Ei-custom on siis mikä?Mohawk kirjoitti:Pyörä tuli eilen pihalle. Innostus ja pelko ovat yhtä suuret. Ensimmäinen ei-custom pyörä. Missähän kunnossa Uudemaan pikkutiet on? Ei ole tullut pyörittyä kun ei ole autoa. Sulat, hiekkaa, monttuja...
Pyöräkuume pahenee.
Re: Pyöräkuume pahenee.
Re: Pyöräkuume pahenee.
K1600GT
Re: Pyöräkuume pahenee.
Jo n.150km ajettu uudehkolla pyörällä, (tänään rekisteröity) ja nautittu, vaikka loppumetreillä satoikin lunta peittäen näkyvyyden lähes tyystin.
Odotukset on suuret, kuten vaatimuksetkin, mutta pitääkö sitä hyvään tyytyä, kun priimaa on tarjolla.
Takatalvikaan ei haittaa, kun nyt saa jo nukkua virta-avaimet ja opukset tyynyn alla ja hypistellä niitä aina tilaisuuden tullen. Sisäinen pikkupoika rynnii esiin.
Nähdään.
Odotukset on suuret, kuten vaatimuksetkin, mutta pitääkö sitä hyvään tyytyä, kun priimaa on tarjolla.
Takatalvikaan ei haittaa, kun nyt saa jo nukkua virta-avaimet ja opukset tyynyn alla ja hypistellä niitä aina tilaisuuden tullen. Sisäinen pikkupoika rynnii esiin.
Nähdään.
Re: Pyöräkuume pahenee.
Ei auta, kuin siirtää Heinon huoltoaikaa, sillä ei täältä lumen ja jään keskeltä pääse mopolla ajaen pois. Ehkä tästä kehittyy huimaa tarinaa lastenlapsille, miten luonto vaati veronsa, miten se armottomasti kiusasi ja piinasi pientä ihmistä. Lumiketjut olisi poikaa.
Hhhmmm? Ajokokemuksen vähyyden vuoksi on pakko kertoa muuta kokemusta, esim se että on pakko miettiä mihin tuon tonni kuussatasen parkkeeraa, sillä verrattuna sitä viiskymmentä kiloa kevyempään tonni kolmesataseen se liikkuu hieman kankeammin taaksepäin. Sitä ei nosteta keskituelle ylämäkeen ja vaikka maa tuntuisi kestävän sivutuen, niin en luottaisi mutujuttuun.
Mulla on rakennettuna pihalle oma pyöräkatos, jonka rakentamisen aikana ei juurikaan tullut mietittyä sitä miten sinne ajaa 350kg mopon, mutta jokin suunnitteluvirhe tmv pelasti mut, kun sinne on kuin onkin sopiva alamäki, jonne pyörän voi peruutella jarrua painamalla.
Asteikolla 1-10 ajatukset pyöräilyn suhteen on siellä ysin pinnassa. Kympin kohdalla soittaisin mursketta tonne tielle muutaman kilometrin matkalle.
Hhhmmm? Ajokokemuksen vähyyden vuoksi on pakko kertoa muuta kokemusta, esim se että on pakko miettiä mihin tuon tonni kuussatasen parkkeeraa, sillä verrattuna sitä viiskymmentä kiloa kevyempään tonni kolmesataseen se liikkuu hieman kankeammin taaksepäin. Sitä ei nosteta keskituelle ylämäkeen ja vaikka maa tuntuisi kestävän sivutuen, niin en luottaisi mutujuttuun.
Mulla on rakennettuna pihalle oma pyöräkatos, jonka rakentamisen aikana ei juurikaan tullut mietittyä sitä miten sinne ajaa 350kg mopon, mutta jokin suunnitteluvirhe tmv pelasti mut, kun sinne on kuin onkin sopiva alamäki, jonne pyörän voi peruutella jarrua painamalla.
Asteikolla 1-10 ajatukset pyöräilyn suhteen on siellä ysin pinnassa. Kympin kohdalla soittaisin mursketta tonne tielle muutaman kilometrin matkalle.
Re: Pyöräkuume pahenee.
