Sivu 2/2

Re: R1150RT (ABS) jarrunesteen vaihto

Lähetetty: 28 Helmi 2009 05:56
Kirjoittaja Ismo Vaara
raikka66 kirjoitti: Mineraali öljy ja dot 4 tekee saman.
Tää oli mulle uusi tieto. Mulla ei ole koskaan ollut tarvetta laittaa öljyä jarrujärjestelmään!
Onko muuten synteettinen öljy parempaa jarrunesteenä? Vitsivitsivitsi...! :lol: :lol: :lol:

Re: R1150RT (ABS) jarrunesteen vaihto

Lähetetty: 28 Helmi 2009 19:31
Kirjoittaja kaitsu
Mistä niitä Speed Bleedereitä saapi ostaa, paitsi tietysti Jenkkilästä? Voisin hankkia seuraavaa vaihtoa varten valmiiksi... Motonetissa tuijottivat suu auki kun kysyin. Ilmeisesti luulivat että ukko on pimahtanut lopullisesti.

Re: R1150RT (ABS) jarrunesteen vaihto

Lähetetty: 28 Helmi 2009 20:34
Kirjoittaja raikka66
Joo, mineraali öljyä ei kannata käyttää jarru nesteenä mutta kytkin nesteenä esim.enduro pyörissä aika yleinen. Ktm ja gasgas käyttää nimen omaan mineraali öljyä kytkin nesteenä.

Re: R1150RT (ABS) jarrunesteen vaihto

Lähetetty: 28 Helmi 2009 22:06
Kirjoittaja Raffe
kaitsu kirjoitti:Mistä niitä Speed Bleedereitä saapi ostaa, paitsi tietysti Jenkkilästä? Voisin hankkia seuraavaa vaihtoa varten valmiiksi... Motonetissa tuijottivat suu auki kun kysyin. Ilmeisesti luulivat että ukko on pimahtanut lopullisesti.
Sieltä suoraan tilaamalla hintaan 15 taalaa kpl + "rahti" 6 taalaa/lähetys.
Toimitusaika oli viikko tilauksesta - suoraan kotiosoitteeseen.

Re: R1150RT (ABS) jarrunesteen vaihto

Lähetetty: 02 Maalis 2009 10:18
Kirjoittaja Ismo Vaara
raikka66 kirjoitti:Joo, mineraali öljyä ei kannata käyttää jarru nesteenä mutta kytkin nesteenä esim.enduro pyörissä aika yleinen. Ktm ja gasgas käyttää nimen omaan mineraali öljyä kytkin nesteenä.
Ai keskustelu meni jo muihinkin merkkeihin. Kotarissa nestevuodon sattuessa saattaa moottoriöljyyn mennä nestettä, siksi kytkinnesteenä on öljy.
Bemarin kuivakytkimissä on varmasti käytetty jarrunestettä.
Salmisen kisabemariin on asennettu nestevälitteinen kytkin, veikkaan, että siinä on myös öljy.

Re: R1150RT (ABS) jarrunesteen vaihto

Lähetetty: 05 Touko 2009 21:28
Kirjoittaja MustaRS
Vanhemmissa BMW:ssä ei saa käyttää DOT-5 jarrunesteitä. Ei ainakaan R1100RS malleissa. Kannattaa uskoa, varsinkin jos on ABS! Minne ihmeeseen ne käsikirjat häviää! En ostais mitään motskaria, ilman alkuperäistä käsikirjaa! Kyllä sais olla tosi "edullinen". Sinne se huoltohistoria ja tekninen tieto katoaa!

Mun Saksapyörässäkin R1100RS, vm. 1996 on aidot BMW Käsikirjat, (2 kpl) huoltojen leimoineen! No ne huoltoleimathan niistä käsikirjoista sitten puuttuvatkin!!!! Mulla ne on. Siks ne häviää ettei "historiaa" ja kilometrejä voisi selvittää. Jos ei käsikirjaa kuitenkaan ole, hankkikaa joku hyvä (Heynes jne,) korjausopas. säästää vaivaa, tuskaa ja jopa rahaakin, eikä maksa paljoa! Täällä netissä sitten on pakko häiriön yllättäessä, paniikissa kysellä apua kaikkiin vaivoihin, kun ei ole käyttäjän käsikirjaakaan?. OK vastaillaan jos tiedetään! Vaatikaa nyt rahallenne katetta!

BMW R1100RS ABS II painemodulaattorin 1/1000 mm välykset ei vettä siedä ja ko yksikkö maksaa n. 2000 € siinä syy jarrunesteiden jokavuotiseen vaihtoon! Ei viitsis ABS nikaleita laittaa vaihtoon kovin usein. Sitäpaitsi jos maantiellä "ratsiassa" ABS ei toimi, ajokielto ja katsastus! Sitten alkaa maksamaan!!! On kai korjattavissa tämä ABS murikka, valmistaja FAG! Varaosia ei saa "kuolevainen" kaupasta!