Tänään oli taas epämääräistä käyntiä joten irrotin kaasarit. Toisessa kaasarissa oli "vakuumi männän sisällä" kunnon köntti jotain epämääräistä kuonaa. Tiivistesarja mulla on, sisältää paljon o-renkaita ja ne ryyppykansien tiivisteet. Vaihdanko kaikki kerralla? Ja onko kaasarissa jotain paikkoja, johon ei saa mennä koskemaan. Haynesin kirjassa aika perusteelliset ohjeet huoltoon.
T.Ile
Gessu käy rikkaalla.
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: Gessu käy rikkaalla.
Kai niitä kaikkia hipelöidä saa, muistaa vaan laittaa samalla tavalla takaisin, ettei esim. neulojen korkeus muutu ...
Kalvoja ei kuulemma kannata vaihtaa jos vaan ovat ehjät. Venyminen ei siis haittaa.
Ne kannattaa ilman muuta vaihtaa, siis ne ryyppykoteloiden tiivisteet.
Puhaltelet vain kaikki kanavat auki, niin eiköhän se siitä.
Onks' muuten kansille tehty vielä mitään, on toi 150 000km vaan sitä luokkaa jo... ei tarkoitus ole pelotella.
Kansi remppa on ihan kohtuu hintainen: Olavi Keskitalo Iittalasta juuri laittoi mulle tohon talvimopoon kannet kuntoon ja vaikka kielsin, niin kalvoi kanaviakin hieman. Tuntuisi että alavääntöä olisi tullut selvästi lisää! Mutta pääasia on , että kadoksissa ollut tyhjäkäynti löytyi!
Lisäänpä vielä sen, että ainut kohta missä pitää olla erityisen varovainen, on läppien irroitus. Sitä nyt ei normaalisti tarvi tehdäkään, vain kaiketi jos siellä on pahaa kulumaa. Ruuvit on niitattu ja jos ne vaan vääntää auki kirteet vioittuu akselissa.
Kalvoja ei kuulemma kannata vaihtaa jos vaan ovat ehjät. Venyminen ei siis haittaa.
Ne kannattaa ilman muuta vaihtaa, siis ne ryyppykoteloiden tiivisteet.
Puhaltelet vain kaikki kanavat auki, niin eiköhän se siitä.
Onks' muuten kansille tehty vielä mitään, on toi 150 000km vaan sitä luokkaa jo... ei tarkoitus ole pelotella.
Kansi remppa on ihan kohtuu hintainen: Olavi Keskitalo Iittalasta juuri laittoi mulle tohon talvimopoon kannet kuntoon ja vaikka kielsin, niin kalvoi kanaviakin hieman. Tuntuisi että alavääntöä olisi tullut selvästi lisää! Mutta pääasia on , että kadoksissa ollut tyhjäkäynti löytyi!
Lisäänpä vielä sen, että ainut kohta missä pitää olla erityisen varovainen, on läppien irroitus. Sitä nyt ei normaalisti tarvi tehdäkään, vain kaiketi jos siellä on pahaa kulumaa. Ruuvit on niitattu ja jos ne vaan vääntää auki kirteet vioittuu akselissa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Gessu käy rikkaalla.
Tuo kuona on tiivistynyttä kampikammion huohotuksen öljysumua. Jos et äänestä vaaleissa vihreitä, kerron salaisuuden. Asenna huohotusletku osoittamaan jonnekin muualle kuin kaasareihin ja maailma ei pelastu... mutta ei se siihen kuolekaan!ilmari kirjoitti:Tänään oli taas epämääräistä käyntiä joten irrotin kaasarit. Toisessa kaasarissa oli "vakuumi männän sisällä" kunnon köntti jotain epämääräistä kuonaa. Tiivistesarja mulla on, sisältää paljon o-renkaita ja ne ryyppykansien tiivisteet. Vaihdanko kaikki kerralla? Ja onko kaasarissa jotain paikkoja, johon ei saa mennä koskemaan. Haynesin kirjassa aika perusteelliset ohjeet huoltoon.