Satakunta kilometriä tänään, joten ei koko viikonloppu mennyt aivan ..uiks. Pientä oppimista vaatii koko yhdistelmä, navig., soittimet (mp3 ja ipod) yhdistettynä kaiuttimiin, kypärään ja muutenkin miten koko pyörä toimii. K1300gt hen verrattuna vaihteetkin on helpommat käyttää joka taas johtuu varmaan välityssuhteista ja koneen monipuolisuudesta. Ykkösellä lähtö ja kakkosen voiki jätää väliin.
Kovin on herkkä sutimisenestojärjestelmä, tai sitten tiet on vain kovin kehnot ja näin ollen pitää miettiä ottaako sen kokonaan pois päältä.
Ajoasento tuntuu hyvältä, mutta jos jotain vikaakin hakee, niin kädet on ylempänä, kuin mihin olen tottunut joten voi olla, siis voi olla, että pidemmällä matkalla jotain saattaa tuntua. Mikä siinä, jos aurinkoisia päiviä on, niin voihan käsiä lepuuttaa, mutta sadekelillä asiat onkin ehkä toisin.
Kovin on herkkä sutimisenestojärjestelmä, tai sitten tiet on vain kovin kehnot ja näin ollen pitää miettiä ottaako sen kokonaan pois päältä.
Ajoasento tuntuu hyvältä, mutta jos jotain vikaakin hakee, niin kädet on ylempänä, kuin mihin olen tottunut joten voi olla, siis voi olla, että pidemmällä matkalla jotain saattaa tuntua. Mikä siinä, jos aurinkoisia päiviä on, niin voihan käsiä lepuuttaa, mutta sadekelillä asiat onkin ehkä toisin.
Re: Pyöräkuume pahenee.
Nyt se on täällä! Tänään näin kevään ensimmäisen bemarin, 1150Gs kaverina
iso Jammuenduro tuli vastaan Hausjärven keskustassa. Siitä innostuneena työnsin
pyörän lämpimästä tallista haistelemaan ulkoilmaa. Kilometrin mittainen hiekkatienpätkä
"isolle tielle" on vielä sen verran kurainen että maltan vielä pari päivää.
iso Jammuenduro tuli vastaan Hausjärven keskustassa. Siitä innostuneena työnsin
pyörän lämpimästä tallista haistelemaan ulkoilmaa. Kilometrin mittainen hiekkatienpätkä
"isolle tielle" on vielä sen verran kurainen että maltan vielä pari päivää.
Re: Pyöräkuume pahenee.
Tänään tuli korkattua GTL. Ensimmäiset 80 kilometriä takana. Pyörä oli aivan mahtavan tuntuinen, vaikka ei voinutkaan kokeilla silleen... (sis.ajo ja paljon polliisija).
Re: Pyöräkuume pahenee.
No niin, huomenta ja morjensta. Muutama viikko siinä vierähti, jotta sai pyörälle ensimmäisen tonnin täyteen. Huomenna huoltoon, siihen ensihuoltoon.
Ajokokemusta kun ei oikein ole vieläkään, vaikka yli satasen pätkiä on saanutkin ajaa, mutta se todellinen ajotuntuma vielä puuttuu, se missä persusta on alkanut jo puutumaan.
1300 verrattuna tuo 1600 on kuin eri planeetalta, joka oli nähtävissä jo ensiajon jälkeen. Yhä edelleen hämmästelen sitä miten hyvin tuo pyörä käyttäytyy ohittaessa, vaihteita vaihtaessa ja eikä ole mitään väliä ajaako yksin vaiko kaksin.
Jos jotain oikeaa vikaa pitää etsiä, niin se on tuossa lisävarusteessa. Minusta Tom Tom olisi voinut kehittää paremman navigaattorin, kun sekin mikä on autossani, viidenkympin laite, on helpompi käyttää. Minulle luvattiin, jotta sitä navigonia pystyy käyttämään hanskat käsissä ja jos suoraan sanon, niin valehtelivat. Osoitteen kirjoittaminen on käsittämättömän työlästä. Pitäisi olla näkörajoitteisena aina lasit päässä, kun osa näytön numeroista ja kirjaimista on niin pieniä.
Oli siinä muutakin, mutta kun se ei ole suoranaisesti pyörän ominaisuuksia, niin antaa olla ja voipi olla, jotta siihen voi tulla korjausta.
