Sivu 2/2

Re: Katsastusdirektiivi

Lähetetty: 16 Loka 2012 00:17
Kirjoittaja juhanijussilainen
Paikallisen mp-kerhon kautta minäkin sain eduskunnan liikenne- ja viestintäviraston torjuvan kannantoton katsastusdirektiiviin.
Smoto on myös ollut tässä asiassa yhteydessä eduskunnan MP kerho Arkadiaan, joten kiitos
Smotolle.
Itse en kannata määräaiskaitarkastusta, turhaa rahastusta!
Omat pyöräni ovat olleet aina katsastuskelpoisina liikenteessä.
( 3 moottoripyörää, joista 2 museorekisterissä + kaksi mopoa).
terv. JJ

Re: Katsastusdirektiivi

Lähetetty: 18 Joulu 2013 20:52
Kirjoittaja AJS
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/suome ... 1312589487" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Katsastusdirektiivi

Lähetetty: 19 Tammi 2014 12:05
Kirjoittaja Ismo Vaara
Pitäisi aina muistaa että Suomessa on jo moottoripyörien katsastuspakko.
Jos tuot pyörän ulkomailta, se tulee katsastaa Suomessa, jos siinä ei ole alle vuoden vanhaa katsastusta voimassa EU:n alueelta. Ja vaikka olisikin, joudut silti maksamaan saman rahan konttorille pelkästä runkonumeron tarkastuksesta.
Lisäksi joudut aina muutoskatsastamaan pyörän, jos siihen on tehty suurempia muutoksia, tai se on muuten vain ollut poissa rekisteristä. Ja jos lakia luetaan niinkuin se on kirjoitettu, ainoa mitä saat pyörääsi vaihtaa ilman katsastusta on alkuperäiskokoiset renkaat, akku ja jarrupalat. Muista muutetuista osista pitäisi tulla merkintä rekisteriotteeseen muutosprosentteina, vaikka alkuperäinen osa vaihdettaisiin täysin samanlaiseen varaosaan!
Myös museokatsastuksen jälkeen prätkä täytyy vielä lisäksi muutoskatsastaa, jotta sen saa rekisteriin museoajoneuvona! :evil:
Ainoa miltä näiden lisäksi vältyttiin on idioottimainen vuosikatsastus.