T.Ile
Muista kasata messinkiset läpät tarkasti ja oikenpäin. Ovat kettumaisen tarkat asentaa ja reunat viistottu paremman tiiviyden toivossa.
Vaihda kaikki tiivisteet kerralla, niin tiedät ettei ilmavuotoja ole.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Gessu käy rikkaalla.
No nyt on kaasarit putsattu ja laitettu mutta ei vieläkään täydellinen. Eli kone ei käy aivan täysillä. Yritin trimmata tyhjäkäynnin "itäpyörä" tyyliin eli pytty kerrallaan. Oikean puolen sai säädettyä hyvin, pyörä kävi tasaisesti 500rpm ja vastasi kaasuun kohtuu hyvin. Vasenta ei saanut käymään yksikseen mitenkään. Pysyi käynnissä yli 1000rpm joutokäynnillä mutta huonosti. Lisäksi tuo vasen kävi yksinään muutenkin huonommin. Kun tulpanjohdon tökkäsi paikalleen niin käynti parani vain vähän. Venttiilivälykset on tarkastettu ja ensi viikolla pitäisi viedä korjaamolle tarkistuttamaan synkronointi.
Onko seosruuveilla mikä merkitys käyntiin?
Ja sitten vielä. Kavereiden mielestä olosuhteet ilmajäähdytteiselle koneelle ovat liian kylmät, käskivät laittamaan kuumemmat tulpat.
Terv.Ile
Onko seosruuveilla mikä merkitys käyntiin?
Ja sitten vielä. Kavereiden mielestä olosuhteet ilmajäähdytteiselle koneelle ovat liian kylmät, käskivät laittamaan kuumemmat tulpat.
Terv.Ile
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: Gessu käy rikkaalla.
Noista tulppien kuumuuksista en tiedä mitään.
Mutta kaasarit on mielestäni aika helppo saada palanssiin, jo siinä vaiheessa kun näppituntumalla laittaa vaijerit samalle kireydelle ts. molemmissa sama väljyys (vaijerithan ei saa kantaa, tyhjäkäynti säädetään ruuveista) on kaasarit aika tasan. Mittariksi on se letkuviritys, joka muistaakseni täälläkin sivuilla on vähän aikaa sitten esitelty, helpoin tapa säätää kaasarit lopulliseen palanssiin.
Vielä viime kesällä en meinannut millään saada vanhassa niitä tasan ja tyhjäkäyntikin ryntäili. Vikahan sit löytyi niistä kansista ja haljenneesta pakoventilistä.
Kansia on näissä tonnisissa kuulemma alkanut väsähtään jo 100 000km, mulla kesti 150 000km, tai siis oli jo hajalla, mutta uskollisesti mopo vaan kulki ja tuntui vielä tehokkaammalta kuin toi uudempi ja kulutti vähemmän pensaaki viä!
Jos meet korjaamolle, mitatkaa ne puristukset.
Mutta kaasarit on mielestäni aika helppo saada palanssiin, jo siinä vaiheessa kun näppituntumalla laittaa vaijerit samalle kireydelle ts. molemmissa sama väljyys (vaijerithan ei saa kantaa, tyhjäkäynti säädetään ruuveista) on kaasarit aika tasan. Mittariksi on se letkuviritys, joka muistaakseni täälläkin sivuilla on vähän aikaa sitten esitelty, helpoin tapa säätää kaasarit lopulliseen palanssiin.
Vielä viime kesällä en meinannut millään saada vanhassa niitä tasan ja tyhjäkäyntikin ryntäili. Vikahan sit löytyi niistä kansista ja haljenneesta pakoventilistä.
Kansia on näissä tonnisissa kuulemma alkanut väsähtään jo 100 000km, mulla kesti 150 000km, tai siis oli jo hajalla, mutta uskollisesti mopo vaan kulki ja tuntui vielä tehokkaammalta kuin toi uudempi ja kulutti vähemmän pensaaki viä!
Jos meet korjaamolle, mitatkaa ne puristukset.