Shubertin tekemä BMW kypärä on hiljaisempi, kuin aikaisemmin käyttämäni Arain kypärät. Siinä on hintalaatu kohdallaan. Kallishan se oli, mutta jos kypärän pitää maksaa yli viisisataa, niin kai sitä voi olettaa, että siihen on saatu parampaa äänenvaimenninta.
Mutta siihen itse pyörään vielä. EN ole tutkinut, mutta muistissani on, että tuohon oli mahdollisuus saada toisenlainen satula. Ei tuossakaan mitään vikaa ole, paitsi, jos haluaisi sitä säädellä manuaalisesti. Itselle kelpaisi se säätö, kun yksinään ajelee, niin pyörähän mataloituu automaattisesti ja se taas vaikuttaa polvien asentoon.
Ai niin, se vielä piti kertoa, kun muistissani on se miten tuossa 1300sessa pystyi poistamaan ajaessa sutimiseneston päältä ja tuossa gtlssä se ei käy niin. Puute vai vika vai vain ominaisuus.
Eipä tällä erää muuta, kun ei ole tuon kummemmin edes ajokokemustakaan. Olen ostanut eläessäni monia menopelejä, autoja, mopoja, moottoripyöriä ja .., mutta vaikka tuo maksoi maltaita, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei tarvitse katua. Mitä sitä katuukaan, onhan tässä aikaa ja mahdollisuus vaihtaa parempaan, jos niikseen menee.
Nähdään ja onhan noita pyöriä aivan huikeesti jo ollutkin tienpäällä. Matti
Ajokokemusta kun ei oikein ole vieläkään, vaikka yli satasen pätkiä on saanutkin ajaa, mutta se todellinen ajotuntuma vielä puuttuu, se missä persusta on alkanut jo puutumaan.
1300 verrattuna tuo 1600 on kuin eri planeetalta, joka oli nähtävissä jo ensiajon jälkeen. Yhä edelleen hämmästelen sitä miten hyvin tuo pyörä käyttäytyy ohittaessa, vaihteita vaihtaessa ja eikä ole mitään väliä ajaako yksin vaiko kaksin.
Jos jotain oikeaa vikaa pitää etsiä, niin se on tuossa lisävarusteessa. Minusta Tom Tom olisi voinut kehittää paremman navigaattorin, kun sekin mikä on autossani, viidenkympin laite, on helpompi käyttää. Minulle luvattiin, jotta sitä navigonia pystyy käyttämään hanskat käsissä ja jos suoraan sanon, niin valehtelivat. Osoitteen kirjoittaminen on käsittämättömän työlästä. Pitäisi olla näkörajoitteisena aina lasit päässä, kun osa näytön numeroista ja kirjaimista on niin pieniä.
Oli siinä muutakin, mutta kun se ei ole suoranaisesti pyörän ominaisuuksia, niin antaa olla ja voipi olla, jotta siihen voi tulla korjausta.
Shubertin tekemä BMW kypärä on hiljaisempi, kuin aikaisemmin käyttämäni Arain kypärät. Siinä on hintalaatu kohdallaan. Kallishan se oli, mutta jos kypärän pitää maksaa yli viisisataa, niin kai sitä voi olettaa, että siihen on saatu parampaa äänenvaimenninta.
Mutta siihen itse pyörään vielä. EN ole tutkinut, mutta muistissani on, että tuohon oli mahdollisuus saada toisenlainen satula. Ei tuossakaan mitään vikaa ole, paitsi, jos haluaisi sitä säädellä manuaalisesti. Itselle kelpaisi se säätö, kun yksinään ajelee, niin pyörähän mataloituu automaattisesti ja se taas vaikuttaa polvien asentoon.
Ai niin, se vielä piti kertoa, kun muistissani on se miten tuossa 1300sessa pystyi poistamaan ajaessa sutimiseneston päältä ja tuossa gtlssä se ei käy niin. Puute vai vika vai vain ominaisuus.
