uudelleen taas kesken ajon.
Vika löytyi relelaatikossa olevasta lamppujen tarkastuselimestä, jossa oli löysä juotos takajarrun piuhan liittimen ja piirilevyn välillä. Samainen vika aiheutti mystistä akun tyhjentymistä, joka sekin loppui kuin seinään juotoksen korjauksella.




Mulla ei kuittaannu varoitusvalo ja jarruvalo palaa tällöin vain etukahvalla.
Mikähän niistä relelaatikon releistä on lamppujen tarkastuselin?
Naama menosuuntaan katsottuna reloboksissa vasemmassa reunassa keskimmäinen on se polttimoiden tarkastuselin (bulb monitoring unit). Aukaistuna (ruuvimeisselillä vaan longottelee, niin koppa irtoaa) se on tämän näköinen:
(kuva alunperin http://www.flyingbrick.de/D/elektronik.html -saitilta, kiitokset lainasta!)

Kuva

Mulla oli huono piirilevyn juotos yhdessä noista tarkastuselimen pohjan läpi tulevista liittimistä, ihan silminnähden oli löysällä ja heilui. Lisää tinaa vaan piirilevyn ja liittimen liitokseen ja johan alkoi pelaamaan.

§

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 22 Huhti 2010 09:15
Kirjoittaja mv55
Mulla oli huono piirilevyn juotos yhdessä noista tarkastuselimen pohjan läpi tulevista liittimistä, ihan silminnähden oli löysällä ja heilui. Lisää tinaa vaan piirilevyn ja liittimen liitokseen ja johan alkoi pelaamaan.



Kiitos neuvosta, täytyypä tarkastaa tuo ensin.

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 24 Touko 2010 13:07
Kirjoittaja mv55
Eipä ollut piirilevyssä näkyvää vikaa.
Saako tuon takajarruvalokytkimen jotenkin testattua, ennenkuin alkaa tilaamaan uutta?

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 24 Touko 2010 13:39
Kirjoittaja Kurahousu
Pekkavee kirjoitti:
MarkoJ kirjoitti:
Pekkavee kirjoitti:Tuolta löytyy pikaliittimet.
http://www.suomenpikaliitin.fi/
Tänään saapuivat perille. Homma sujui mutkattomasti, kiitokset hyvästä vinkistä. Nämä mallit ovat vieläpä sellaiset, jotka sulkevat liittimen kummankin puolen irroitettaessa; nerokasta!
Joo, ne kannattaakin asentaa siten, että toinen on oikeinpäin ja toinen "ylösalaisin".
Tällöin ei koskaan mene letkut sekaisin.
Ainakin, jos letkut ovat vierekkäin niin kuin minulla GS:ssä

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Ja vielä sellainen vinkki että pari liittimiin sopivaa O-rengasta penkin alle mukaan, käy helposti niin että tulee nirhastua O-rengasta kun aukaisee tai kytkee liittimen ja sitten se vuotaa.

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 24 Touko 2010 14:52
Kirjoittaja ssutinen
mv55 kirjoitti:Eipä ollut piirilevyssä näkyvää vikaa.
Saako tuon takajarruvalokytkimen jotenkin testattua, ennenkuin alkaa tilaamaan uutta?
Ihan tavallisella vastusmittarilla (tai paristo+polttimo+pari johdonpätkää -viritelmällä) voit tsekata jarrukytkimestä tulevien johtojen päistä, tapahtuuko mitään kun kytkintä remputetaan päälle ja pois. Virran pitää kulkea (=vastusmittari näyttää hyvin pientä vastusta), kun jarrua painetaan. Jos ei tapahdu mitään, on jarrukytkin joko rikki tai niin p..kainen että virta ei kulje sen läpi.

Testatessa ainakin toinen jarrukytkimen johdoista on oltava irti pyörästä.

Edit: Jarrukytkimen johdot näkyy olevan tasan yhdellä liittimellä kiinnni mopossa, joten repäise tuo liitin irti ja mittaa liittimen päistä.

§

Re: K100 ja jarrun merkkivalo (ei ABS)

Lähetetty: 07 Kesä 2010 12:13
Kirjoittaja mv55
Kurahousu kirjoitti:Edit: Jarrukytkimen johdot näkyy olevan tasan yhdellä liittimellä kiinnni mopossa, joten repäise tuo liitin irti ja mittaa liittimen päistä.
Kiitti neuvosta, oli tosi helppo testata ja rikkihän se oli. Uutta vaan tilalle.