Eipä tällä erää muuta, kun ei ole tuon kummemmin edes ajokokemustakaan. Olen ostanut eläessäni monia menopelejä, autoja, mopoja, moottoripyöriä ja .., mutta vaikka tuo maksoi maltaita, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei tarvitse katua. Mitä sitä katuukaan, onhan tässä aikaa ja mahdollisuus vaihtaa parempaan, jos niikseen menee.
Nähdään ja onhan noita pyöriä aivan huikeesti jo ollutkin tienpäällä. Matti
Re: Pyöräkuume pahenee.
Moro. Tässä viime kesän satoa ja kuulumisia: Suunnittelin reittejä Norjaan-Viroon ja osaksi varasin majapaikkoja, mutta kun elämme muuttuvassa maailmassa, niin asiat ei aina mene kuten itse haluaisi, joten kilometrejä syntyi vain kotimaassa. Mitä pyörään tulee, niin olin kuulemma toinen, jonka pyörästä hajosi vaihteiden siirtäjäjousi. Kun en heti päässyt huoltoon, niin oli järkyttävää ajaa ja koettaa siinä vaihtaa vaihteita, kun eivät meinanneet mennä mihinkään suuntaa. Kun sen saivat kuntoon, niin sitten siihen tuli vikaa kahvaan, jossa on vakkari ja pleksinnostin, jotenka ne eivät oikein suostuneet pelaamaan. Muutenkin kun säät vaikeutti menohaluja, niin tuollaiset vaihde-,vakkari-,pleksinosturiviat eivät sitä ainakaan parantaneet.
Mutta jotta kaikki ei olisi vain yhtä ongelmaa, niin pitää sanoa, että kerrankin viisi tuntia yhtenäistä ajoa suoranaisessa kaatosateessa oli melkeimpä nautintoa, sillä niin hyvä on tuon 1600sen ajotuntuma tiehen. Kastuin hieman kaulasta ja vyötäröltä, mutta mitä noista, kesä kuivaa minkä kasteleekin, vaikka tänä kesänä oli hieman sen kanssa ongelmia. Jaa mutta nythän kerroin lisää ongelmia, vai eikö sääolot ole meille vain kohdattavia asioita, oli miten oli, mutta näin on.
Itselle ei kertynyt kuin 15tuhatta ajokilometriä, johtuen juuri niistä peruuntuneista matkoista yms, mutta ihan jees sekin.
Noniin, nyt taas kärvistelen ja tuskailen menohalujani, hhmm? pitäisi varmaan hankkia GSssä tai joku muu "enduro" talveksi,.. harkintaan.
Ps. En ole heti vaihtamassa "uuteen" tuota 16satastani, mutta jos saavat siitä automaattivaihteisen, niin harkitsen vakavasti. Ehkä niitä koeajetaan jo jossain, mene ja tiedä.
Nyt ei muuta, kuin uusia menohaluja ja reittejä suunnittelemaan, kun eihän tässä juuri nyt voi muuta.
Matti
Mutta jotta kaikki ei olisi vain yhtä ongelmaa, niin pitää sanoa, että kerrankin viisi tuntia yhtenäistä ajoa suoranaisessa kaatosateessa oli melkeimpä nautintoa, sillä niin hyvä on tuon 1600sen ajotuntuma tiehen. Kastuin hieman kaulasta ja vyötäröltä, mutta mitä noista, kesä kuivaa minkä kasteleekin, vaikka tänä kesänä oli hieman sen kanssa ongelmia. Jaa mutta nythän kerroin lisää ongelmia, vai eikö sääolot ole meille vain kohdattavia asioita, oli miten oli, mutta näin on.
Itselle ei kertynyt kuin 15tuhatta ajokilometriä, johtuen juuri niistä peruuntuneista matkoista yms, mutta ihan jees sekin.
Noniin, nyt taas kärvistelen ja tuskailen menohalujani, hhmm? pitäisi varmaan hankkia GSssä tai joku muu "enduro" talveksi,.. harkintaan.
Ps. En ole heti vaihtamassa "uuteen" tuota 16satastani, mutta jos saavat siitä automaattivaihteisen, niin harkitsen vakavasti. Ehkä niitä koeajetaan jo jossain, mene ja tiedä.
Nyt ei muuta, kuin uusia menohaluja ja reittejä suunnittelemaan, kun eihän tässä juuri nyt voi muuta.
Matti